Jedna z nejslavnějších značek supersportovních aut jakými Ferrari bezpochyby je, ani letos nechyběla v jednom z nejslavnějších a nejtěžších závodů světa, 24 hodin Le Mans
13 680 metrů dlouhý okruh, který je kombinací uzavřené závodní trati a obyčejné asfaltové komunikace po které jezdí dnes a denně po 363 dní v roce běžné dopravní prostředky, opět otestoval výdrž a spolehlivost desítek závodních vozů startujících ve čtyřech kategoriích.
Za celou pětasedmdesátiletou historii tohoto výjimečného závodu, na který se každým rokem přijde podívat kolem čtvrt miliónu lidí ze všech koutů světa, si Ferrari drží druhou pozici nejúspěšnější značky, hned za německou značkou Porsche co do počtu vítězství.
Ani letos tomu není jinak, když ve třídě LM GT2 první vůz Ferrari F 430 GT, dojíždí na druhé pozici za Porschem 911 GT3 RSR, s odkrouženými 314ti koly a celkovou 19. pozicí. Kromě pěti startujících F 430 GT ve třídě LM GT2 také letos startovalo ještě jedno Ferrari ve vyšší třídě LM GT1. Ferrari 550 Maranello, pilotované česko-ruskou posádkou T.Kostka, R.Pergl a A.Vasiliev, dokončilo tento dlouhý závod celkově na 14. příčce a ve své kategorii LM GT1 na 8mé pozici s 322 odkrouženými koly.
Za zmínku by jistě stálo, že kromě již zmíněných vozů Ferrari startujících v 75.ročníku LeMans, bylo možné vidět mezi tréninky také na trati i mimo ní několik skvostů z dob, kdy usedali za volant starší generace závodníků, jejichž jména nebudou nikdy zapomenuta. Vidět tyto vozy na vlastní oči a zvláště pak v akci na okruhu je opravdu silným zážitkem a pro opravdové fandy je to nepopsatelná zkušenost.
text a foto: David M.Bodlák / 3w.DMBnet.cz
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners