Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Ferrari  >  Ferrari 458 Speciale

Ferrari 458 Speciale

Jaroslav Hanus, datum vydání 21.8.2013

Kategorie: Ferrari

posta  poslat tento článek známému
Ferrari 458 Speciale
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Ferrari zanedlouho představí široké veřejnosti novou verzi Ferrari 458 Italia nazvanou Speciale.



458 Speciale navazuje na tradici založenou Ferrari 360 Challenge Stradale a posílenou oblíbeným Ferrari 430 Scuderia. Již dlouho se spekulovalo o tom, že Ferrari představí ostrou verzi Italie, přičemž by měla nést název Monte Carlo. Hadači jména se opět netrefili a Ferrari se zařídilo po svém. Ferrari užilo přídomek Speciale, který se již v minulosti několikrát pro označení svých zvláštních modelů objevil. V této souvislosti jsou zajímavé mnohé reakce komentátorů kritizujících volbu Ferrari. Jakoby pro ně odkaz na minulost nic neznamenal.

Ferrari pracovalo nejen na aerodynamice, ale i na mechanické stránce vozu a nesmíme zapomenout ani na elektronickou výbavu. Dle Ferrari je Speciale aerodynamicky nejefektivnějším vozem z Maranella v historii. Za to vděčí úpravám předního nárazníku, kapoty, ale i bočnic, zadního difuzoru a zadní odtrhové hrany.

Ferrari vyšperkovalo již tak skvělý motor Italie a dokázalo ho vyladit na maximální výkon 605 hp při 9000 ot./min. a maximální točivý moment 540 Mn při 6000 ot./min. Motor Speciale se tak může pyšnit 135 hp/l, což jej řadí na první příčku mezi nepřeplňovanými motory. Podobně špičkový údaj představuje i hodnota 2,13 kg/hp, neboť suchá hmotnost Speciale klesla na 1290 kg. 458 Speciale zvládne okruh Fiorano za špičkový čas 1.23.5. Z nuly na 100 km/h zrychlí za 3 vteřiny a rychlost 200 km/h je otázkou 9,1 vteřiny.

Zajímavostí je, že se Ferrari podařilo ve spolupráci s Michelinem vyvinout pneumatiky přímo pro Speciale a také to, že Speciale bude vybaveno systémem SSC (Side Slip Angle Control), který má umožnit i méně schopným klientům vodit Speciale zatáčkami v řízeném smyku s kouřícími zadními gumami, neboť zřejmě, kdo toto neumí, je v dnešní době absolutně uncool a Ferrari se bojí, aby větší než nezbytně nutné množství jeho klientů nekončilo s rozbitým autem nebo v márnici. Jinak si důvod zavedení takového systému neumíme představit.







Foto: 2012 (c) Ferrari, S.p.A., K.S.

Galerie

Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners