Ferrari prezentovalo v Paříži kromě svého obvyklého arzenálu i dvě novinky – modely 599 SA APERTA a California HELE.
Ferrari 599 SA APERTA jsem vám již představili v samostatném článku: Ferrari 599 SA APERTA - poznejte krásku
Proto je čas se zaměřit i na ostatní poutače pařížské expozice automobilky z Maranella.
Na výstavní ploše řadu 599 doplňovalo Ferrari 599 GTB Fiorano s HGTE paketem. Ferrari 458 Italia bylo prezentováno v černé barvě. A osmiválcové vozy zastupovala ještě dvojice Californií. Jedna „obyčejná“ byla ukryta v ateliéru, který byl umístěn v zadní části výstavního stánku. Druhá California byla vybavena systémem HELE (High Emotion Low Emissions) – tedy zjednodušeně Start-Stop systémem. O tomto systému jsme se již zmiňovali v reportáži z naší červnové cesty do Maranella (a nejen tam). Zajímavostí je, že systém, který nyní Ferrari slavnostně představilo, se dá již delší dobu objednat u dealerů.
Systém HELE však není jen o Start-Stop systému (nastartuje za 230 milisekund), zasahuje i do nového ovládání palivové pumpy, kompresoru klimatizace, s tím souvisí i úprava ventilátoru chladiče motoru a přeprogramováním prošel i management převodovky.
A jak se tyto úpravy projeví v akci? California má nižší spotřebu. Problém je, že se Ferrari nepochlubilo o kolik. Za to se pochlubilo o kolik klesnou emise CO2, což je údaj, který téměř nikoho nezajímá. A pokud by přece jen někoho zajímal, tak je to o 29 g/km CO2 tj. na 270 g/km. Ferrari též opomnělo sdělit, jaký má tento systém vliv na spolehlivost vysokootáčkového osmiválcového motoru a jeho servisní náklady. Spořivého majitele tak může jeho ekologická mánie vyjít draho.
Ferrari též prezentovalo rozšířenou možnost individualizace každého vozu – konkrétně na modelech 458 Italia a California lze již běžně objednat dvoubarevné lakování. Také proto byly obě Californie s touto úpravou, zde konkrétně s černě lakovanou střechou.
Výstavní expozici pak ještě dotvářelo Ferrari F10 a zmenšená kopie historického monopostu Ferrari F1.
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners