Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Austria 2016

Grand Prix Austria 2016

Jaroslav Hanus, datum vydání 3.7.2016

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Austria 2016
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Další GP současné sezóny F1 a další nenaplněné naděje – taková byla letošní GP Rakouska.



Termín
3. 7. 2016
Okruh
Red Bull Ring
Počasí
zataženo
Pole position
Lewis Hamilton
Vítěz
Lewis Hamilton




Když Sebastian Vettel vyhrál poslední trénink před kvalifikací, mohli jsme doufat ve světlé zítřky, ale z tohoto doufání nás vyvedla již kvalifikace, kde Vettel zajel třetí čas a Raikkonen čas pátý. Aby to Vettel neměl tak jednoduché, předčasně vyměnil převodovku a to pro něj znamenalo ztrátu pět startovních míst.

Závod samotný se pak z pohledu Ferrari, po úvodních kolech, kde se Vettel propracoval na přední místa, odehrával především po stránce strategické. Bohužel však Ferrari opět doplatilo na kvalitu pneumatik Pirelli. Vettelovi selhala jeho pravá zadní pneumatika a velmi rychle ukončila jeho účast v závodě. To Raikkonen měl více štěstí, jeho pneumatiky držely a nakonec se mu podařilo vytěžit i díky kolizi Hamilton – Rosberg, cenné třetí místo v cíli.





Průběžné bodové hodnocení jezdců: Nico Rosberg 153, Lewis Hamilton 142, Sebastian Vettel 96, Kimi Räikkönen 96, Daniel Ricciardo 88, Max Verstappen 72, Valtteri Bottas 54, Sergio Perez 39, Felipe Massa 38, Romain Grosjean 28, Daniil Kvyat 22, Carlos Sainz 22, Nico Hulkenberg 20, Fernando Alonso 18, Jenson Button 13, Kevin Magnussen 6, Pascal Wehrlein 1, Stoffel Vandoorne 1.

Průběžné bodové hodnocení týmů: Mercedes 295 bodů, Ferrari 192, Red Bull Racing TAG Heuer 168, Williams Mercedes 92, Force India Mercedes 59, Toro Rosso Ferrari 36, McLaren Honda 32, Haas Ferrari 28, Renault 6, MRT Mercedes 1.




Nashledanou za 7 dnů ve Velké Británii...



V minulých letech to v Rakousku vypadalo následovně:

2015 - Rakouská GP přinesla pro Ferrari spíše zklamání než radost, když cíl viděl jen čtvrtý Sebastian Vettel. A to jsme mohli být po kvalifikaci velmi optimističtí. V kvalifikaci si třetí místo vyjel s relativně rozumnou ztrátou Vettel. Kvalifikace na osychající trati se nevydařila Raikkonenovi, který skončil hned v první části. Onen optimismus pramenil i z faktu, že Vettel vyhrál druhý a třetí trénink. Nedělní GP již pak byla opět plně v režii Mercedesů, které si pohodlně jely na čele. Vettel doplatil na ztrátu, kterou nabral při své zastávce v boxech, kde měl mechanik velký problém uchytit jeho pravé zadní kolo. Díky tomu se propadl za Massu, kterého následně velmi slušně stahoval, ale již ho nedokázal předjet. Kimi Raikkonen nebude na tento závod vzpomínat vůbec v dobrém. Po pokažené kvalifikaci skončil v důsledku svého smyku po velké nehodě s Fernandem Alonsem již v prvním kole. Zvítězil Nico Rosberg.

2014 - Návrat na Red Bull ring, který byl dříve známý jako A1 Ring, měl být velkou oslavou pro tým Red Bullu. Rakouská realita, ale ukázala, že toto bude opět velká jízda Mercedesů. V závodě dokonce jednu chvíli bylo na čele 6 vozů s motory Mercedes. Kvalifikaci překvapivě vyhrály Williamsy a pro Felipeho Massu to bylo první pole position od GP Brazílie 2008. Ferrari se celkem dařilo. Určitě bylo nutné ocenit čtvrtého Alonsa a zejména jeho pouze půl vteřinovou ztrátu. Raikkonen byl na relativně slušném osmém místě. Závod pak byl hlavně přehlídkou souboje Williamsu a Mercedesu, kde postupně prim začal přebírat Mercedes. Ferrari jelo do určité míry nenápadný závod, ale možná o to překvapivější. To protože Alonso odstartoval jen průměrně, ale dokázal držet své páté místo. Z počátku to vypadalo, že bude tvrdě ztrácet, ale zejména po první zastávce v boxech začal trvale zajíždět velmi rychlé časy což mu pomohlo se dotáhnout do vedoucí skupiny prvních čtyřech jezdců a byť se nikdy nedostal na dosah, aby mohl útočit, byl jeho výkon velmi sympatický. Kimi Raikkonen odstartoval velmi dobře, ale v závodě byl jeho projev více méně neznatelný. Desáté místo v cíli o tom vypovídá velmi dobře.





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ L. Hamilton

2/ N. Hulkenberg
3/ J. Button

4/ K. Räikkönen
5/ D. Ricciardo

6/ N. Rosberg
7/ V. Bottas

8/ M. Verstappen
9/ S. Vettel

10/ F. Massa
11/ E. Gutierrez

12/ P. Wehrlein
13/ R. Grosjean

14/ F. Alonso
15/ C. Sainz

16/ S. Perez
17/ K. Magnussen

18/ D. Kvyat
19/ M. Ericsson

20/ J. Palmer
21/ R. Haryanto

22/ F. Nasr


PRŮBĚH ZÁVODU



Massa – start z boxů
START Obě Ferrari dobře
1
Hamilton – Button - Räikkönen – Hülkenberg – Rosberg – Ricciardo – Verstappen – Vettel
3
Kvyat – out
6
Vettel – Ricciardo
7
Vettel – Hülkenberg
7
Räikkönen – Button
19
Hamilton - Räikkönen – Vettel – Rosberg – Verstappen
20
Hamilton – pit z 1. místa
21
Räikkönen – pit z 1. místa
27
Vettel – defekt pneu – pravé zadní – out
27
Safety car
28
Rosberg – Hamilton – Verstappen – Ricciardo - Räikkönen
32
Restart
58
Räikkönen – Ricciardo
65
Alonso –out
65
Hülkenberg – out
71
Rosberg – Hamilton – kontakt
71
Perez – out


CÍL Hamilton - Verstappen - Räikkönen - Rosberg - Ricciardo - Button - Grosjean - Sainz - Bottas - Wehrlein - Gutierrez - Palmer - Nasr - Magnussen - Ericsson - Haryanto - Perez




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners