Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Společnost Ferrari  >  Enzo Ferrari

Enzo Ferrari

Lukáš Krása, datum vydání 19.1.2008

Kategorie: Společnost Ferrari

posta  poslat tento článek známému
Enzo Ferrari
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Enzo Anselm Ferrari, muž číslo 1



1898 Enzo se narodil 18. února v Modeně (Itálie). V matrice zapsáno datum: 20. února. Otec: Alfredo Ferrari (narodil se v Capri, živnostník, zemřel roku 1916 na zápal plic). Matka: Adalgisa Bisbini (pocházela z Forlì), rodinu tvořil ještě starší bratr Alfredo Junior. Rodina Ferrari patřila mezi nejzámožnější v Modeně
1916 Enzo po smrti svého otce a bratra musel začít pracovat ve slévárně jako soustružník. Též byl povolán do Italské armády, kde sloužil jako podkoní u oslů. Krátce poté onemocněl a byl z armády propuštěn
1918 stává se u boloňského Giovanniho testovacím jezdcem, ne však pro Fiat jak původně chtěl
1918 seznamuje se s Laurou Garello, kterou si později bere za manželku
1919 pracuje pro CMN (Costruzioni Meccaniche Nazionali) v Miláně - závodní a testovací jezdec.
1919 5. dubna - závodnický debut v závodě Parma Poggio Bercetta, ve kterém obsadil 4.místo
1919 první účast v závodě Targa Florio
1920 pracuje pro Alfu Romeo – mechanik, závodní a testovací jezdec.
1923 Enzovo první vítězství – závod do vrchu Coppa Acerbo v Pescaře, na okruhu porvé vyhrál v Polesine (stejný rok)
1923 vítězstvím na okruhu Circuito del Salvio v (Ravenna) si získal rodiče zesnuálého stíhače Francesca Baraccy, kteří mu věnovali právo užívat symbolu „vzpínajícího se koně“, který dříve měl jejich syn na letounu s kterým létal v 1. Světové válce, ve které zahynul, Enzo ho však užíval až od roku 1932 (závod 24 hodin ve Spa)
1923 se oženil s Laurou Garello
1924 Enzo obdržel ocenění „the Italian award of Cavaliere for sporting mertit“
1927 Enzo obdržel jedno z nejvyšších ocenění Italské republiky: Commendatore
1929 Enzo zakládá Scuderii Ferrari (SF) – závodní oddělení automobilky Alfa Romeo – toto odloučení závodních aktivit se v době ekonomické krize jevilo jako nejlepší řešen a po znárodnění Alfy Romeo v roce 1933 ještě šťastnější.
1932 19. leden - narodil se Enzův 1. syn – Alfredo "Dino" Ferrari
1938 šéf Alfa Corse, která se v tomto roce opět připojila k mateřské automobilce
1939 Enzo končí u Alfy Romeo (Alfa Corse) – personální a politické důvody. Výsledkem je vzájemná dohoda – obsahem mj. výhodné odstupné pro Enza, konkurenční doložka ve formě zákazu vzájemné konkurence a užívání jména Ferrari po dobu 4 let (v době války se stejně nezávodilo, ale ani tak to Enzo s dodržováním nemyslel až tak vážně – užití typu 815 v několika závodech těsně před válkou)
1939 Enzo přejmenovává stáj na Auto Avio Construzione (AAC), v době války se zabývá válečnou výrobou (pro Piaggio a RIV)
1940 v závodě Mille Miglia nastoupily dva vozy AAC s typovým označením 815 a staly se tak prapředky vozů rodiny Ferrari.
1943 sídlo společnosti se přesunuje z Modeny do Maranella
1943 Enzo se stává členem fašistické národní strany (dodnes se spekuluje o důvodu – cestovní pas, zakázky pro firmu, donucení? Styky s představiteli režimu prý neudrzoval žádné)
1944 počátek bombardování maranellského sídla
1945 konec bombardování maranellského sídla
194? Enzo zaměstnává skvělého konstrutkéra motorů Gioacchina Colobma, zarytého fašistu (ve státem vlastněných automobilkách byl na indexu)
1945 narodil se 2. syn Piero Lardi, jehož za svého Enzo veřejně přiznal v roce 1980 (matka Lina Lardi)
1946 výroba prvního vozu Ferrari – typ 125
1947 25. května - první vítězství automobilu Ferrari – Franco Cortese – okruh Caracella (mistrovství Říma)
1952 Enzo obdržel ocenění: "Cavaliere del Lavoro"
1952 počátek plodné spolupráce s Pininfarinou
1956 30. červen – umírá Alfredo "Dino" Ferrari – svalová distrofie
1960 Enzo obdržel čestný titul strojního inženýra od Boloňské University.
1962 Enzo obdržel ocenění: „the Hammerskjold Prize“
1963
12. dubna – první jednání zástupců Fordu a Ferrariho o možné spolupráci / odkupu, v rámci které měly vzniknout 2 společnosti Ford-Ferrari (silniční automobily)+ Ferrari-Ford (závodní automobily).
1963
20. května – Enzo Ferrari odmítá Ford
1965
Enzo obdržel ocenění: "the Columbus Prize"
1965
první dohoda Enza Ferrariho a Giovanniho Agnelliho o spolupráci a prodeji části podniku
1969
Enzo Ferrari prodal další část svých akcií společnosti FIATu (50 / 50%)
1970
Enzo obdržel ocenění zlatou medailí Italské školy umění a kultury
1987
Enzo obdržel ocenění "De Gasperi Award"
1988
Enzo obdržel ocenění "Modena University gave him in Physics"
1988
červen – návštěva Jana Pavla II. v Maranellu a Fioranu
1988
14. srpna - Enzo umírá v Modeně
1988 15. srpna – pohřeb v rodinném kruhu
1988
16. srpna – SVĚT se dozvídá o Enzově úmrtí

Galerie

Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners