Ferrari SP program má již druhé dítko. Je jím jedinečné Ferrari P540 Superfast Aperta, které bylo postaveno pro klienta z USA. Takový vánoční dárek můžete dostat jen od Ferrari!
11.12.2009 bylo ve Fioranu představeno nové Ferrari pojmenované P540 Superfast Aperta, které je výsledkem programu SP. Tento program připravilo Ferrari pro zájemce o jedinečné vozy Ferrari. Navazuje tak na jedinečné tradice coachbuildingu z dávných dob historie značky Ferrari, kdy si klient nechával stavět unikátní karosérii na téměř identický technický základ vozu. Ferrari tím reaguje na přání sběratelů, kteří požadují jedinečné auto a také ho za exklusivních podmínek dostanou...
Ferrari P540 Superfast Aperta je založeno na modelu 599 GTB Fiorano a nezapře inspiraci
ve Ferrari 330 GT 2+2 s/n 8733 , které bylo karosováno u společnosti Carrozzeria Fantuzzi. Toto Ferrari 330 GT 2+2 si zahrálo ve filmu Podivuhodné příběhy (Histoires Extraordinaires), kde jednu z povídek, které tvoří film, konkrétně povídku Toby Dammit, režíroval slavný Federico Fellini.
Již v létě internetem proběhy nekvalitní fotky záhadného auta, resp. designerského modelu auta, které bylo označeno jako „zlaté Ferrari“. Jak rychle ale odešlo léto, tak rychle se na tyto tajemné fotky zapomenulo. O to větší překvapení přichystalo Ferrari na tento jinak nudný prosincový pátek.
V roce 2008 se na Ferrari obrátil Edward Walson s poptávkou na reinkarnaci zlatého 330 GT 2+2 a Ferrari se dlouho přemlouvat nenechalo. Design vozu zpracovala Pininfarina a stavba probíhala již v Maranellu. Od prvních náčrtů do dokončení projektu uběhlo pouhých 14 měsíců. Podobně jako při stavbě projektu SP1 (Junichiro Hiramatsu) nebo P4/5 (James Glickenhaus), byl Edward Walson úzce zapojen do každého kroku stavby svého nového miláčka. Při stavbě vozu se kromě hliníku uplatnil i karbon, díky tomu vzrostla hmotnost vozu jen o 20 kg (škoda, že hmotnost naopak neklesla). Ferrari P540 Superfast Aperta je a bude na světě jedináčkem, ale přesto bylo stavěno tak, aby splňovalo všechny homologační požadavky a dalo se s ním normálně jezdit v silničním provozu
Technická specifikace:
Délka 4731 mm
Šířka 1954 mm
Výška 1300 mm
Rozvor 2750 mm
Rozchod vpředu 1690 mm
Rozchod vzadu 1620 mm
Motor
65° V12
Objem 5999 cc
Max. výkon 456 kW (620 hp) při 7600 ot/min
Max. točivý moment 608 Nm při 5600 ot/min
Kombinovaná spotřeba 17.9 l/100 km
Emise CO2 415 g/km
Převodovka
F1 6-rychlostní
Pneumatiky
Vpředu 245/35 20”
Vzadu 305/35 20”
Foto: 2009 (c) Ferrari S.p.A. + Autoblog.nl
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners