Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  GP Singapore 2018

GP Singapore 2018

Jaroslav Hanus, datum vydání 16.9.2018

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
GP Singapore 2018
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Zklamání, tak lze jednoduše hodnotit letošní GP Singapuru.



Termín
16. 9. 2018
Okruh
Singapur
Počasí
sucho
Pole position
Lewis Hamilton
Vítěz
Lewis Hamilton




Dle výsledků volných tréninků jsme si mohli myslet, že oproti GP Itálie konečně Ferrari dosáhne vítězství, ale opak byl pravdou. V kvalifikaci překonal Vettela nejen Hamilton, ale i Verstappen. Velký náskok Hamiltona na pole position byl velkým strašákem.

O to větší překvapení se odehrávalo v závodě, kde se Vettel, který v prvním kole předjel Verstappena, v klidu držel Hamiltona. Pak ale Ferrari začalo hrát strategické šachy a ze špičky zavolalo do boxů Vettela jako prvního. Vettel se po prvních zastávkách propadl nejen za Hamiltona, ale i Verstappena. Zatímco se ve středu pole občas i bojovalo, na špičce panovala nuda. Jediným zpestřením závodu tak byl souboj Verstappena s Hamiltonem ve chvíli, kdy Hamiltona zabrzdili jezdci zpět o kolo bojující mezi sebou. Na konečné výsledky to ale nemělo vliv, Vettel (který závěr závodu zcela vypustil) dojel třetí, Verstappen druhý a vyhrál Hamilton, který navýšil svůj bodový náskok v průběžném hodnocení mistrovství světa už na významných 40 bodů.





Průběžné bodové hodnocení jezdců: Lewis Hamilton 281 bodů, Sebastian Vettel 241, Kimi Räikkönen 174, Valtteri Bottas 171, Max Verstappen 148, Daniel Ricciardo 126, Nico Hulkenberg 53, Fernando Alonso 50, Kevin Magnussen 49, Sergio Perez 46, Esteban Ocon 45, Carlos Sainz 38, Pierre Gasly 28, Romain Grosjean 27, Charles Leclerc 15, Stoffel Vandoorne 8, Lance Stroll 6, Marcus Ericsson 6, Brendon Hartley 2, Sergey Sirotkin 1.

Průběžné bodové hodnocení týmů: Mercedes 452 bodů, Ferrari 415, Red Bull Racing TAG Heuer 274, Renault 91, Haas Ferrari 76, McLaren Renault 58, Force India Mercedes 32, Scuderia Toro Rosso Honda 30, Sauber Ferrari 21, Williams Mercedes 7.




Nashledanou za 14 dnů v Rusku ...



V minulých letech to v Singapuru vypadalo následovně:

2012 - Nové díly pro F2012 nepřinesly kýžené výsledky, ani ve volných trénincích, natož v kvalifikaci, kde byl Alonso pátý a Massa bohužel až třináctý. Situace byla o to horší Hamilton, v té době druhý v průběžném hodnocení, získal pole position a Vettel byl na startovním roštu třetí. Fernando Alonso svůj start do závodu nezvládl optimálně, protože se před něj ihned dostal di Resta. Bylo proto dobře, že jej velmi rychle dokázal předjet zpět. Na čele v úvodu nudného závodu jasně panoval Hamilton a zřejmě by i vyhrál, kdyby si jeho převodovka neřekla, že už nahoru řadit nebude. Tím se vlastně rozjela zajímavější část závodu, která byla ve znamení dvou výjezdů safety caru. Před prvním restartem moc nechybělo a Button měl našlápnuto vyřadit ze závodu sebe i vedoucího Vettela. Po prvním restartu do značné míry podobně jako loni havaroval Schumacher. Massa pokračoval ve své stíhací jízdě celým startovním polem a dramaticky předjížděl, zejména to jak se dostal před Sennu bude asi v hodně sestřizích nejlepších momentů letošní sezóny. Massa se dokázal vyškrábat až na celkové osmé místo. Alonso jezdil po většinu závodu pouze průměrné časy (ztrácel minimálně, ale ztrácel), v několika fázích závodu se dokázal prezentovat nejrychlejšími časy jezdců ze špičky závodu, ale to mu k zásadnějšímu posunu vpřed nepomohlo. Přesto jel spolehlivě, když bylo nutno předjet jezdce po zastávkách v boxech, dokázal tento úkol zvládnout vždy vcelku rychle a jeho výkonu také nelze moc vytknout. Alonso odjel další spolehlivý závod a na své konto si připsal další spolehlivý příděl bodů za třetí místo. Druhý dojel Button a vyhrál Vettel.

2011 - Ferrari opět tahalo za kratší konec provazu. V kvalifikaci to ještě nevypadalo tak špatně, když Alonso ztratil jen opravdu minimum (to bylo asi způsobeno i tím, že jel za hranicí rizika) a startoval z pátého místa, ale v závodě se už ukázalo naplno, že Alonso není schopen držet závodní tempo McLarenů, natož Red Bullů. Čtvrté místo tak bylo maximem, které dnes mohl Alonso dosáhnout. Massa na výlet do Singapuru také nebude vzpomínat v nejlepším. Šesté místo na startu? OK, ale proč ztráta na týmového kolegu v rozsahu jedné vteřiny!? Deváté místo v závodě? Ano Hamilton mu prořízl pravou zadní pneumatiku a Massa mnoho ztratil, ale proč tedy Hamilton dojel pátý a v závěru ještě útočil na Alonsa? Sebastian Vettel v Singapuru oslavil další vítězství, po kterém ho dělil již jen jediný bod od obhajoby svého titulu mistra světa Formule 1 z roku 2010.

2010 - Kvalifikace skončila pro team Ferrari docela rozporuplnými výsledky. Fernando Alonso získal pole position a Felipe Massa získal také „pole position“ bohužel však na konci startovního pole. Start závodu Fernando Alonso nezvládl optimálně, ale svou vedoucí pozici před zle dotírajícím Vettelem obhájil. Massa získal už v první zatáčce k dobru 4 pozice (3 na trati a jednu z důvodu Alguersuariho startu z boxů). Přestože závod poznamenaly dva výjezdy safety caru (po odstoupení Liuzziho a po nehodě Kobayashiho a Senny), jezdci Scuderie Ferrari tentokrát na jeho výjezdech netratili, ba naopak. Massa profitoval ze své jediné zastávky v boxech, kterou s týmem naplánoval hned na první kolo. Na jedné sadě pneumatik pak zvládnul dojet celý závod, byť neměl moc šancí ubránit se v závěru závodu Kubicovi s novými pneumatikami. Felipe Massa po startu z 24. místa dojel devátý. Po bezchybném výkonu v závodě, který trval téměř dvě hodiny, si zasloužené vítězství připsal Fernando Alonso.

2009 - GP Singapuru jednoznačně ovládl Lewis Hamilton. Rosberg i Vettel se na něj snažili dorážel, ale vyřadili je vlastní chyby. Vettela v závěru závodu limitovaly i chybně fungující brzdy. Napínavosti závodu napomohli výrobci brzd, kteří týmům Red Bullu a Brawnu nedodali zrovna nejlepší materiál. Když v nájezdu do první zatáčky havaroval Webber a zbytek vozů Torro Rosso byl stažen z obav, že jezdce postihne podobný defekt brzd jako Webbera, všichni sledovali jak si povede Vettel. Jednou se nevešel na trať, ale nakonec svůj vůz dovedl úspěšně až do cíle. Raikkonen jel svůj nenápadný závod, ve kterém zaujal snad jen svým povedeným předjížděcím manévrem na Buemiho. Jeho další snahy o předjetí ostatních soupeřů vyzněly naprázdno. Podobně si vedl i Fisichella a opět potvrdil, že řídit Ferrari F60 není zrovna jednoduchá záležitost.

2008 - Sledovat Felipeho Massu ujíždět z prvního místa bylo pro fanoušky Ferrari příjemné. To by vsak nesmělo přijít sedmnácté kolo a s ním vrchol zoufalství a neštěstí. Massa dostal při své první zastávce v boxech pokyn odjet a on tento pokyn poslechl. Nemohl však tušit, že tankovací hadice je stále ještě připojená k jeho vozu. Tu následně utrhl a povalil několik mechaniků. Při výjezdu ohrozil i kolemjedoucí vůz týmu Force India. Massa pokračoval s velkou ztrátou v závodě, jeho výkon už patřil spíše do kategorie alibistických než do kategorie „boj o titul“. Kimi Raikkonen se jen vezl ve víru dění a jeho pozice mu nedávala mnoho možností s tím nějak výrazně pohnout. Své působení v závodě ukončil krátce před cílem, když naboural do bariéry lemující tuto městskou trať. Závod vyhrál Alonso, který profitoval z úmyslné havárie svého týmového kolegy Piqueta ml.





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ L. Hamilton

2/ M. Verstappen
3/ S. Vettel

4/ V. Bottas
5/ K. Räikkönen

6/ D. Ricciardo
7/ S. Perez

8/ R. Grosjean
9/ E. Ocon

10/ N. Hulkenberg
11/ F. Alonso

12/ C. Sainz
13/ Ch. Leclerc

14/ M. Ericsson
15/ P. Gasly

16/ K. Magnussen
17/ B. Hartley

18/ S. Vandoorne
19/ S. Sirotkin

20/ L. Stroll


PRŮBĚH ZÁVODU




START Obě Ferrari dobrý start
1
Ocon – out
1
Vettel – Verstappen
1
Safety car
1
Hamilton – Vettel – Verstappen – Bottas – Räikkönen
5
Restart
14
Vettel – pit
17
Vettel – Pérez
19
Räikkönen – Ricciardo – Hamilton – Verstappen – Vettel
22
Räikkönen – pit
30
Hamilton – Verstappen – Vettel – Bottas – Räikkönen
34
Pérez – Sirotkin – kolize
41
Pérez – penalty


CÍL Hamilton - Verstappen - Vettel - Bottas - Räikkönen - Ricciardo - Alonso - Sainz - Leclerc - Hulkenberg - Ericsson - Vandoorne - Gasly - Stroll - Grosjean - Perez - Hartley - Magnussen - Sirotkin




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners