Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  GTracing  >  FIA GT - 24 hodin Spa 2009 - vrchol sezóny

FIA GT - 24 hodin Spa 2009 - vrchol sezóny

Karel Gallina, datum vydání 29.7.2009

Kategorie: GTracing

posta  poslat tento článek známému
FIA GT - 24 hodin Spa 2009 - vrchol sezóny
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Poslední červencový víkend roku 2009 se startovní pole šampionátu FIA GT sjelo do belgického Spa na závod, který je delší než všechny ostatní závody sezóny dohromady. A to je jen jeden z důvodů, proč je 24 hodin Spa dominantou série.



Nádherný okruh v ardenském pohoří (z čehož vyplývá velké převýšení tratě a pro závod atraktivní nevypočitatelnost počasí), startovní pole s vozy, které se ve FIA GT často objeví jen v tomto závodě, přitažlivost náročného závodu na den a noc, to jsou jen některé prvky, které z 24 hodin Spa dělají jednu z nejdůležitějších událostí sezóny automobilového sportu. Podruhé v životě se mi letos podařilo být osobně přítomen a odjížděl jsem neméně nadšen.

K vozům kategorií GT1 (včetně dvou nováčků testujících pro sezónu 2010) a GT2 se přidaly další dvě kategorie - G2 pro vozy z národních šampionátů GT (nemusí mít homologaci FIA GT) a G3 pro vozy, které jinak jezdí šampionát GT3. Čtvrteční tréninky a kvalifikace oddělil od závodu bohatý program doprovodných závodů - Lamborghini Super Trofeo, GT4 Cup, Formul'Academy a britská F3. V sobotu odpoledne se pak v zatáčce La Source objevilo startovní pole vedené třemi Maserati MC12, které do pasáže Eau Rouge pronásledovaly vozy Corvette. Z tria amerických vozů právě v Eau Rouge poměrně brzy odpadla brazilská Corvette, další dvě ale vozům Maserati týmu Vitaphone Racing nadále šlapaly na záda. Nejlepší kombinaci rychlosti a spolehlivosti prokázala Corvette belgického týmu PK Carsport, která pak v nezvykle slunečné neděli protnula cílovou čáru jako první, s náskokem 11 kol na Maserati MC12 s číslem 33 - to se během závodu probíjelo až z 9. pozice. Velký úspěch zaznamenalo třetí Audi R8 LMS (první v G2), za ním se pak seřadilo šest "gétédvojek" - Ferrari AF Corse, Porsche Brixia Racing, Ferrari CRS Racingu a další zástupci těchto značek typických pro GT2. Desátý celkově a první v G3 pak byl Ford GT, který tak mimo jiných předstihl i svého mladšího sourozence kategorie GT1.

Ford GT1 byl společně s Nissanem GT-R zástupce kategorie GT1 specifikace 2010. Tímto se dostávám k velkému tématu z paddocku, kde byl představen jejich další soupeř, Lamborghini Murcielago R-SV. Třída GT1 bude mít v roce 2010 status světového šampionátu, v plánu je 24 vozů šesti značek na pěti kontinentech. I z důvodu finanční náročnosti se tak GT1 příští rok ve Spa objeví jen v rámci kratšího závodu. Nemusíme ale zoufat, v závodě na 24 hodin se objeví třídy GT2, GT3 a GT4. Uvážíme-li, že do GT2 se chystají minimálně tři nové vozy (Aston Martin V8, Corvette a Lamborghini Gallardo) a GT3 má nejrůznorodější pole ze šampionátů GT, výlet do Spa mohu i na příští rok jen doporučit. Nebudete litovat.

(Druhá část fotogalerie je oddělena do samostatného článku.)

Galerie

Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners