Ferrari F50 GT je závodní speciál, který vznikl pro závody GT a jeho hlavní doménou měl být závod 24 hodin Le Mans. Ferrari F50 GT ale nikdy nezávodilo.
Ferrari F50 GT se bohužel narodilo do špatné doby. V průběhu vývoje byl do Scuderie Ferrari angažován Michael Schumacher a vedení automobilky se rozhodlo soustředit na závody Formule 1. Vývoj F50 GT byl pro zastaven a kusy, které již existovaly, putovaly do soukromých rukou – dva do USA a jeden do Japonka. Unikátnost Ferrari F50 GT je i v tom, že vznikly právě ony 3 exempláře a legendy praví, že majitelé se měli zavázat, že s tímto vozem nikdy nenastoupí k závodu.
Vůz byl postaven na základě sériové F50. Nejviditelnější změny představuje nasávací otvor na střeše vozu a nastavitelný zadní spoiler. Ferrari F50 GT měl oproti sérii dokonce už i sekvenční převodovku.
Motor
konfigurace:vidlicový dvanáctiválec s úhlem válců 65°
objem:4698 ccm
převodovka: 6-rychlostní sekvenční (6-rychlostní manuální)
výkon: 750 hp/10.500 rpm (520 hp/8.500 rpm)
Rozměry
délka / šířka / výška:4578/1986/1092 mm (4480/1986/1120 mm)
hmotnost (bez náplní): 860 kg (1230 kg)
Výkonnost
nejvyšší rychlost: 375 km/h (325 km/h)
zrychlení 0 - 100 km/h: 2.9 s. (3,87 s.)
...údaje uvedené v závorce patří k sériovému Ferrari F50
_
|
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners