Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  GTracing  >  Ferrari na pódiu Epilogu!

Ferrari na pódiu Epilogu!

Karel Gallina, datum vydání 24.10.2009

Kategorie: GTracing

posta  poslat tento článek známému
Ferrari na pódiu Epilogu!
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Omlouvám se, že jsem ze samé radosti prozradil pointu, opravdu je to tak! Ale pěkně po pořádku.



Počasí letos na dny Epilogu vyhrožovalo velice nevlídným počasím, které si vybralo svou daň. Speciálům DTM se totiž při teplotách jen lehce nad bodem mrazu nedaří zahřát pneumatiky a karbonové brzdy, start by tak byl přílišným rizikem. V trénincích pak havarovalo Gallardo a na start se kvůli technickým problémům nepostavila ani jedna z krásek týmu Rock Media Motors - původně bylo v plánu Ferrari 575 GTC i Pagani Zonda, Ferrari se ale během tréninků ani nepodívalo z boxu a účast Zondy, která se měla objevit na pole position, byla odpískána v poslední hodině před startem.

Jenže to nebylo všechno! Na druhé místo roštu se postavilo matně černé Ferrari F430 GT2 týmu Nostress. Technickým komisařům ale zřejmě až na poslední chvíli došlo, že vůz nemá katalyzátor a tudíž neodpovídá českým pravidlům! Auto tak odjelo jedno rychlé kolo a zajelo do boxů. Nejvyšší kategorie tak byla zredukována víc jak o polovinu, a to se ještě nezačalo pořádně závodit. Co se týká dalších odstoupení, českého fanouška asi nejvíc zamrzel konec Tatry Ecorra, která ukončila své účinkování po první hodině.

Každopádně se ale bylo na co dívat - zejména v nižších kategoriích si vítězové nemohli být ničím jistí až do samotného konce, když ve "dvoulitrech" i "tříapůllitrech" nedělilo v cíli vítěze a druhého ani jedno celé kolo! V nejmenší kubatuře povrdila posádka Hladík-Duda svůj mistrovský titul (druhý v řadě), jejich Clio týmu TechFuture vedlo po třech hodinách započítáváných do mistrovství ČR i po celkových šesti. Za nimi se umístilo Clio týmu IP Racing Shop a Octavia Evo týmu ACA, která na sebe upoutávala pozornost vzhledem - světlomety z posledního faceliftu a obřími přídavnými světly.

V kategorii do 3,5 litru chtěl potvrdit vedoucí pozici v bodování tým Mičánek Motorsport - v jeho Porsche 997 Cup (s mírně sníženým objemem motoru, aby se vešlo do kategorie, mimochodem) se vystřídala posádka Mičánek jr.-Jerman-Janák a i díky pomoci posledně jmenovaného pilota se týmu podařilo uhájit před smečkou vozů BMW. Druhé místo obsadilo M3 GTR týmu Šenkýř a třetí byla M3 GTR Duck Racingu. Šenkýř mimochodem nasadil do závodu de facto netestovaný nový vůz M3 GTR nové generace E92, kterému se podařilo dojet na velice dobrém pátém místě. Pro úplnost, čtvrté místo patřilo Ferrari 360 týmu EdHardy/Sauto.cz.

A nyní k prvním příčkám. Vstříc celkovému vítězství od začátku mířila Corvette C5-R otce a syna Talkanitsů, která díky své spolehlivosti a neúčasti největších soupeřů neměla konkurenci. O druhé a třetí místo se pak přetahovalo slovenské Porsche 997 GT3 RS (opticky GT2 s křídlem speciálů Porsche z Nürburgringu) a české Ferrari F430 GT. Porsche pod hlavičkou Sauto.cz Racing dovedla posádka Machánek-Rosina-Racz k třetímu místu po třech hodinách a druhému celkově. MenX s posádkou Pergl-Charous-Želinský-Vorba pak překonal letošní výsledkovou smůlu (třikrát čtvrté místo celkově ve vytrvalostních závodech) a po třech hodinách byl dokonce druhý - Dan Želinský tak v sezóně obsadil skvělé třetí místo v bodování vytrvalostních závodů. Jenže asi hodinu a půl před koncem začaly problémy s řazením! Tu náladu jsem si zažil osobně a byla dost mrazivá, naštěstí ale auto jelo dál. Na poslední stint do něj usednul Michael Vorba a předváděl fantastický výkon, když jel téměř hodinu pouze na pátý rychlostní stupeň a byl jen o několik vteřin na kolo pomalejší než bylo nejlepší kolo před poruchou! Tým tak udržel bednu a mrazení vystřídala euforie...

Jako fanoušek Menxu nemohu letošní Epilog hodnotit jinak než superlativy, i bez přihlédnutí k výsledkům mého oblíbeného týmu si ale myslím, že se závod povedl. Vozy DTM jsem nepostrádal, absence dominantních speciálů možná spíš naopak prospěla a přiblížila špičku pole mým oblíbeným vozům GT. Čekání na první závod další sezóny bude dlouhé...




Foto: 2009 (c) Lukáš Vaverka + Karel Gallina

Galerie

Související články

    Nebyly nalezeny žádné související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners