Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Abu Dhabi 2014

Grand Prix Abu Dhabi 2014

Jaroslav Hanus, datum vydání 23.11.2014

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Abu Dhabi 2014
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Mistrovská sezóna Mercedesu a jeho jezdců byla zakončena v Abu Dhabi, kde titul mezi jezdci již podruhé získal Lewis Hamilton.



Termín
23.11.2014
Okruh
Yas Marina Circuit
Počasí
jasno, sucho
Pole position
Nico Rosberg
Vítěz
Lewis Hamilton


S Ferrari se v této GP loučil Fernando Alonso, u něhož byl definitivně oficiálně prohlášen odchod z týmu. Naopak již oficiálně byl také oznámen příchod Sebastiana Vettel do Ferrari. V Abu Dhabi Ferrari opět nestačilo, oba jezdci se těsně dostali do závěrečné kvalifikace, kde úspěšně okupovali poslední místa, o dvě místa dopředu pomohla našim jezdcům jen diskvalifikace obou Redbullů.

V závodě se měl odehrát velký souboj mezi Hamiltonem a Rosbergem. Ten se však nekonal. Částečně to by kvůli tomu, že Rosberg zkazil start a z pole position se okamžitě ještě před první zatáčkou propadl na druhé místo, kde kroužil až do okamžiku, kdy ho technika donutila zpomalit, to mělo zásadní vliv na jeho postupný propad mimo bodované příčky. Hamilton měl proto volnou cestu za svým vítězstvím ve velké ceně, ale též v zisku již druhého titulu mistra světa. Tuto cestu za vítězstvím se mu snažil zkomplikovat Massa, ale ten ve výsledku úspěšný nebyl.

Alonso i Raikkonen sice skvěle odstartovali, ale poté již byly většinou (až na čestné výjimky) těmi, kteří se neúspěšně brání předjížděcím manévrům konkurence. Jestliže jsme se dříve modlili za vítězství v závodě, nyní jsme žili v napětí, zda alespoň jeden jezdec dojede na bodech. Dnešním úspěchem tedy bylo deváté místo Alonsa a desáté Raikkonena.

Pod textem uvádím již klasické porovnání výsledků nejlepších jezdců a týmů (2014 / 2013 / 2012 / 2011). Z této statistiky je jasně vidět mizérie letošní výkonnosti Ferrari. Pakliže loni jsme hořekovali, že tak špatně už dlouho nebylo, tak letos je to opravdu velká bída, bodový propad je opravdu značný. Mezi jezdci ztratil relativně hodně i Alonso, ovšem nejsmutnější je pohled na bodové konto Raikkonena, které je opravdu ostudné. A jestli měl Kimi zaskočit za neúspěšného považovaného Massu a pomoci týmu dopředu v poháru konstruktérů, pak se jeho volba u Ferrari ukázala jako tím největším omylem této sezóny.

Pojďme rychle zapomenout na tento ztracený rok, věřme že se Ferrari se Sebastianem Vettelem opět vrátí na špici a uvidíme Ferrari opět vyhrávat. Myslím, že si to po dlouhýchg letech již zasloužíme!

Mercedes 701 / 360 / 142 / 165
Red Bull Racing-Renault 405 / 596 / 460 / 650
Williams-Mercedes 320 / 5 / 76 / 5
Scuderia Ferrari 216/ 354 / 400 / 375
McLaren-Mercedes 181 / 122 / 378 / 497
Lotus-Renault 10 / 315 / 303 / 73


Lewis Hamilton 384 / 189 / 190 / 227
Nico Rosberg 317 / 171/ 93 / 89
Daniel Ricciardo 238 / 20 / 10 / 0
Valteri Bottas 186 / 4 / - / -
Sebastian Vettel 167 / 397 / 281 / 392
Fernando Alonso 161 / 242 / 278 / 257
Felipe Massa 134 / 112 / 122 / 118
Jenson Button 126 / 73 / 188 / 270
Kimi Räikkönen 55 / 183 / 207 / -



Konečné bodové hodnocení jezdců v roce 2014: Lewis Hamilton 384 bodů, Nico Rosberg 317, Daniel Ricciardo 238, Valtteri Bottas 186, Sebastian Vettel 167, Fernando Alonso 161, Felipe Massa 134, Jenson Button 126, Nico Hulkenberg 96, Sergio Perez 59, Kevin Magnussen 55, Kimi Räikkönen 55, Jean-Eric Vergne 22, Romain Grosjean 8, Daniil Kvyat 8, Pastor Maldonado 2, Jules Bianchi 2.

Konečné bodové hodnocení týmů v roce 2014: Mercedes 701 bodů, Red Bull Racing-Renault 405, Williams-Mercedes 320, Ferrari 216, McLaren-Mercedes 181, Force India-Mercedes 155, STR-Renault 30, Lotus-Renault 10, Marussia-Ferrari 2.




Nashledanou až v roce 2015 v nové sezóně F1.



V minulých letech to v Abu Dhabi vypadalo následovně:

2013 - I zde tým Ferrari stagnoval a na výkonu vozu na trati to bylo velmi nepříjemně vidět. Alonsovo vypadnutí z druhé části kvalifikace bylo jasným důkazem. To že Alonso nakonec startoval z desáté pozice (kvůli diskvalifikaci Raikkonena) může být jen chabou útěchou. To že závodní tempo Ferrari F138 je lepší než kvalifikační už také delší dobu neplatilo. Je ale nutné uznat, že ani tentokrát to nebylo nějak tragické. Alonso dobře odstartoval a zařadil se za Massu. Ferrari se pokusilo o odlišnou strategii oproti většině startovního pole. V průběhu závodu se ukázalo, že u Alonsa to pomohlo, ale Massa se dopředu moc nedostal. Velkou cenu Abu Dhabi vyhrál zcela suverénně Sebastian Vettel.

2012 - Ferrari i pro tento závod slibovalo novinky, ale v kvalifikací byl Alonso pouze sedmý a Massa až devátý. Vettel byl třetí, nedostatek paliva v závěru kvalifikace jej však odsoudil k startu z boxů. Na startu GP velmi zaváhal Webber, naopak Alonso pěkně odstartoval, předjel Buttona a mohl se pustit do Webbera, kterého ještě v prvním kole předjel. Obě auta přitom dělily jen milimetry. Vettel se snažil rychle dostat přes chvost startovního pole dopředu. Dařilo se mu, přitom však poškodil svůj přední spoiler. Ten si nechal vyměnit až při první zastávce v boxech, kterou absolvoval při první safety car fázi způsobené kolizí mezi létajícím Rosbergem a rampou Karthikeyanem. Všichni jsme si přáli, aby se hned po restartu dostal Alonso přes Maldonada, opak byl pravdou, Alonso zaváhal a měl co dělat, aby se ubránil před Webberem. Dobrá věc se však povedla a Alonso se nejen ubránil, ale za pár kol předjel Maldonada a mohl začít stíhat Raikkonena. Vedoucího Hamiltona zradil jeho monopost, což přiživilo naše naděje na vítězství. Vettel měl štěstí i ve chvíli, kdy si nechal vyměnit pneumatiky těsně před druhou safety car fází. To mu dalo šanci reálně útočit na třetího Buttona a druhého Alonsa, protože safety car zneutralizoval jeho ztrátu. Vettel nakonec Buttona udolal, ale na Alonsa už neměl. Ten naopak chytil druhý dech a začal stahovat vedoucího Raikkonena. Bylo velkou škodou, že závod neměl o pár kol více, mohli jsme se dožít ještě velkého dramatu. Zvítězil Raikkonen před Alonsem, Vettelem a Buttonem.

2011 - Výsledky kvalifikace nasvědčovaly, že GP Abu Dhabi v roce 2011 nebude mít zásadně jiný průběh než předchozí velké ceny. Na pole position byl opět Sebastian Vettel a Ferrari si i tentokrát podělilo páté a šesté místo (Alonso, Massa). O to překvapivější byl úvod závodu. Vettel již při nájezdu na startovní rošt probrzdil plošku na pravém předním kole, přesto však bezpečně odstartoval a ujal se vedení. Alonsovi se podařilo ihned na startu postoupit na čtvrté místo. V první zatáčce prvního kola postihnul Vettela defekt pravé zadní pneumatiky spojený s ukázkovými hodinami. Vettel ještě dovezl svůj vůz do boxů, ale ze závodu musel odstoupit. Alonso ještě v prvním kole předjel Buttona a položil tím základ pro zbytek celého závodu. V tom se relativně dobře držel Hamiltona, občas jej i stahoval, ale k nějaké zásadnější akci se nedostal. Massa neustále bojoval s Buttonem a Webberem, dělal ale i závažné chyby, které jej nakonec stály čtvrté místo v cíli, zcela zásadní byly hodiny v 48.kole. Zpět na výslunní se dnes propracoval vítězný Hamilton, druhý dojel Alonso a stupně vítězů dokompletoval třetí Button.

2010 - V reálném životě se občas stává, že pokud se dva perou, třetí vyhraje. Dnes se historie opět opakovala. Ať už to byla zahleděnost Ferrari - Alonso do Red Bullu – Webber nebo geniální tah Red Bullu v podobě nastražení volavky v podobě předčasné zastávky Marka Webbera, výsledek byl jasný. Bezchybnou jízdou si Vettel připsal rozhodující vítězství a Alonso svou neschopností překonat tolik podceňovaný Renault s ještě podceňovanějším Petrovem nebyl schopen reagovat na aktuální vývoj závodu. Život může být paradoxní a je paradoxní. Tifosi Alonsa hodně nenáviděli za to, jak zkazil Schumacherovi jeho poslední sezónu, kdy jezdil pro Ferrari. Tifosi si přesto Alonsa pro jeho výsledky a zápal pro touhu po úspěchu zamilovali. Alonso loni opustil tým Renault a tím mj. uvolnil místo pro svého dnešního kata – Petrova.

2009 - Závod na novém okruhu v Abu Dhabi zakončil sezónu 2009 a měl být třešničkou na dortu. GP na okruhu postiženém kletbou jménem Tilke přinesl pouze 2-3 zajímavé momenty, pohled na západ slunce a výjezd z boxů v tunelu, což není zrovna atraktivní výsledek. Největší zklamání pak museli zažít všichni fanoušci Scuderie Ferrari, když místo boje o třetí příčku pohárů konstruktérů viděli jen vypuštěnou druhou polovinu závodu v podání Kimiho Raikkonena a zpackanou zastávku v boxech a následnou penalizaci v podání Giancarla Fisichelly. Fisichella se v závěru závodu alespoň trochu vykoupil svým kamikaze manévrem na Grosjeana. Dvanácté místo Kimiho Raikkonena a šestnácté místo Giancarla Fisichelly patřilo mezi nejostudnější výsledky Scuderie Ferrari za hodně dlouhou dobu.





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ N. Rosberg

2/ L. Hamilton
3/ V. Bottas

4/ F. Massa
5/ D. Kvyat

6/ J. Button
7/ K. Räikkönen

8/ F. Alonso
9/ K. Magnussen

10/ J-E. Vergne
11/ S. Perez

12/ N. Hulkenberg
13/ A. Sutil

14/ E. Gutierrez
15/ P. Maldonado

16/ K. Kobayashi
17/ W. Stevens

18/ R. Grosjean
19/ D. Ricciardo

20/ S. Vettel


PRŮBĚH ZÁVODU



Vettel + Ricciardo – start z boxů
START Räikkönen – skvěle
1
Hamilton – Rosberg – Massa – Button – Räikkönen – Alonso
5
Alonso – Räikkönen
5
Kvyat – Räikkönen
5
Alonso – pit
6
Bottas – Räikkönen
6
Räikkönen – pit
16
Kvyat – hodiny – out
18
Hamilton – Rosberg – Massa – Ricciardo – Bottas – Magnussen – Vettel – Button – Alonso – Räikkönen
25
Rosberg – technické problémy
27
2. Massa – 3. Rosberg
27
Alonso – pit
28
Maldonado – out
30
Alonso – Button
40
Massa – Hamilton – Ricciardo – 9. Alonso – 11. Räikkönen
43
Hülkenberg – Alonso
44
Kobayashi - out
48
Perez – Alonso
49
Vettel – Alonso


CÍL Hamilton - Massa - Bottas - Ricciardo - Button - Hulkenberg - Perez - Vettel - Alonso - Räikkönen - Magnussen - Vergne - Grosjean - Rosberg - Gutierrez - Sutil - Stevens




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners