Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Ferrari  >  Ferrari P4/5 by Pininfarina

Ferrari P4/5 by Pininfarina

Jaroslav Hanus, datum vydání 30.7.2006

Kategorie: Ferrari

posta  poslat tento článek známému
Ferrari P4/5 by Pininfarina
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Ferrari P4/5 by Pininfarina - informace k novince a oficiální foto



V úvodu opět připomenu již můj starší článek věnovaný tomuto vozu: Rok exotů, aneb návrat ke kořenům? - Ferrari 612 Kappa, Ferrari 575 GTZ, Ferrari 612 P4/5 ....

Vznik nejen tohoto vozu by mohl nastartovat podobnou vlnu stavby individuálních karosérií dle přání zákazníka jak tomu bylo běžné v předválečném období a u Ferrariho i v ranných letech produkce jeho vlastních vozů. I později se prováděli takové úpravy a přestavby. V této souvislosti je zajímavé pozorovat některé jedince, kteří tyto vozy obdivují a úpravy některých dnešních tunerů odsuzují, kde je pravda ukáže až čas.

Pininfarina si dala na čas se zveřejněním tiskových informací, ale čekání se vyplatilo. Pod článkem můžete vidět fotky finální verze a jsou z nich patrné drobné změny, které ještě na úplně prvních fotkách nebyly. Vůz se veřejnosti představí poprvé na Pebble Beach Concours d’Elégance. Takže pokud se nedostanete do USA (PS: Jim dokonce jeden čas rozdával pozvánky), můžete tento vůz potkat na autosalónu v Paříži.

V názvu sice najdete „by Pininfarina“ a ta se chlubí že dělala všechno sama, ale snažily se i jiné společnosti, ať při výrobě chladičů (PremAir), kol (CEIIA), osvětlení vozu (Osram), karbonových dílů (Belco Avia) nebo zasklení (Isoclima).....(alespoň že jim v závěru tiskové zprávy nezapomenuli poděkovat...malým písmem....:))

Ale zpět k vozu. Na začátku bylo Enzo a myšlenka vytvořit automobil s moderní technikou ve stylu klasických vozů z Le Mans. Přitom však nesměl utrpět komfort. Jako základ posloužilo Enzo a Pininfarina uvádí, že pro P 4/5 upravilo přes 200 komponentů. Na první pohled jistě vidíte jinou karosérii, futuristické přední lampy, moderní ztvárnění klasických závodních disků, při pohledu na záď vás upoutají chytře řešení koncovky výfuků, „tahokovová“ výplň zádě odkrývá poklady motorového prostoru a zároveň efektivně plní úkol odvodu horkého vzduchu od motoru. Na závěr jsem si nechal nádechy vzduchu pro motor na bocích, které představují asi nejviditelnější pojítko s Ferrari P 3/4.

Karbonový skvost vypadá velice agilně (aby taky ne s takovou výbavou pod svým kabátem), z boku vypadá jeho linie jednoduše, čelní sklo přesně navazuje na sklon přídě, aby se kabina v půlce zlomila a její linka s jemným sklonem pokračovala až na záď kde jí utne odtrhová hrana. Vlastně celá kabina vozu je velmi dominantní – rozměrné čelní sklo, zachování výklopných dveří a nebo zakrytování motorového prostoru, které tvoří s kabinou opticky jeden celek a které se inspiruje v Ferrari F40.

V úvodu jsem psal o možné nové vlně stavby individuálních karosérií. Zdá se, že současné možnosti individualizace každého vozu, již dnes mnohým znuděným zákazníkům nestačí. Možná by právě oni přivítali nechat si postavit na základě osvědčené techniky vůz dle jejich vysněného vzhledu. Otázkou je co na to jejich „vkus“ a v závislosti na zběsilosti tohoto „vkusu“ i postoj automobilek......

Pro příklad nemusíme chodit daleko a stačí proti sobě postavit 575 GTZ a P 4/5. Ne že bych GTZ zavrhoval, ale upřimně řečeno (+ s odstupem čtvrt roku od premiéry), moc mi do oka nepadla a nevěřím že Hayashi nemohl do výsledného vzhledu mluvit....


Co si o tom myslíte? Napište mi do návštěvní knihy....

PS: nepřípadá vám, že si v prvním a v předposledním a posledním odstavci odporuju?



Ferrari P4/5
Tech. specifikace


ROZMĚRY + HMOTNOST
délka: 4630 mm (Enzo 4702 mm)
šířka: 2042 mm (Enzo 2035 mm)
výška: 1126 mm (Enzo 1147 mm)
rozvor: 2650 mm
rozchod (vpředu): 1691 mm
rozchod (vzadu): 1707 mm
hmotnost (s náplněmi): 1200 kg (Enzo 1365 kg)


MOTOR
typ: V12
vrtání/vzdvih: 92 mm x 81 mm
Objem válce: 5988 cm3
objem: 4,308 cc
Komprese: 11.3:1
Redline: 8200 ot/min


VÝKONY
max. výkon: 485 kW při 7800 rpm (Enzo 1365 kg)
max. toč. moment: 657 Nm při 5500 rpm (Enzo 1365 kg)
max. rychlost: 362 km/h
zrychlení 0-100 km/h : 3,55 s.


BRZDY a PNEUMATIKY
Brzdy: ABS, s vnitřním chlazením
Pneumatiky: 255/35 ZR 20 – 335/30 ZR 20
Pohon: zadních kol


AERODYNAMICKÉ HODNOTY
Cx 0,340
Czf -0,123
Czr -0,025
Čelní plocha Area (m2) 1,906

Galerie

Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners