Ferrari 575 GTC se vrhá na závodní trať
Ferrari na Frankfurtském autosalónu představilo nový model 575 GTC určený pro závodní tratě. Ferrari tímto modelem pokračuje v sérii závodních modelů (360 GT, 360 Challenge, částečně Challenge Stradale) a poprvé se zřetelně angažuje i v úpravě modelu 575 MM/550 M, která byla dříve doménou soukromých teamů (viz např Prodrive, informace o jeho úpravě naleznete zde: Ferrari 550 GT0), které tento vůz provozovaly a provozují. Na závodních tratích se tak pohybovalo několik specifikací tohoto vozu (hlavně aerodynamika). V případě zájmu o tuto problematiku odkazuji na partnerský web Maranello Galli, který se těmto zajímavým vozům věnuje velmi podrobně.
Předností vozu Ferrari 575 GTC je jeho "technická univerzalita", proto může být nasazován do více druhů vytrvalostních závodů.
Změnami prošel celý vůz. Na první pohled jsou jsou oproti 757MM patrné úpravy aerodynamiky, které při srovnání se soukromníky mnoho převratného nenabízejí. Přepracováním prošly i mechanické části vozu zahrnující především motor, převodovku, brzdy a podvozek. Celý vůz byl řádně odlehčen a doplněn bezpečnostní klecí.
Z technických dat:
Motor: V12
Objem: 5997 cm3
Vrtání x zdvih: 90x78,5 mm
Kompresní poměr: 12,9:1
Nejvyšší výkon: 444 kW při 6300 ot/min
Nejvyšší toč. moment: 730 Nm při 5200 ot/min
Převodovka: poloautomatická sekvenční, 6 stupňů
Rozměry předních pneu: 325x650x18"
Rozměry zadních pneu: 325x705x18"
Brzdy: vpředu šesti třmenové/vzadu čtyř třmenové
Délka/Šířka/Výška: 4590/2035/1170 mm
Foto: 2003 (c) Ferrari, S.p.A.
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners