Dvanáctihodivka v americkém Sebringu otevřela letošní závodní sezónu prototypů LMP a vozů GT2 - v této kategorii se světu poprvé představila i závodní verze Ferrari 458 Italia.
S příchodem nového roku (a nových pravidel) si nejprve připomeňme rozdělení startovního pole: v ALMS jezdí až tři kategorie prototypů, LMP1 a LMP2 budou v kratších závodech sloučené, LMP Challenge je kategorie pro jednotné vozy Oreca-Courage. Co se týká vozů GT, v Le Mans a dalších závodech Le Mans sérií letos budou jezdit jen vozy GT2, rozdělené do LM GTE Pro (nebo pouze GT) a LM GTE Am (minimálně jeden "gentleman driver", vozy aspoň rok staré). V ALMS je pak místo ještě pro GT Challenge, ve které jezdí vozy Porsche GT3 Cup. A pro další vysvětlení, na fotkách si určitě všimnete dvou sad čísel: začínající nulou pojedou pouze ALMS, čísla bez úvodní nuly značí auta, která zároveň jedou Intercontinental Le Mans Cup. Ten tvoří vybrané závody americké, asijské a evropské série Le Mans.
Ferrari se objevilo na soupiskách GT a jako jediná automobilka na nich měla dva vozy, F430 GT2 a 458 Italia GT2. Začneme nováčkem - Italia byla na startu ve čtyřech exemplářích. Dva černé v barvách tequily Patron (která je i hlavním sponzorem celé ALMS) nasadil tým Extreme Speed, dva "červenáčci" jeli v týmech Risi Competizione a Luxury Racing. První "tequila" se po dvou hodinách připletla do kolize, druhá byla společně s Risi sice klasifikována, ale šachovnicovou vlajku ani jedna neviděla. Zejména vůz Risi Competizione byl ale do doby, než odstoupil kvůli závadě elektroniky, velmi zdatným soupeřem a svou třídu místy i vedl. V cíli tedy svému vozu zamávali pouze lidé od Luxury Racing, který byl 28. celkově a 9. v GT. Italia tak i přes počáteční výsledkové neúspěchy prokázala svůj potenciál a myslím, že v Le Mans, kde jich pojede minimálně pět, se máme na co těšit. V Le Mans už by Italii měl sedlat mimo jiných třeba Giancarlo Fisichella, který jel v Sebringu "jen" s F430.
F430 se v Sebringu objevila v obou podkategoriích, v GT Am-ILMC jela křiklavě zelená od Krohn Racingu a červená CRS Racing - Krohn Racing kategorii vyhrál (z pěti soutěžícíh dojeli dva), CRS nedojel. F430 GT2 v GT Pro byla nakonec nejlepším Ferrari, tým AF Corse (startující z pole position GT) s posádkou Fisichella-Bruni-Käffer se umístil na 15. místě celkově a 5. v kategorii GT, za dvěma Corvettami a vítězným duem BMW M3 GT2. I F430 GT2 se letos objeví v Le Mans, v GTE Am by měly být čtyři.
A ještě krátká zmínka k bojům o celkové prvenství: zvítězil soukromý Peugeot 908 Hdi-FAP francouzského týmu ORECA Matmut. Druhá byla "placka" HPD ARX týmu Highcroft a třetí tovární Peugeot 908 (nový vůz, bez označení Hdi-FAP, zvenku rozeznatelný hlavně podle přidané "žraločí" ploutve). Za ním pak byly dvě Audi R15+, tým Audi má ale také v plánu inovaci a už brzy se dočkáme vozu Audi R18. Co se týká kategorie GT2, ta se poslední dobou také utěšeně rozrůstá, v Sebringu bychom napočítali 10 různých vozů: dvě Ferrari, BMW M3, Corvette, Porsche 911, Ford GT (americká úprava firmy Doran), Lamborghini Gallardo, Aston Martin V8, Jaguar XKR a Panoz Abruzzi (úplná novinka).
Foto: 2011 (c) www.americanlemans.com
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners