Už je to tady. Bohužel. Ferrari se vydalo do boje s emisními limity. Auto spalující dva druhy benzinu není takový problém. Toto auto je spíše milníkem v historii Ferrari.
Poprvé Ferrari opravdu myslí na ekologické normy, ale co je horší, ještě se s tím chlubí. Ferrari F430 Spider Biofuel má modifikovaný motor, zejména jeho palivovou soustavu, která byla zdvojena a řídící jednotka motoru rozhoduje o tom, které palivo putuje do válců. Po zásahu je motor schopen pracovat jak na klasický benzín, tak na biopalivo (směs benzínu a etanolu E85). Díky tomuto zásahu se zvýšil výkon motoru o 10 hp, točivý nejvyšší moment o +4 %. Spotřeba vzrostla o cca 5%, produkce CO2 naopak o 5% klesla. Ferrari se již nezmiňuje co se stalo s hmotností vozu.
Ferrari tvrdí, že jejich motory jsou bez modifikací schopny pracovat i se směsí obsahující až 10% ethanolu.
Zkušenosti s biopalivy jsou pro Ferrari důležité i pro oblast motorsportu. Nové vozy pro A1GP vyvíjené pod taktovkou Ferrari budou biopalivo spalovat. Podobně do paliva Formule 1 se letos bude přidávat 5,75 % biosložky, stejné platí pro FIA GT. ALMS se 10% ethanolu v benzínu tankovalo již loni.
Důležité je, že F430 Spider Biofuel je zatím považován pouze za studii a jen zájem zákazníků rozhodne o blízké budoucnosti tohoto konceptu. Pokud chce Ferrari do roku 2012 snížit spotřebu svých vozů o 40%, nějak se začít musí a tuto aktivitu je stále možno brát jako ještě přijatelnou. No i když.......(viz salámová taktika)
Foto: 2008 (c) Ferrari, S.p.A.
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners