3. Českobudějovický sraz ARC – 3.-5.7.2009 – když jsme loni nahlas uvažovali, že by se Českobudějovický sraz majitelů vozů Alfa Romeo mohl stát hlavní akcí v celé ČR a posunout se na žebříčku důležitosti před ARC Tour, netušili jsme ještě, že přijde krize a neochota některých subjektů spolufinancovat některé akce klubové akce.
A tak se stalo, že král zvaný ARC Tour je mrtev. Získal však zdatného nástupce v podobě Českobudějovického srazu ARC.
Již v pátek 3.7.2009 bylo možno v Jižních Čechách pozorovat zvýšený výskyt Alf Romeo. Pozdě večer přijeli do kempu Křivonoska i první účastníci srazu. Hlavní dění začalo až v sobotu ráno, to se na parkoviště před Českobudějovickým výstavištěm začaly sjíždět vozy Alfa Romeo a jejich počet se zastavil na počtu 70.
Od výstaviště se celá skupina účastníků srazu přemístila na náměstí Přemysla Otakara II., kde nám byla vyhrazena obvodová parkovací část. Následovala hromadná konzumace zmrzliny, interview pořadatelů pro TV Nova, ale i oficiální zahájení srazu a příprava na přesun do Týna nad Vltavou.
Ten bohužel nedopadl až tak hladce, jak by bylo žádoucí, neboť se jeden z vozů AR připletl do hromadné kolize 3 dalších aut. To bylo snad jediné, co tento den kazilo náladu všem. Dokonce to nebyl ani průjezd kolem jaderné elektrárny Temelín, který našim hornorakouským zeleně smýšlejícím přátelům kazí náladu permanentně. Týn nad Vltavou nás přivítal nejen krásným a upraveným náměstím, ale také neskutečně pomalým servisem v místních restauracích, o zásobách nealko pití nemluvě.
Na letišti v Bechyni byla pro všechny připravena možnost zasprintovat si a vyzkoušet si jak každý umí ovládat svůj vůz. Nejdříve byly na řadě sprinty. Slibovaný vyřazovací způsob jízd zůstal poněkud nevyužitý a vlastně v tom okamžiku se skvěle připravený koncept srazu začal vytrácet. Po několika sériích sprintových soubojů, jejichž výsledky registrovali patrně pouze přímí účastníci jízd, už nedošlo na reálné dokončení závodu. Zajímavou trať slalomu využila sotva pětice řidičů a jedna velmi šikovná řidička. Ačkoliv se měly jet jedna tréninková a dvě měřené jízdy, nakonec se neodjela druhá měřená jízda. A výsledky? Ty zůstaly u měřiče času, nebo se mýlím?
V programu následoval přesun na zámek Hluboká nad Vltavou. Sem už dorazil jen pouhý zlomek aut, neboť někteří majitelé jeli z Bechyně přímo domů a někteří Hlubokou ignorovali a raději jeli přímo na Křivonosku. Tradiční bonbónek Českobudějovických srazů tak vyzněl poněkud rozpačitě a to byla veliká škoda. Tvrdé jádro srazu si však užilo i návštěvu tohoto krásného místa a následně se přesunulo za ostatními na kemp Křivonoska.
Zde následoval večerní program spojený s dobrým jídlem, pitím a promítáním videa, na které se všichni těšili, neboť bylo spojeno s neplánovaným hodinovým štábním cvičením na téma „přesun mezi sály pro promítání“. Zejména hlavní pořadatel Milan (Diakon) se u toho musel asi hodně zapotit a pak až do rána léčit narušenou nervovou soustavu. Na Křivonosce se toho událo více. Někteří účastníci srazu se dobře bavili a ochutnáváním šampaňského, jízdou zručnosti mezi auty a lahvemi, plavením prázdných lahví v obrovských loužích kolem chatek a jinými kratochvílemi. Bylo nutno ocenit, že vzhledem k množství použitých a vypitých lahví, byl už kolem jedenácté hodiny večer klid a mír.
Ráno se pak všichni vydali na cestu domů a poslední Alfa Romeo se v kempu objevila kolem druhé hodiny odpolední.
Je vidět, že se úroveň srazu rok od roku zlepšuje a to jak po organizační stránce, tak po stránce rozmanitosti vozů a jejich majitelů, které se akce účastní. Úspěchu celé akce napomohlo i počasí, které program srazu narušilo jen minimálně. Je těžké někomu něco přikazovat, pokud svobodně přijede na sraz, ale jistá svéhlavost některých účastníků srazu a neochota zúčastnit se celého programu ve mě vzbudila docela rozpačité pocity.
V každém případě musíme poděkovat všem co se podíleli na organizaci srazu, protože odvedli kus skvělé práce a i díky tomu co dokázali vytvořit se již dnes těšíme na příští ročník Českobudějovického sraz ARC, který bude již čtvrtý v pořadí. DĚKUJEME za skvělý víkend a posíláme vzkaz:
Král je mrtev , ať žije král!
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners