Ferrari zanedlouho představí široké veřejnosti novou verzi Ferrari 458 Italia nazvanou Speciale.
458 Speciale navazuje na tradici založenou Ferrari 360 Challenge Stradale a posílenou oblíbeným Ferrari 430 Scuderia. Již dlouho se spekulovalo o tom, že Ferrari představí ostrou verzi Italie, přičemž by měla nést název Monte Carlo. Hadači jména se opět netrefili a Ferrari se zařídilo po svém. Ferrari užilo přídomek Speciale, který se již v minulosti několikrát pro označení svých zvláštních modelů objevil. V této souvislosti jsou zajímavé mnohé reakce komentátorů kritizujících volbu Ferrari. Jakoby pro ně odkaz na minulost nic neznamenal.
Ferrari pracovalo nejen na aerodynamice, ale i na mechanické stránce vozu a nesmíme zapomenout ani na elektronickou výbavu. Dle Ferrari je Speciale aerodynamicky nejefektivnějším vozem z Maranella v historii. Za to vděčí úpravám předního nárazníku, kapoty, ale i bočnic, zadního difuzoru a zadní odtrhové hrany.
Ferrari vyšperkovalo již tak skvělý motor Italie a dokázalo ho vyladit na maximální výkon 605 hp při 9000 ot./min. a maximální točivý moment 540 Mn při 6000 ot./min. Motor Speciale se tak může pyšnit 135 hp/l, což jej řadí na první příčku mezi nepřeplňovanými motory. Podobně špičkový údaj představuje i hodnota 2,13 kg/hp, neboť suchá hmotnost Speciale klesla na 1290 kg. 458 Speciale zvládne okruh Fiorano za špičkový čas 1.23.5. Z nuly na 100 km/h zrychlí za 3 vteřiny a rychlost 200 km/h je otázkou 9,1 vteřiny.
Zajímavostí je, že se Ferrari podařilo ve spolupráci s Michelinem vyvinout pneumatiky přímo pro Speciale a také to, že Speciale bude vybaveno systémem SSC (Side Slip Angle Control), který má umožnit i méně schopným klientům vodit Speciale zatáčkami v řízeném smyku s kouřícími zadními gumami, neboť zřejmě, kdo toto neumí, je v dnešní době absolutně uncool a Ferrari se bojí, aby větší než nezbytně nutné množství jeho klientů nekončilo s rozbitým autem nebo v márnici. Jinak si důvod zavedení takového systému neumíme představit.
Foto: 2012 (c) Ferrari, S.p.A., K.S.
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners