Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Austria 2018

Grand Prix Austria 2018

Jaroslav Hanus, datum vydání 1.7.2018

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Austria 2018
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

V Rakousku sice Ferrari nevyhrálo, přesto se vrátilo na špici.



Termín
1. 7. 2018
Okruh
Red Bull Ring
Počasí
polojasno, sucho
Pole position
Valtteri Bottas
Vítěz
Max Verstappen




V týdenním odstupu po GP Francie se F1 přesunula do Rakouska na Red Bull Ring. Ferrari se zde od počátku moc nedařilo, ale nebylo to až zas tak tragické, obzvlášť poté co Vettel vyhrál třetí trénink. Kvalifikace pak mohla být veselejší, kdyby Vettel nezablokoval Sainze, mohl startovat z třetího místa, takto na něj zbylo až místo šesté a Raikkonen se postavil na třetí startovní místo. Start závodu se oběma jezdcům Ferrari povedl, problém byl ale u Vettela jak se srovnat do první zatáčky a u Raikkkonena jak najet a vyjet ze zatáčky druhé. Proto bylo první kolo trochu rozčarováním, ale Vettel se dokázal probít zpět na „startovní“ pozicí a pak už stahoval špičku před sebou. Závod dnes do určité míry rozhodnulo odstoupení Bottase, kterého takticky využily oba Red Bully i Ferrari. Raikkonen předvedl pěkný souboj s Ricciardem, kterému vrátil jeho předjetí a na trati dokázal předjet i Vettel Hamiltona. Hamilton pak společně s Ricciardem odstoupili pro technické problémy. V cíli čekalo vítězství na Verstappena, ale hned za ním dojel Raikkonen a Vettel. Díky dnešním výsledkům se Vettel vrátil do průběžného pořadí šampionátu a Ferrari se opět dostalo do čela poháru konstruktérů.





Průběžné bodové hodnocení jezdců: Sebastian Vettel 146 bodů, Lewis Hamilton 145, Kimi Räikkönen 101, Daniel Ricciardo 96, Max Verstappen 93, Valtteri Bottas 92, Kevin Magnussen 37, Fernando Alonso 36, Nico Hulkenberg 34, Carlos Sainz 28, Sergio Perez 23, Esteban Ocon 19, Pierre Gasly 18, Charles Leclerc 13, Romain Grosjean 12, Stoffel Vandoorne 8, Lance Stroll 4, Marcus Ericsson 3, Brendon Hartley 1.

Průběžné bodové hodnocení týmů: Ferrari 247 bodů, Mercedes 237, Red Bull Racing TAG Heuer 189, Renault 62, Haas Ferrari 49, McLaren Renault 44, Force India Mercedes 42, Scuderia Toro Rosso Honda 19, Sauber Ferrari 16, Williams Mercedes 4.




Nashledanou za 7 dnů ve Velké Británii...



V minulých letech to v Rakousku vypadalo následovně:

2017 - V kvalifikaci si nejlépe vedl Bottas, který jen velmi těsně uhájil pole position před Vettelem a Raikkonen startoval z třetího místa. Na startu závodu nejlépe zareagoval Bottas, který se rozjel ještě před zhasnutím startovních světel, ale byl ještě v limitu a proto nebyl penalizován. Vettel i za cenu zpomalení Raikkonena uhájil po startu svou druhou pozici a Raikkonen se o dvě pozice v prvním kole propadl. Vettel pak nebyl schopen držet krok s Bottasem, když celkem pravidelně v jednom kole jel čas na Bottasovo v úrovní, aby v dalším kole ztratil půl vteřiny a v dalším kole jel opět na jeho úrovni a v dalším kole zase ztratil půl vteřiny. Určitou naději přinesly zastávky v boxech, po kterých byl Vettel Bottasovi mnohem blíže. Vettelovi se na nové sadě pneumatik dařilo a Bottase začal stahovat. Raikkonen se dostal před Grosjeana, ale Ricciardo mu trochu ujížděl. V závěru závodu jel Raikkonen stabilně na pátém místě a neměl naději na posun vpřed. Vettel se tlačil na Bottase, ale předjet ho už nestačil.

2016 - Když Sebastian Vettel vyhrál poslední trénink před kvalifikací, mohli jsme doufat ve světlé zítřky, ale z tohoto doufání nás vyvedla již kvalifikace, kde Vettel zajel třetí čas a Raikkonen čas pátý. Aby to Vettel neměl tak jednoduché, předčasně vyměnil převodovku a to pro něj znamenalo ztrátu pět startovních míst. Závod samotný se pak z pohledu Ferrari, po úvodních kolech, kde se Vettel propracoval na přední místa, odehrával především po stránce strategické. Bohužel však Ferrari opět doplatilo na kvalitu pneumatik Pirelli. Vettelovi selhala jeho pravá zadní pneumatika a velmi rychle ukončila jeho účast v závodě. To Raikkonen měl více štěstí, jeho pneumatiky držely a nakonec se mu podařilo vytěžit i díky kolizi Hamilton – Rosberg, cenné třetí místo v cíli.

2015 - Rakouská GP přinesla pro Ferrari spíše zklamání než radost, když cíl viděl jen čtvrtý Sebastian Vettel. A to jsme mohli být po kvalifikaci velmi optimističtí. V kvalifikaci si třetí místo vyjel s relativně rozumnou ztrátou Vettel. Kvalifikace na osychající trati se nevydařila Raikkonenovi, který skončil hned v první části. Onen optimismus pramenil i z faktu, že Vettel vyhrál druhý a třetí trénink. Nedělní GP již pak byla opět plně v režii Mercedesů, které si pohodlně jely na čele. Vettel doplatil na ztrátu, kterou nabral při své zastávce v boxech, kde měl mechanik velký problém uchytit jeho pravé zadní kolo. Díky tomu se propadl za Massu, kterého následně velmi slušně stahoval, ale již ho nedokázal předjet. Kimi Raikkonen nebude na tento závod vzpomínat vůbec v dobrém. Po pokažené kvalifikaci skončil v důsledku svého smyku po velké nehodě s Fernandem Alonsem již v prvním kole. Zvítězil Nico Rosberg.

2014 - Návrat na Red Bull ring, který byl dříve známý jako A1 Ring, měl být velkou oslavou pro tým Red Bullu. Rakouská realita, ale ukázala, že toto bude opět velká jízda Mercedesů. V závodě dokonce jednu chvíli bylo na čele 6 vozů s motory Mercedes. Kvalifikaci překvapivě vyhrály Williamsy a pro Felipeho Massu to bylo první pole position od GP Brazílie 2008. Ferrari se celkem dařilo. Určitě bylo nutné ocenit čtvrtého Alonsa a zejména jeho pouze půl vteřinovou ztrátu. Raikkonen byl na relativně slušném osmém místě. Závod pak byl hlavně přehlídkou souboje Williamsu a Mercedesu, kde postupně prim začal přebírat Mercedes. Ferrari jelo do určité míry nenápadný závod, ale možná o to překvapivější. To protože Alonso odstartoval jen průměrně, ale dokázal držet své páté místo. Z počátku to vypadalo, že bude tvrdě ztrácet, ale zejména po první zastávce v boxech začal trvale zajíždět velmi rychlé časy což mu pomohlo se dotáhnout do vedoucí skupiny prvních čtyřech jezdců a byť se nikdy nedostal na dosah, aby mohl útočit, byl jeho výkon velmi sympatický. Kimi Raikkonen odstartoval velmi dobře, ale v závodě byl jeho projev více méně neznatelný. Desáté místo v cíli o tom vypovídá velmi dobře.





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ V. Bottas

2/ L. Hamilton
3/ K. Räikkönen

4/ M. Verstappen
5/ R. Grosjean

6/ S. Vettel
7/ D. Ricciardo

8/ K. Magnussen
9/ C. Sainz

10/ N. Hulkenberg
11/ E. Ocon

12/ P. Gasly
13/ F. Alonso

14/ L. Stroll
15/ S. Vandoorne

16/ S. Perez
17/ S. Sirotkin

18/ Ch. Leclerc
19/ B. Hartley

20/ M. Ericsson


PRŮBĚH ZÁVODU



Alonso – start z boxů
START Räikkönen – skvěle
1
Räikkönen – mimo trať
1
Bottas - Räikkönen
1
Verstappen - Räikkönen
1
Hamilton – Bottas – Verstappen - Räikkönen – 9. Vettel
2
Vettel – Magnussen
2
Lelerc – mimo trať
3
Vettel – Grosjean
12
Hulkenberg – out
15
Bottas – out
15
Virtual safety car
15
Räikkönen – pit
15
Vettel – pit
16
Restart
17
Vettel – Magnussen
19
Hamilton – Verstappen - Räikkönen – Ricciardo – Vettel
20
Ricciardo - Räikkönen
38
Räikkönen – Ricciardo
39
Vettel – Hamilton
43
Verstappen - Räikkönen – Vettel – Hamilton
55
Ricciardo – out
55
Hartley – mimo trať
56
Hartley – out
64
Hamilton – out


CÍL Verstappen - Räikkönen - Vettel - Grosjean - Magnussen - Ocon - Perez - Alonso - Leclerc -Ericsson - Gasly - Sainz - Stroll - Sirotkin - Vandoorne




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners