Noční Singapur nám přinesl další radost z vítězství. Fernando Alonso se svou bezchybnou jízdou důrazně přihlásil o letošní titul mistra světa.
Termín 26.9. 2010 |
Okruh Singapur |
Počasí sucho |
Pole position Fernando Alonso |
Vítěz Fernando Alonso |
Kvalifikace skončila pro team Ferrari docela rozporuplnými výsledky. Fernando Alonso získal pole position a Felipe Massa získal také „pole position“ bohužel však na konci startovního pole. A protože vše zle bývá i k něčemu dobré, mohlo Ferrari vyměnit Felipemu motor aniž by se Felipe propadl startovním pořadím o 10 míst zpět. Už nebylo kam.
Start závodu Fernando Alonso nezvládl optimálně, ale svou vedoucí pozici před zle dotírajícím Vettelem obhájil. Massa získal už v první zatáčce k dobru 4 pozice (3 na trati a jednu z důvodu Alguersuariho startu z boxů). Přestože závod poznamenaly dva výjezdy safety caru (po odstoupení Liuzziho a po nehodě Kobayashiho a Senny), jezdci Scuderie Ferrari tentokrát na jeho výjezdech netratili, ba naopak. Massa profitoval ze své jediné zastávky v boxech, kterou s týmem naplánoval hned na první kolo. Na jedné sadě pneumatik pak zvládnul dojet celý závod, byť neměl moc šancí ubránit se v závěru závodu Kubicovi s novými pneumatikami. Felipe Massa po startu z 24. místa dojel devátý. Po bezchybném výkonu v závodě, který trval téměř dvě hodiny, si zasloužené vítězství připsal Fernando Alonso.
Fernando Alonso po GP Velké Británie ztrácel na vedoucího muže průběžného pořadí hodnocení jezdců – Lewise Hamiltona – celých 47 bodů. Po dalších 5 závodech (BRD, HUN, BEL, ITA, SIN) je jeho ztráta, tentokrát na Marka Webbera, jen 11 bodů. Bylo by proto skvělé, aby Fernando udržel svůj vítězný kurs a my mu gratulujeme k vítězství v dnešní GP.
Průběžné bodové hodnocení jezdců: Mark Webber 202 bodů, Fernando Alonso 191, Lewis Hamilton 182, Sebastian Vettel 181, Jenson Button 177, Felipe Massa 125, Nico Rosberg 122, Robert Kubica 114, Adrian Sutil 49, Michael Schumacher 46, Rubens Barrichello 39, Kamui Kobayashi 21, Vitaly Petrov 19, Nico Hulkenberg 18, Vitantonio Liuzzi 13, Sebastien Buemi 7, Pedro de la Rosa 6, Jaime Alguersuari 3.
Průběžné bodové hodnocení týmů: RBR-Renault 383 bodů, McLaren-Mercedes 359, Ferrari 316, Mercedes GP 168, Renault 133, Force India-Mercedes 62, Williams-Cosworth 57, BMW Sauber-Ferrari 27, STR-Ferrari 10.
Nashledanou za 14 dnů v Japonsku...
V minulých letech to v Singapuru vypadalo takto:
2009 - GP Singapuru jednoznačně ovládl Lewis Hamilton. Rosberg i Vettel se na něj snažili dorážel, ale vyřadili je vlastní chyby. Vettela v závěru závodu limitovaly i chybně fungující brzdy. Napínavosti závodu napomohli výrobci brzd, kteří týmům Red Bullu a Brawnu nedodali zrovna nejlepší materiál. Když v nájezdu do první zatáčky havaroval Webber a zbytek vozů Torro Rosso byl stažen z obav, že jezdce postihne podobný defekt brzd jako Webbera, všichni sledovali jak si povede Vettel. Jednou se nevešel na trať, ale nakonec svůj vůz dovedl úspěšně až do cíle. Raikkonen jel svůj nenápadný závod, ve kterém zaujal snad jen svým povedeným předjížděcím manévrem na Buemiho. Jeho další snahy o předjetí ostatních soupeřů vyzněly naprázdno. Podobně si vedl i Fisichella a opět potvrdil, že řídit Ferrari F60 není zrovna jednoduchá záležitost.
2008 - Sledovat Felipeho Massu ujíždět z prvního místa bylo pro fanoušky Ferrari příjemné. To by vsak nesmělo přijít sedmnácté kolo a s ním vrchol zoufalství a neštěstí. Massa dostal při své první zastávce v boxech pokyn odjet a on tento pokyn poslechl. Nemohl však tušit, že tankovací hadice je stále ještě připojená k jeho vozu. Tu následně utrhl a povalil několik mechaniků. Při výjezdu ohrozil i kolemjedoucí vůz týmu Force India. Massa pokračoval s velkou ztrátou v závodě, jeho výkon už patřil spíše do kategorie alibistických než do kategorie „boj o titul“. Kimi Raikkonen se jen vezl ve víru dění a jeho pozice mu nedávala mnoho možností s tím nějak výrazně pohnout. Své působení v závodě ukončil krátce před cílem, když naboural do bariéry lemující tuto městskou trať. Závod vyhrál Alonso, který profitoval z úmyslné havárie svého týmového kolegy Piqueta ml.
POSTAVENÍ NA STARTU
1/ F. Alonso | |
2/ S. Vettel | |
3/ L. Hamilton | |
4/ J. Button | |
5/ M. Webber | |
6/ R. Barrichello | |
7/ N. Rosberg | |
8/ R. Kubica | |
9/ M. Schumacher | |
10/ K. Kobayashi | |
11/ J. Alguersuari | |
12/ N. Hulkenberg | |
13/ V. Petrov | |
14/ S. Buemi | |
15/ N. Heidfeld | |
16/ A. Sutil | |
17/ V. Liuzzi | |
18/ T. Glock | |
19/ H. Kovalainen | |
20/ L. di Grassi | |
21/ J. Trulli | |
22/ Ch. Klien | |
23/ B. Senna | |
24/ F. Massa |
PRŮBĚH ZÁVODU
Alguersuari - start z boxů |
|
START | Alonso se udržel před Vettelem |
1 |
Liuzzi - Heidfeld - Sutil - kontakt |
1 |
Massa - pit |
1 |
Heidfeld - pit |
1 |
Alonso - Vettel - Hamilton - Button - Webber - Rosberg - Kubica - Barrichello - Schumacher - Petrov |
1 |
Liuzzi - out |
3 |
Safety car |
5 |
Restart |
10 |
Alonso - Vettel - Hamilton - Button - Webber - Rosberg - Kubica - Barrichello - Schumacher - Webber - 14.Massa |
27 |
Trulli - out |
28 |
Hamilton - pit |
29 |
Alonso - pit |
29 |
Vettel - pit |
29 |
Button - pit |
31 |
Klien - out |
31 |
Kobayashi - Schumacher - kolize |
32 |
Kobayashi - out |
32 |
Senna - out |
33 |
Safety Car |
34 |
Alonso - Vettel - Webber - Hamilton - Button - Rosberg - Kubica - Barrichello - Sutil - Hülkenberg - Massa |
36 |
Restart |
36 |
Hamilton - Webber - kolize |
36 |
Hamilton - out |
38 |
Schumacher - Heidfeld - kolize |
38 |
Heidfeld - out |
38 |
Schumacher - pit - výměna předního spoileru |
45 |
Kubica - pit - defekt levé zadní pneumatiky |
49 |
Glock - out |
60 |
Trulli - out |
CÍL | Alonso - Vettel - Webber - Button - Rosberg - Barrichello - Kubica - Sutil - Hulkenberg - Massa - Petrov - Alguersuari - Schumacher - Buemi - di Grassi - Kovalainen |
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners