Toto nové Ferrari bylo představeno při premiéře nového F2002, oficiální výstavní premiéra se odehraje na Ženevském autosalónu v březnu 2002. Ferrari provedlo především technické změny, ale nezapomělo ani na stylistické. Co nám tedy nabízí?
Designerské změny, především příď vozu jsou velmi diskutabilní. Někomu se mohou líbit, ale mnohým do oka nepadne. 575MM je stylisticky čictší, ale ale dřívější řešení bylo jemnějsí, přívětivější a možná i sportovnější. Další drobné změny lze nalézt na zádi vozu a v interiéru.
Nejvýkonnějším Ferrari současnosti je touto inovací ještě silněší. Název tohoto modelu se sá vysledovat ve zvýšeném objemu 5,75 l a písmenko "M" - Modificata" oznamuje, že jde o inovovaný model. Nové Ferrari nyní pohání vidlicový dvanáctiválec o zdvihovém objemu 5,75 l, který znikl převrtáním válců původní jednotky 5,5. Nový motor nyní dosahuje největšího výkonu 379 kW (356 kW při 7000/min původně)při 7250/min, točivý moment vrcholí hodnotou 588,6 N.m při 5250/min (569 N.m při 5000/min původně). Další inovací je užití elektrohydraulické samočinné převodovky s možností sekvenčního řazení páčkami pod volantem.
Změny jsou i na podvozku. Nové nastavování podvozku, samočinně kontroluje přilnavost každého z kol a v závislosti na získaných údajích nastavuje tuhost odpružení, v rozsahu režimů – Sport a Comfort. Ve výbavě nechyví elektronická kontrola trakce, účinnější brzdy ani kontrola tlaku v pneumatikách. Vůz je obut do pneumatik 255/40 R 18 vpředu a 295/35 R 18 vzadu
Vůz zrychluje z 0 na 100 km/h za 4,25 s (550 Maranello za 4,4 s), maximální rychlost je 323 km/h, (550M - 320 km/h) Se samočinnou převodovkou zrychlí na stovku za 4,2 s s namuální za 4,25, kilometr s pevným startem ujede za 21,9 s, resp. 22,0 s.
Foto: 2002 (c) Ferrari, S.p.A.
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners