Ferrari FXX – program s technologicky nejvyspělejšími vozy na světě byl představen i na letošním největším srazu majitelů vozů Ferrari - Ferrari Racing Days 2008 Nürburgring.
Ferrari Racing Days (FRD), které se letos konaly v říjnu v Německu na klasickém okruhu Nürburgringu, nabídly návštěvníkům jako vždy program na celý víkend. Program se rozdělil do kategorií, které Ferrari označuje Shell Historic Challenge, Ferrari Challenge, F1 Clienti a FXX Programme. Pojďme se proto zpětně podívat na část Ferrari FXX Programme.
Ferrari přivezlo pro FXX Programme 10 vozů FXX + jeden černý s číslem 30, patřící samotnému Michaelu Schumacherovi. Tyto vozy byly zaparkovány v dobře střežených boxech, veřejnost je proto spatřila až při testovacích jízdách v sobotu a neděli. Novináři měli možnost nahlédnout do boxů již v pátek večer a prohlédnout si tato 850ti koňová monstra zblízka. V tu dobu ještě byly všechny vozy FXX na stojanech bez kol a mechanici na nich prováděli poslední úpravy. Poměrně neobvyklou úpravu představovala majitelem požadovaná montáž klasických zpětných zrcátek namísto videokamer, jejichž obraz se přenáší na obrazovku do kokpitu. K tomuto účelu přišla vhod zpětná zrcátka určená pro normální sériové Ferrari Enzo.
V sobotu dopoledne probíhaly první testovací jízdy s testovacími jezdci Ferrari a majiteli těchto vozů v jedné osobě. Počasí jízdám přálo, bylo možné sledovat tato monstra kroužit po okruhu po dobu jedné hodiny a odpoledne v druhém čase opět hodinu.
V neděli se FXX opět ukázaly na trati po desáté hodině ranní po projížďkách majitelů ostatních Ferrari a Shell Historic Challenge. Proběhla poslední nastavení a změření a na řadu přišli majitelé vozů FXX. Mezi nimi se objevil i pan Preston Henn, který v lednu roku 2009 oslaví svých 78 let! Tomu se říká skutečná vášeň! Pan Henn si jistě zaslouží náš obdiv, i když jednou po cílové rovince na mokru neukočíroval svůj vůz a ve smyku zastavil na kraji tratě. Uřídit ale takovou hromadu výkonu na mokru není jistě žádný med, i přes to, že jsou FXX napěchované tou nejmodernější elektronikou. Během jízd Ferrari FXX přijel do boxů i Michael Schumacher, oblékl kombinézu a vyrazil mezi ostatní jezdce FXX, aby s nimi obkroužil několik kol. Průjezd cílovou rovinkou byl pokaždé velice emotivní, burácející motory FXX nutily každého zakrýt uši, aby neohluchl. Zvuk podobající se monopostům F1, jen v hlubším podání, byl neúprosný k ušním bubínkům kohokoliv, kdo se pohyboval kolem trati. Počasí ale v neděli celému programu nepřálo, déšť stále přidával na intenzitě, teplota se držela okolo 2°C, řezané slicky nestíhaly odvádět vodu a jejich teplota byla také pod bodem použitelnosti a tak byl program FXX ukončen o něco dříve, aby dal prostor samotnému Michaelovi. Ten ve svém černém voze s iniciály MS svezl po okruhu známé osobnosti, předvedl pár efektních „burnoutů“ pro pobavení diváků, přesedlal na pár minut do svého posledního monopostu F1 a poté představil divákům nové Ferrari California. Po představení nového vozu Ferrari se s publikem rozloučil a odlétl připravenou helikoptérou. Tím také oficiálně skončil celý třídenní maratón Ferrari Racing Days 2008 na Nürburgringu.
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners