Společnost Denker nám dala příležitost otestovat Ford Mustang Boss 302, abychom na vlastní kůži mohli poznat, že zábavu lze zažít nejen za volantem vozů Ferrari.
Na pardubickém letišti připravil Denker krátký okruh plný zatáček abychom si mohli ověřit, mj. zda tento Mustang s pevnou zadní nápravu už umí zatáčet nebo ještě stále ne. A nutno uznat, že Mustang se naučil zatáčet velmi dobře, byť v jedné z vraceček měl své rezervy spočívající v jisté nedotáčivosti. Jinak nás Mustang příjemně překvapil, byť byl nastaven trochu měkčeji, než bychom původně očekávali, byla jízda za jeho volantem velmi dobrým zážitkem. Mustang na první pohled působí velikým dojmem, ale pokud se usadíte do interiéru, máte pocit, že sedíte v mnohem menším autě. Interiér je něco co se tradičně u amerických aut z evropského úhlu pohledu kritizuje. Ani Mustang na nepřekročí stín svého původu, ale při cenovce 1.272.000,- Kč (základní cena s daní u společnosti Denkeru)? Pokud si budete chtít koupit Mustanga, interiér vás určitě neodradí. Pokud byste si ho stejně nekoupili, alespoň budete mít důvod kritizovat....
Mustang Boss 302 i v této verzi hraje na to co Mustangy vždycky uměly a to je vzhled, příjemně agresivní vzhled, který jen málokoho zanechá chladným. Oproti sériové verzi zde najdete jiný přední spoiler, stejně tak dodatečný zadní spoiler, zaslepené mlhové světlomety a jiný design kol. Mustang, který jsme testovali, byl vybaven atmosférickým pětilitrovým osmiválcem o výkonu 450 koní a nutno uznat, že tento motor je velmi zajímavý. To nejen koncepcí bez přeplňování, ale i tím jak pěkně se roztáčí a poskytuje výkon. U Ferrari vždy hodnotíme zvukovou kulisu jízdy, ta u Mustangu trochu kulhá, byť motor poskytuje krásný zvuk typický pro V8, v interiéru je až moc utlumený. Na krátké svezení je to škoda, při dlouhé cestě je to naopak dobře.
Ford Mustang ve verzi Boss 302 je určitě zajímavou alternativou pro všechny co nechtějí jít s hlavním proudem. Za velmi dobrou cenu dostanete spoustu zábavy a hlavně výborný atmosférický motor, který sice nedosahuje extrémních kvalit toho, který je ve Ferrari 458 Italia, ale také stojí 4-5x méně. A motor v Mustangovi určitě není 4-5x horší. Z Mustangu je i v dnešní době krásně cítit jeho americký původ a to ho dělá velmi atraktivním. Proto pokud po Mustangovi (třeba ve verzi Boss 302) pokukujete, neváhejte...
Text + foto: 2012 (c) Jiří Vaněk
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners