Vettel zvýšil své vedení v bodovém hodnocení mistrovství světa. Superstart pomohl Bottasovi ve vítězství v GP Rakouska.
Termín 9. 7. 2017 |
Okruh Red Bull Ring |
Počasí polojasno, sucho |
Pole position Valtteri Bottas |
Vítěz Valtteri Bottas |
I v Rakousku ještě rezonoval incident mezi Vettelem a Hamiltonem. Vettel se opakovaně omluvil, ale Hamilton hrál i nadále svou uraženou pózu. V kvalifikaci si nejlépe vedl Bottas, který jen velmi těsně uhájil pole position před Vettelem. Třetí v kvalifikaci byl Hamilton, ale na startu stál o 5 míst vzadu, kvůli předčasné výměně převodovky, i proto Raikkonen startoval z třetího místa.
Na startu závodu nejlépe zareagoval Bottas, který se rozjel ještě před zhasnutím startovních světel, ale byl ještě v limitu a proto nebyl penalizován. Vettel i za cenu zpomalení Raikkonena uhájil po startu svou druhou pozici a Raikkonen se o dvě pozice v prvním kole propadl. Vettel pak nebyl schopen držet krok s Bottasem, když celkem pravidelně v jednom kole jel čas na Bottasovo v úrovní, aby v dalším kole ztratil půl vteřiny a v dalším kole jel opět na jeho úrovni a v dalším kole zase ztratil půl vteřiny. Určitou naději přinesly zastávky v boxech po kterých byl Vettel Bottasovi mnohem blíže. Vettelovi se na nové sadě pneumatik dařilo a Bottase začal stahovat. Raikkonen se dostal před Grosjeana, ale Ricciardo mu trochu ujížděl. V závěru závodu jel Raikkonen stabilně na pátém místě a neměl naději na posun vpřed. Vettel se tlačil na Bottase, ale předjet ho už nestačil.
Průběžné bodové hodnocení jezdců: Sebastian Vettel 171 bodů, Lewis Hamilton 151, Valtteri Bottas 136, Daniel Ricciardo 107, Kimi Räikkönen 83, Sergio Perez 50, Max Verstappen 45, Esteban Ocon 39, Carlos Sainz 29, Felipe Massa 22, Lance Stroll 18, Nico Hulkenberg 18, Romain Grosjean 18, Kevin Magnussen 11, Pascal Wehrlein 5, Daniil Kvyat 4, Fernando Alonso 2.
Průběžné bodové hodnocení týmů: Mercedes 287 bodů, Ferrari 254, Red Bull Racing TAG Heuer 152, Force India Mercedes 89, Williams Mercedes 40, Toro Rosso 33, Haas Ferrari 29, Renault 18, Sauber Ferrari 5, McLaren Honda 2.
Nashledanou za 7 dnů ve Velké Británii...
V minulých letech to v Rakousku vypadalo následovně:
2016 - Když Sebastian Vettel vyhrál poslední trénink před kvalifikací, mohli jsme doufat ve světlé zítřky, ale z tohoto doufání nás vyvedla již kvalifikace, kde Vettel zajel třetí čas a Raikkonen čas pátý. Aby to Vettel neměl tak jednoduché, předčasně vyměnil převodovku a to pro něj znamenalo ztrátu pět startovních míst. Závod samotný se pak z pohledu Ferrari, po úvodních kolech, kde se Vettel propracoval na přední místa, odehrával především po stránce strategické. Bohužel však Ferrari opět doplatilo na kvalitu pneumatik Pirelli. Vettelovi selhala jeho pravá zadní pneumatika a velmi rychle ukončila jeho účast v závodě. To Raikkonen měl více štěstí, jeho pneumatiky držely a nakonec se mu podařilo vytěžit i díky kolizi Hamilton – Rosberg, cenné třetí místo v cíli.
2015 - Rakouská GP přinesla pro Ferrari spíše zklamání než radost, když cíl viděl jen čtvrtý Sebastian Vettel. A to jsme mohli být po kvalifikaci velmi optimističtí. V kvalifikaci si třetí místo vyjel s relativně rozumnou ztrátou Vettel. Kvalifikace na osychající trati se nevydařila Raikkonenovi, který skončil hned v první části. Onen optimismus pramenil i z faktu, že Vettel vyhrál druhý a třetí trénink. Nedělní GP již pak byla opět plně v režii Mercedesů, které si pohodlně jely na čele. Vettel doplatil na ztrátu, kterou nabral při své zastávce v boxech, kde měl mechanik velký problém uchytit jeho pravé zadní kolo. Díky tomu se propadl za Massu, kterého následně velmi slušně stahoval, ale již ho nedokázal předjet. Kimi Raikkonen nebude na tento závod vzpomínat vůbec v dobrém. Po pokažené kvalifikaci skončil v důsledku svého smyku po velké nehodě s Fernandem Alonsem již v prvním kole. Zvítězil Nico Rosberg.
2014 - Návrat na Red Bull ring, který byl dříve známý jako A1 Ring, měl být velkou oslavou pro tým Red Bullu. Rakouská realita, ale ukázala, že toto bude opět velká jízda Mercedesů. V závodě dokonce jednu chvíli bylo na čele 6 vozů s motory Mercedes. Kvalifikaci překvapivě vyhrály Williamsy a pro Felipeho Massu to bylo první pole position od GP Brazílie 2008. Ferrari se celkem dařilo. Určitě bylo nutné ocenit čtvrtého Alonsa a zejména jeho pouze půl vteřinovou ztrátu. Raikkonen byl na relativně slušném osmém místě. Závod pak byl hlavně přehlídkou souboje Williamsu a Mercedesu, kde postupně prim začal přebírat Mercedes. Ferrari jelo do určité míry nenápadný závod, ale možná o to překvapivější. To protože Alonso odstartoval jen průměrně, ale dokázal držet své páté místo. Z počátku to vypadalo, že bude tvrdě ztrácet, ale zejména po první zastávce v boxech začal trvale zajíždět velmi rychlé časy což mu pomohlo se dotáhnout do vedoucí skupiny prvních čtyřech jezdců a byť se nikdy nedostal na dosah, aby mohl útočit, byl jeho výkon velmi sympatický. Kimi Raikkonen odstartoval velmi dobře, ale v závodě byl jeho projev více méně neznatelný. Desáté místo v cíli o tom vypovídá velmi dobře.
POSTAVENÍ NA STARTU
1/ V. Bottas | |
2/ S. Vettel | |
3/ K. Räikkönen | |
4/ D. Ricciardo | |
5/ M. Verstappen | |
6/ R. Grosjean | |
7/ S. Perez | |
8/ L. Hamilton | |
9/ E. Ocon | |
10/ C. Sainz | |
11/ N. Hulkenberg | |
12/ F. Alonso | |
13/ S. Vandoorne | |
14/ D. Kvyat | |
15/ K. Magnussen | |
16/ J. Palmer | |
17/ F. Massa | |
18/ L. Stroll | |
19/ M. Ericsson | |
20/ P. Wehrlein |
PRŮBĚH ZÁVODU
Wehrlein – start z boxů |
|
START | Räikkönen – pěkně, Vettel – průměr |
1 |
Ricciardo – Räikkönen |
1 |
Grosjean – Räikkönen |
1 |
Alonso – out |
1 |
Verstappen – out |
1 |
Bottas – Vettel – Ricciardo – Grosjean – Räikkönen – Pérez – Hamilton |
3 |
Räikkönen – Grosjean |
10 |
Kvyat – penalty |
20 |
Bottas – Vettel – Ricciardo – Räikkönen – Hamilton |
30 |
Magnusen – pit – out |
31 |
Hamilton – pit |
34 |
Vettel – pit |
43 |
Räikkönen – Vettel – Bottas |
44 |
Bottas – Räikkönen |
44 |
Räikkönen – pit |
45 |
Sainz – pit – out |
CÍL | Bottas - Vettel - Ricciardo - Hamilton - Räikkönen - Grosjean - Perez - Ocon - Massa - Stroll - Palmer - Vandoorne - Hulkenberg - Wehrlein - Ericsson - Kvyat |
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners