Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Australia 2017

Grand Prix Australia 2017

Jaroslav Hanus, datum vydání 26.3.2017

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Australia 2017
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Ferrari se vrátilo v roce svého 70 výročí opět na špičku Formule 1 – Sebastian Vettel vyhrál GP Austrálie.



Termín
26.3.2017
Okruh
Melbourne
Počasí
jasno, sucho
Pole position
Lewis Hamilton
Vítěz
Sebastian Vettel



Předsezónní testy ukazovaly formu Scuderie Ferrari ve velmi slibném světle, když jak Vettel, tak Raikkonen byli schopni zajíždět nejrychlejší časy a množství odjetých kol odkazovalo na velmi dobrou spolehlivost nového Ferrari SF40H. Proto jsme byli zklamáni pohledem na výsledky pátečních výsledků, kde byl na čele opět Hamilton. Náznak zlepšení ukázal třetí trénink, který vyhrál Vettel. V kvalifikaci byl nejrychlejší Hamilton, ale Vettel zaostal na druhém místě jen minimum času, tempo držel i čtvrtý Raikkonen.

Závod se odehrával za suchých podmínek. Start se jezdcům Ferrari moc nevyvedl, ale dokázali si udržet své pozice. Pro vývoj závodu se ukázala rozhodující dřívější první zastávka v boxech, kterou měl na svědomí Hamilton, který si již od úvodních kol stěžoval na přehřívání pneumatik. Hamilton pak zůstal zaseknutý za Verstappenem což umožnilo Vettelovi i po jeho zastávce v boxech zůstat ve vedení závodu. Je nutné konstatovat, že závod byl více méně nudný, na trati se až na větší počet odstoupení (pro technické problémy) nic extra nedělo. Pro fanoušky Ferrari to bylo samozřejmě jiné, neboť ve vedení byl Vettel. Raikkonen se také snažil a před dotírajícím Verstappenem hájil svou čtvrtou pozici. V závodě vyhrál Vettel a čtvrtý byl Raikkonen. Gratulujeme Scuderii Ferrari a přejeme si, abychom podobné výsledky zažívali po celou sezónu 2017.





Průběžné bodové hodnocení jezdců: Sebastian Vettel 25 bodů, Lewis Hamilton 18, Valtteri Bottas 15, Kimi Räikkönen 12, Max Verstappen 10, Felipe Massa 8, Sergio Perez 6, Carlos Sainz 4, Daniil Kvyat 2, Esteban Ocon 1.

Průběžné bodové hodnocení týmů: Ferrari 37 bodů, Mercedes 33, Red Bull Racing TAG Heuer 10, Williams Mercedes 8, Force India Mercedes 7, Toro Rosso 6.




Nashledanou za 14 dnů v Číně ...



V minulých letech to v Austrálii vypadalo následovně:

2016 – Kvalifikace probíhala poprvé dle nového eliminačního systému, který se ukázal jako velký omyl. Jak jinak označit systém, který měl údajně přinést velké napětí a místo toho již např. Vettel 4 minuty před koncem kvalifikace kráčel pěšky po pitlane. Pole position získal Hamilton před Rosbergem a druhou řadu na startu okupoval Vettel a Raikkonen. Start závodu se úžasně povedl Vettelovi, který ihned dokázal předjet oba Mercedesy. Dařilo se i Raikkonenovi, který využil nejen horšího startu Mercedesů, ale i jejich mírného kontaktu v první zatáčce a dostal se na druhé místo za Vettela. Do průběhu závodu pak významně zasáhla nehoda Gutierreze a Alonsa, kvůli které musel být závod zastaven. Po restartu závodu již Vettel nebyl tak rychlý. Raikkonena zastavila porucha motoru. Vettel se v závěru závodu pokoušel předjet Hamiltona, ale kvůli charakteru tratě moc šancí neměl, když se pak i na chvíli podíval mimo trať, bylo najednou po boji.

2015 – V kvalifikaci se oběma jezdcům Ferrari dařilo. Nováček v barvách Ferrari – Vettel – se kvalifikoval jako čtvrtý a jeho týmový kolega Raikkonen startoval z páté pozice. Jezdce Ferrari porazily jen oba Mercedesy a Massa s Williamsem. Závod samotný byl poznamenán tím, že se Magnussen a Kvyat nedostali ani na startovní rošt, Bottasovi to zakázala ze zdravotních důvodů FIA. Raikkonen odstartoval skvěle a téměř se dostal i před Vettela, ale ten svou pozici uhájil. V následné strkanici Raikkonen lehce kolidoval s Maldonadem a ten následně skončil ve svodidlech. Raikkonen se pak probojovával zpět na lepší pozice a zajížděl skvělé časy, ale zradila jej jak první, tak druhá zastávka v boxech, kde mechanici měli velké problémy s uchycením levého zadního kola, to nakonec vyústilo i v odstoupení Raikkonena. Vettel jel těsně za Massou a i díky šťastně načasované zastávce v boxech se dostal před Massu. Do cíle si pak Vettel svou třetí pozici na stupních vítězů dokázal obhájit zcela bez problémů. V jinak v relativně nudnějším závodě dokázal zvítězit Hamilton před svým týmovým kolegou Rosbergem.

2014 – Nová pravidla, nové vozy, nové pohonné jednotky a jejich nový škaredý zvuk, nová sezóna. A jak na tom bylo Ferrari? Alonso se stejně v roce 2013 kvalifikovat pátý, v závodě toho moc nepředvedl a i díky diskvalifikaci Ricciarda byl v cíli klasifikován jako čtvrtý. Raikkonen nepostoupil v dešti do třetí fáze kvalifikace a dokonce havaroval (byť ne nějak tvrdě). V závodě se prezentoval především výtečným startem, ale pak několikrát chyboval a je otázkou zda za to mohl více on nebo jeho Ferrari F14 T s těmi všemi rekuperačními jednotkami a jinými hračičkami, které FIA nařídila v zájmu snižování nákladů draze vyvinout a nasadit do aut. V závodě byl Raikkonen sedmý v cíli.

2013 – Tento rok jsme v Austrálii zažili velmi vlhké počasí, které si vybralo daň v podobě přerušení a odložení kvalifikace. Ta se musela dojet až v neděli dopoledne. Start velké ceny se obešel bez nějakých nervózních momentů či havárií. Oba jezdci Ferrari pěkně odstartovali, Massa díky volnější trati hned získával pozice, Alonso byl zablokovaný svými soupeři, ale dokázal si poradit s Webberem i následně s Hamiltonem. Tato velká cena byla jedním velkým festivalem soubojů taktik. Alonsovi pomohla k posunu výše, dá se konstatovat, že Raikkonen díky ní vyhrál. Například u Massy fungovala jen do určitého okamžiku a pak už to s jeho výkonností vůbec ne ideální. Oba jezdci Scuderie Ferrari však dokázali bojovat i s jezdci před sebou a předjíždět. Asi se bude hodně vzpomínat na to jak Alonso chytře zdolal tradičně teatrálního Hamiltona. Chvíli to vypadalo, že by Alonso mohl bojovat o vítězství s Raikkonenem, ale teď už víme, že toto zdání bylo klamné. Alonso dokázal celkem bez problémů porazit Vettela, Massa dojel čtvrtý.

2012 – První závod sezóny 2012 nepřinesl do řad fanoušků Scuderie Ferrari mnoho nadšení. Zatímco McLaren cupoval Red Bull, Ferrari tomuto přihlíželo z uctivé vzdálenosti. Úvodní páteční tréninky nedávaly dostatečnou informaci o výkonnostní úrovní jednotlivých vozů, neboť v Austrálii pršelo a teprve v závěru druhého tréninku bylo sucho. Opravdové zklamání nad výsledky Ferrari nastalo v kvalifikaci. A to již v první části, když Massa měl problémy vůbec postoupit do druhé části. Šok z kvalifikace pokračoval v druhé části, kde Alonso prakticky po jednom měřeném kole havaroval. Alonso startoval z 12. pozice a Massa z 16. místa. Start GP vyšel nejlépe Buttonovi, který již před první zatáčkou předjel z pole position startujícího Hamiltona. Na startu se dařilo i Alonsovi a Massovi, kteří dobře odstartovali a hlavně se dokázali vyhnout postartovní tlačenici v první zatáčce. Massa pronikl na konec bodované desítky a Alonso byl šestý. Konečnou bylo pro Massu setkání s jeho brazilským kolegou Sennou. Massův vůz byl nenávratně poničen, Senna mohl pokračovat dále. Ve velké ceně zvítězil Button před Vettelem, který vydělal na šťastné druhé zastávce v boxech v době, kdy na trať vyjížděl safety car po odstoupení V. Petrova. Nespokojený byl až třetí Hamilton. Čtvrtý dojel Webber, který předjel v cíli pátého Alonsa. Alonso po restartu závodu absolutně nedržel krok se špičkou a spíše se bránil Maldonadovi. Ten svůj tlak přehnal v posledním kole a odstoupil.

2011 – Start závodu nejlépe nevyšel Alonsovi, který startoval z ne zrovna oslnivé páté pozice. V nájezdu do první zatáčky si zvolil vnější stopu a najednou se propadl o 4-5 míst dozadu. To Massa, ten startoval z o nic lepšího osmého místa, se držel uvnitř první zatáčky a jednoznačně na tom vydělal, protože se posunul na páté místo. Alonso se následně snažil svou chybu napravit a postupně předjížděl jezdce před sebou. Massa měl velké problém s Buttonem, který se ho snažil neustále předjet. Povedlo se mu to až v 11 kole, ale pouze za cenu vyjetí mimo trať. Button Massovi následně pozici nevrátil a vzhledem k okolnostem už ani nemohl. A proto přišel pro Button zákonitě trest penalizace průjezdem boxovou uličkou. Sebastian Vettel si jel závod sám pro sebe. Nikdo na něj neměl. Chvíli se sním snažil držet krok Hamilton, ale poté co poničil podlahu svého vozu, mohl být rád že dojel, a že nebyl diskvalifikován za ohoblované prkno pod podlahou. Felipeho Massu je nutné pochválit za výkon v prvním kole a je otázka zda ho chválit za obranu před Buttonem, protože místo ní mu měl ujíždět. Poté co si Button odbyl svou penalizaci, stejně Massu dojel a předjel. Fernando Alonso pokazil start, ale pak již jen stoupal výše. Jeho stoupání se zastavilo nedaleko třetího Petrova.

2010 – Začátek samotné velké ceny Austrálie byl mokrý. Geniální start předvedl Massa, když se z pátého místa propracoval již na startovní rovince na druhé místo. Horší to bylo s Alonsem. Ten svůj start pokazil. V první zatáčce jej torpédoval Button (budoucí vítěz). Na tuto kolizi doplatil i Hamilton a hlavně Michael Schumacher, který přišel o přední spoiler a prakticky se mohl rozloučit s nějakým významným bodovým ziskem. V dalších kolech nebyl Massa schopen držet krok s Vettelem. Webber se v 16 kole poprvé střetl s Hamiltonem. Poté co oba předjeli Massu. Po odpadnutí Vettela se do vedení dostal Button, který jako první přezul na suché pneumatiky. Massa se trápil za Kubicou a nebyl jej schopný předjet. Na to doplácel i evidentně rychlejší Alonso, který se po hodinách z prvního kola propracoval zpět celým startovním polem. Alonso, bržděn Kubicou a Massou, se musel připravit, že za něj rychle přiletí Hamilton s Webberem (měli nové pneumatiky narozdíl od trojice jezdců před nimi). Nastala obranná fáze, kdy se zdálo, že bude zázrak, pokud Alonso udrží svou pozici. A Alonsovi, který vytvářel obranný štít Massovi, se skutečně dařilo! Závěr závodu se nebezpečně blížil. To byl signál pro Webbera a ten nezklamal! Dvě kola před cílem se konečně Hamilton dostal vedle Alonsa. Ten však svou pozici bránil srdnatě a v nájezdu do 13 zatáčky donutil Hamiltona k jízdě po vnějšku zatáčky. V tu chvíli zasáhl Webber a zezadu Hamiltona odeslal do únikové zóny. V posledním kole se již nic dramatického nestalo a Jenson Button si připsal své první vítězství pro McLaren. Velký úspěch zaznamenal i Kubica, který přivedl nový Renault na druhé místo a třetí Massa. Alonso si za svůj heroický výkon zasloužil více než body za čtvrté místo.

2009 – Ačkoliv Ferrari nevypadalo v kvalifikaci až zas tak špatně, v závodě už to tak slavné nebylo. Když soupeři tvrdili, že Ferrari bude na delších úsecích velmi rychlé, GP Austrálie ukázala, že se mýlili. Felipe Massa skvěle odstartoval, Kimi Raikkonen průměrně, ale v průběhu závodu již oproti ostatním jezdcům nezrychlovali, ba naopak. Když pak Barrichello neváhal při předjíždění šťouchnout do Raikkonena, naděje na skvělý vstup do sezóny se začaly rozplývat. Massa měl svůj závod rozjetý velmi dobře. Čáru přes rozpočet mu nejdříve udělaly pneumatiky, pak pokažená strategie a v závěru ještě poškozený tlumič. Úkol dovézt do cíle alespoň jeden vůz Ferrari zůstal na Raikkonenovi. To by ale nesměl chybovat na trati a následně testovat pevnost svého předního spoileru o zeď u trati. V bezvýchodné situaci byl pak Raikkonen tři kola před cílem odvolán ze závodu a do výsledků nahlášena porucha diferenciálu.

2008 – Ferrari opět potkaly problémy již v kvalifikaci – Raikkonen měl technické problémy, které ho donutily startoval až z 15.místa na startu. Massovi se dařilo lépe, ale stačilo to jen na čtvrté místo. Samotný závod byl z pohledu fanouška určitě atraktivní, neustále se něco dělo. Z pohledu fanouška Scuderie Ferrari to bylo horší. První infarktový moment přinesla první zatáčka a Massův manévr, po kterém se ocitl mimo trať. Následná snaha o zajištění alespoň nějakého bodu skončila při předjížděcím manévru na Coultharda, který jej neviděl a zavřel. Oba se střetli a Coulthard proměnil svůj vůz v hromadu trosek, během jejichž odklízení se startovní pole srovnalo za safety carem. Po restartu neměl již chuť dále pokračovat v boji Massův motor a přestal pracovat. Raikkonen se probíjel statečně dopředu až do chvíle kdy mu bylo znemožněno zajet do boxů, neboť se vyjetí safety caru uzavřela pit lane. Po restartu se Kimi pokusil předjet Kovalainena, ale nezvládl brždění do zatáčky č.3, sjeté pneumatiky a ztráta přítlaku odvedly svou práci. Přesto Raikkonen pokračoval dále v závodu až do chvíle kdy i jeho motor odmítl spolupráci a to měl Kimi za sebou již další chybu. Při brždění do zatáčky č.3 (opět) se dostal až na trávu a následovaly nevyhnutelné hodiny. Později ještě přišla zpráva o diskvalifikaci Barrichella za vyjetí z boxů pod červenými světly, což přineslo Ferrari a Raikkonenovi cenu útěchy v podobě jednoho mistrovského bodu. V závodě zvítězil Hamilton, který prakticky celý závod jel v pohodě, nikým neohrožován. Na stupních vítězů jej doplnili ještě spolehlivý Heidfeld a šťastný Rosberg.

2007 – Kimi Raikkonen vyhrál svůj první závod za stáj Ferrari. Massa musel pro problémy v kvalifikaci startovat až z předposledního místa, proto bylo jeho šesté místo v cíli zřejmě maximem možného.

2006 – pro Ferrari katastrofální GP. Felipe skončil v první zatáčce poté co jej naremplovali Klien s Rosbergem. Michael Schumacher předvedl v půlce závodu leteckou vložku po nájezdu na cílovou rovinku a tím pro něj závod skončil také.

2005 – problematický závod pro Ferrari předurčila již kvalifikace. Schumacher startoval z 18.pozice a jeho cestu vpřed zastavila kolize s Frentzenem. Barrichello se z 11.pozice na startu propracoval až na skvělé druhé místo v cíli.

2004 – v úvodní GP sezóny předvedlo Ferrari jednoznačnou dominanci. Schumacher startoval z pole position a Barrichello z druhého místa, ve stejném pořadí dorazili i do cíle, když zejména v závěru závodu měl Michael evidentní problémy s převodovkou.

2003 – Ferrari obsadilo první dvě pozice na startu. Hned v úvodu závodu odstoupil po havárii na ještě navlhlé trati Barrichello. Schumacher byl pak po jednom souboji s Raikkonenem vytlačen mimo trať což předurčilo jeho osud, po návštěvě boxů za účelem odlánání zbytků poškozených bočních deflektorů si Michael dojel již jen pro čtvrté místo.

2002 – závod odstartovala velká letecká show v podání Ralfa Schumachera a Rubense Barrichella. Schumacher byl po předjetí pomalého Montoyi k nezadržení a vyhrál.

2001 – vítěznému double Ferrari zabránil jen Coulthard, který oddělil vítězného Schumachera a třetího Barrichella

2000 – Pole position: Michael Schumacher, Vítěz: Michael Schumacher





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ L. Hamilton

2/ S. Vettel
3/ V. Bottas

4/ K. Räikkönen
5/ M. Verstappen

6/ R. Grosjean
7/ F. Massa

8/ C. Sainz
9/ D. Kvyat

10/ S. Perez
11/ N. Hulkenberg

12/ F. Alonso
13/ E. Ocon

14/ M. Ericsson
15/ D. Ricciardo

16/ A. Giovinazzi
17/ K. Magnussen

18/ S. Vandoorne
19/ J. Palmer

20/ L. Stroll


PRŮBĚH ZÁVODU



Ricciardo – start z boxů
START
Vettel – dobře, Räikkönen - průměrně
1
Magnussen – Ericsson – kolize
1
Räikkönen – Verstappen
1
Hamilton – Vettel – Bottas – Räikkönen – Verstappen – Massa – Grosjean
15
Grosjean – pit – out
16
Hamilton – pit – z 1. místa
23
Vettel – pit – před Hamiltona
24
Ericsson – out
26
Räikkönen – pit
27
Vettel – Hamilton – Bottas – Räikkönen – Verstappen – Kvyat – Massa
29
Ricciardo – out
43
Stroll – mimo trať
43
Vettel – Hamilton – Bottas – Räikkönen – Verstappen
55
Alonso - out


CÍL Vettel - Hamilton - Bottas - Räikkönen - Verstappen - Massa - Perez - Sainz - Kvyat - Ocon - Hulkenberg - Giovinazzi - Vandoorne




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners