Ferrari dnes zveřejnilo první oficiální fotografie a technickou specifikaci nového Ferrari 488 GTB, které je nástupcem modelu 458 Italia.
Jak je u značky Ferrari již tradicí mělo být 488 GTB „pouhou“ evolucí modelu předchozího (308 evoluce 328 revoluce 348 evoluce 355 revoluce 360 evoluce 430 revoluce 458 evoluce 488). Toto bylo splněno minimálně po stránce vzhledové. Asi nejzásadnější změnou je však to, že motor již není atmosféricky plněn a dostal přeplňování dvěma turby. Zajímavý je i údaj poměru hmotnosti k výkonu, kde 488 GTB dosahuje na značku 2 kg na 1 hp. To nás přivádí i k zajímavému číslu 1370 kg, což je suchá hmotnost 488 GTB, ta oproti 458 Italia klesla o 10 kg, ale je otázka jak reálné je toto číslo, protože Ferrari v hvězdičce k tomuto údaji uvádí, že je váženo na vozu s odlehčenými (a tedy předpokládejme karbonovými) díly. Nabízí se tedy otázka co vše si budete muset nakoupit z karbonu, abyste se dostali na tuto hodnotu a nakolik to zvýší základní cenu. Velké diskuse budou asi vedeny ohledně designu 488 GTB a zejména obrovského nasávacího odvoru na boku vozu. Zde ale evidentně museli designéři plnit požadadavky motorářů na přívod dostatečného množství vzduchu, aby bylo vůbec možné uchladit motor s turbem. Na fotkách se opět nenalézá žádný znak Pininfariny, lze proto předpokládat, že desing vznikal pod taktovkou vlastního designerského studia Ferrari. Zajímavé je též to, že již na podzimním Frankfurtském autosalonu bychom měli vidět otevřenou verzi 488 Spider.
Ferrari 488 GTB
Technická specifikace
Ferrari 458 Spider - technická specifikace
Rozměry
Délka 4568 mm
Šířka 1952 mm
Výška 1213 mm
Hmotnost (suchá) 1370 kg
Poměr hmotnost/výkon 2.00 kg/hp
Rozložení hmotnosti (vpředu/vzadu) 46,5% / 53,5%
Motor
Type 90° V8 Turbo
Objem 3902 cc
Maximální výkon 670 hp (492 kW) při 8.000 ot/min.
Maximální točivý moment 760 Nm při 3.000 ot/min.
Výkony
Maximální rychlost > 330 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h < 3.0 s
Zrychlení 0 - 200 km/h < 8.3 s
C02 emise 260 g/km
Spotřeba
Kombinovaná 11.4 l/100 km
Převodovka
7 stupňová F1 s dvojitou spojkou
Foto: 2015 (c) Ferrari, S.p.A.
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners