Během posledního dubnového víkendu roku 2009 začala česká okruhová sezóna. Kdo by čekal, že se v aktuální světové situaci nebude na co těšit, byl mile překvapen. Do Divize 4 českého mistrovství zamířilo opět mnoho nádherných vozů.
Během víkendu byla možnost spatřit čtyři vozy DTM (Audi a Mercedes - ty opět o rok novější specifikace), tři GT1, smečku vozů Porsche GT2, BMW GTR a další. Ferrari se ve startovním poli také neztratilo, týmy Menx a Ed Hardy nasazují své vozy F430 GT a 360 GT už několikátým rokem, nově se také objevila po několik let v garáži opečovávaná 575 GTC týmu Rock Media Motors, která měla v českém "mistráku" premiéru. Zajímavostí je, že oproti minulému roku byla 360 Ed Hardy přihlášena v kategorii do 3500 ccm, dle dostupných informací dosáhl tým snížení objemu transplantací srdce z typu 355, na první pohled to ale nebylo zřejmé.
Po startu vytrvalostního závodu se 575 držela na čtvrté pozici za speciály DTM, pomalu ale ztrácela a vinou technických problémů se propadala polem. F430 GT posádky Hynek Charous a Dan Želinský nabrala opačný směr pořadím - z 10. místa na startu postupovala vpřed, 50 minut před koncem závodu byla dokonce třetí celkově! Stalo se tak i díky výpadkům vozů DTM - jeden z Mercedesů se v při výjezdu v boxech srazil z Maranellem (to pak bez dveří pokračovalo) a Audi odstoupilo nedlouho poté z technických důvodů. Celkové pořadí na konci pak bylo Mercedes, Corvette a Porsche GT2, které díky jediné zastávce v boxech "efčtyřistatřicítku" porazilo. Ed Hardy slavil druhé místo v "tříapůllitrech" (za BMW GTR Duck Racingu), no a 575ka? Přesně nevím, dokončila na cca 15. pozici, kvůli poměrně amatérské chybě pilota ale byla diskvalifikována.
Nedělního sprintu se z vozů Ferrari objevila na startu pouze 360, dojela 15. celkově (zvítězil Nimč na Mercedesu, následován dvěma vozy Audi) a 6. ve své třídě (za upraveným Michlovým Opelem, Porsche a třemi BMW GTR).
Pro fanoušky motorsportu to byl dle mého názoru vydařený víkend (k vidění byly ještě formule divize 3 a Škoda Octavia Cup) a pro fanouška Ferrari také. Vozy na trati se neztratily (Maranello zanechalo v boxech i viditelnou stopu - dvě černé čáry po jednom z rozjezdů) a k vidění bylo i několik krasavic v paddocku. Příjemný začátek sezóny.
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners