Scuderia Ferrari vybojovala v pouštní GP své první body a odstartovala obrat k lepšímu, ale cesta to bude ještě dlouhá.
Termín 26. 04. 2009 |
Okruh Bahrain International Circuit |
Počasí jasno, horko |
Pole position Jarno Trulli |
Vítěz Jenson Button |
Ferrari v Bahrainu testovalo před začátkem sezóny. Rozhodnutí testovat na tomto okruhu přinesla své pozitivní výsledky. Ztráta na špičku se snížila a hlavně do cíle dojely oba vozy.
Kvalifikací procházel Raikkonen i Massa docela dobrodružně, neustále jim hrozilo vyřazení, ale vždy se zachránili a oba postoupili až do třetí fáze. V té napumpovali své vozy benzínem až po okraj, proto nebylo moc velkým překvapením, že si vybojovali jen osmé a desáté místo na startu.
Raikkonen i Massa dokázali s těžkými vozy dobře odstartovat. První krize nastala hned v první zatáčce. Massa v sevření mezi Barrichellem a Raikkonenem poškodil svůj přední spoiler. V druhém kole mu ho tým vyměnil, ale v ten okamžik již ztratil možnost bodovat. Když se jeho situace zkomplikovala i tím, že mu nefungovala telemetrie ani systém KERS, byl vůbec zázrak, že Massa dojel.
Raikkonen měl štěstí, že kolizi s Massou přečkal bez následků. V závodě pokračoval dále a pohyboval se za skupinou nejsilnějších jezdců. Postupně jak špička zajížděla ke svým prvním zastávkám v boxech, dostal se do vedení i Raikkonen, alespoň do chvíle než sám zajel do boxů.
Průběh závodu se vyvíjel pozitivně hlavně pro Jensona Buttona, který se postupně dostal před Vettela, Glocka i Trulliho. Třetí vítězství v letošní sezóně získal Button. Další skvělý výkon ukázal Vettel a Trulli dostal Toyotu opět na pódium. Raikkonen vystoupal až na šesté místo a to i díky tomu, že se mu povedlo v těsném souboji zdolat Glocka.
Další GP bude Velká cena Španělska. Do Barcelony přivezou všechny týmy nové díly a my musíme doufat, že největší pokrok zde zaznamená právě Scuderia Ferrari, protože prohlášení o vypuštění zbytky sezóny 2009 a soustředění na rok 2010, není hodné týmu Ferrari!
Průběžné bodové hodnocení týmů: Brawn-Mercedes 50 bodů, RBR-Renault 27.5, Toyota 26.5, McLaren-Mercedes 13, Renault 5, BMW Sauber 4, STR-Ferrari 4, Williams-Toyota 3.5, Ferrari 3, Force India-Mercedes 0.
Průběžné bodové hodnocení jezdců: Jenson Button 31 bodů, Rubens Barrichello 19, Sebastian Vettel 18, Jarno Trulli 14.5, Timo Glock 12, Mark Webber 9.5, Lewis Hamilton 9, Fernando Alonso 5, Nick Heidfeld 4, Heikki Kovalainen 4, Nico Rosberg 3.5, Kimi Räikkönen 3, Sebastien Buemi 3, Sebastien Bourdais 1.
Nashledanou za 14 dnů ve Španělsku ...
V minulých letech to vypadalo v Bahrainu následovně:
2008 – Kvalifikace pro GP Bahrainu naznačila, že s BMW se bude muset v roce 2008 opravdu vážně počítat. Kubica si tentokrát nenechal vzít svou šanci na pole position. Nutno dodat, že mu pomohl i Massa svou chybou v posledním měřeném kole. Massa však svou chybu napravil hned na startu závodu a dostal se do vedení. Raikkonen to měl relativně těžší. Problémy mu rozhodně nedělal Hamilton, který mizerně odstartoval, aby v druhém kole kolidoval s Alonsem. Raikkonen se vypořádal s Kovalainenem i Kubicou a pak mu již jen spolehlivě kroužil na druhém místě. Druhé místo vyneslo Raikkonena na vedoucí pozici průběžného bodového hodnocení jezdců. Zvítězil Felipe Massa a připsal si prvních 10 bodů v sezóně.
2007 – Massa se kvalifikaoval na pole position, třetí byl Raikkonen, stejné pořadí bylo i v cíli, když se mezi duem z týmu Ferrari udržel nováček Hamilton
2006 – na pole position stál Schumacher, Massa byl druhý. Massa však na začátku sedmého kola dostal hodiny s ztratil mnoho času, do konce závodu prostoupal pouze k deváté pozici. Schumacher dlouho bojoval s Alonsem, který se na před něj nakonec dostal při posledních zastávkách v boxech. Schumacher se pokoušel vyvinout tlak na Alonsa, ale bez úspěchu.
2005 – Schumacher si v kvalifikaci vyjel druhé místo, Barrichello byl po technických problémech poslední. Technické problémy postihly Schumachera v závodě a ten jej nedokončil. Barrichello dojel devátý.
2004 – premiérovou Velkou cenu Bahrajnu ovládlo Ferrari, obsadilo první dvě místa v kvalifikaci i závodu, pole position i vítězství získal Schumacher.
POSTAVENÍ NA STARTU
1/ J.Trulli | |
2/ T.Glock | |
3/ S.Vettel | |
4/ J.Button | |
5/ L.Hamilton | |
6/ R.Barrichello | |
7/ F.Alonso | |
8/ F.Massa | |
9/ N.Rosberg | |
10/ K.Räikkönen | |
11/ H.Kovalainen | |
12/ K.Nakadžima | |
13/ R.Kubica | |
14/ N.Heidfeld | |
15/ N.Piquet | |
16/ S.Buemi | |
17/ G.Fisichella | |
18/ M.Webber | |
19/ A.Sutil | |
20/ S.Bourdais |
START | Massa i Raikkonen - velmi dobře |
1 |
Glock - Trulli - Vettel - Hamilton - Button - Barrichello - Raikkonen - Alonso - Massa - Rosberg |
2 |
Heidfeld, Kubica, Nakajima - pit |
3 |
Massa - pit |
11 |
Glock - pit - z 1. místa |
12 |
Trulli - pit - z 1. místa |
14 |
Barrichello - pit |
15 |
Button - pit - z 1. místa |
15 |
Hamilton - pit |
Piquet - Barrichello - souboj |
|
19 |
Vettel - pit - z 1. místa |
20 |
Raikkonen - Button - Trulli - Vettel - Rosberg - Hamilton |
21 |
Raikkonen - pit - z 1. místa |
21 |
Rosberg - pit |
28 |
Button - Trulli - Vettel - Hamilton - Glock - Raikkonen - Alonso - Barrichello - Rosberg - Fisichella - Piquet - Massa |
30 |
Massa - pit |
37 |
Button - pit |
37 |
Hamilton - pit |
37 |
Trulli - pit |
37 |
Alonso - pit |
40 |
Vettel - pit |
44 |
Raikkonen - pit 9,1 s. |
45 |
Raikkonen - Glock |
46 |
Nakajima - Kubica - kolize |
46 |
Massa - pit 7,8 s. |
49 |
Nakajima - out |
50 |
Massa - Fisichella - s drobnou kolizí |
CÍL | Button - Vettel - Trulli - Hamilton - Barrichello - Raikkonen - Glock - Alonso - Rosberg - Piquet - Weber - Kovalainen - Bourdais - Massa - Fisichella - Sutil - Buemi - Kubica - Heidfeld |
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners