Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Bahrain 2013

Grand Prix Bahrain 2013

Jaroslav Hanus, datum vydání 20.4.2013

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Bahrain 2013
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Smůla, smůla, smůla, smůla – tak by se dala shrnout letošní GP Bahrainu pro Scuderii Ferrari.



Termín
21. 04. 2013
Okruh
Bahrain International Circuit
Počasí
jasno, horko
Pole position
Nico Rosberg
VítězSebastian Vettel


Po vítězství v Číně se fanoušci Scuderie Ferrari velmi těšili i na závod v Bahrainu. A výsledky všech tréninků i samotné kvalifikace naznačovaly, že bychom mohli zažít další velmi úspěšný závod. Alonso startoval opět z čisté stopy, konkrétně z třetího místa a Massa byl díky penalizacím soupeřů čtvrtý. Alonso na startu závodu ihned předjel Vettela, ale ten mu toto předjetí vzápětí vrátil zpět. Vettel se pak dostal do vedení a Alonso po předjetí Rosberga opanoval druhou pozici. Ale ne na dlouho. Alonso na první pohled nebyl dost rychlý. Zásadní problém však nastal po prvním užití DRS, když se horní díl křídla Alonsovi nezavíral. Nepomohla jedna zastávka v boxech a snaha o rychlou opravu, nepomohla druhá zastávka v boxech a snaha o druhou rychlou opravu. Alonso sice mohl pokračovat, ale už nesměl DRS používat, což bylo v situaci, kdy se musel probíjet zpět vpřed velmi těžké. Nemluvě o situacích, kdy se musel ubránit před právě předjetými jezdci, kteří si pomáhali přes DRS.

Massa také neměl na růžích ustláno. V úvodu závodu mu přední spoiler pocuchal Sutil, ale přesto byl schopen pokračovat dále v závodu, byť jeho časy nebyly nejrychlejší. Zásadní problém však přinesly dva defekty jeho pravé zadní pneumatiky. To jeho veškerou snahu o výborný výkon a zisk pořádného množství bodů potopilo ke dnu.

Dnešní GP Bahrainu byla jasně v režii Sebastiana Vettela, který od chvíle, kdy se do problémů dostal Alonso, neměl jakoukoliv konkurenci a s naprostým přehledem vyhrál. Zbývající místa na pódiu pak obsadili, stejně jako loni, Raikkonen a Grosjean. Zajímavý byl i souboj Buttona a Pereze, Rosbergův „pád“ vzad či například Webberovo šťouchanec do Rosberga.

Příští závod se jede na Alonsovo domácí půdě .... budeme slavit?





Průběžné bodové hodnocení jezdců: Sebastian Vettel 77 bodů, Kimi Räikkönen 67, Lewis Hamilton 50, Fernando Alonso 47, Mark Webber 32, Felipe Massa 30, Romain Grosjean 26, Paul di Resta 20, Nico Rosberg 14, Jenson Button 13, Sergio Perez 10, Adrian Sutil 6, Daniel Ricciardo 6, Nico Hulkenberg 5, Jean-Eric Vergne 1.

Průběžné bodové hodnocení týmů: Red Bull Racing-Renault 109 bodů, Lotus-Renault 93, Ferrari 77, Mercedes 64, Force India-Mercedes 26, McLaren-Mercedes 23, STR-Ferrari 7, Sauber-Ferrari 5.




Nashledanou za 21 dnů ve Španělsku...



V minulém roce to v Bahrainu vypadalo následovně:

2012 – Některé mediální zdroje tvrdily, že Formule 1 jede závodit do válečné zóny. Tyto predikce se však nepotvrdily a i když Ferrari zrovna dvakrát nezářilo, dalo se na tuto GP celkem dobře dívat. Kvalifikace mnoho překvapivého nenabídla. Massa opět nepostoupil do poslední fáze. Alonso postoupil, ale ani nevyjel pokusit se o lepší než devátou startovní pozici. Pole position si zajistil Sebastian Vettel. Na startu závodu se dařilo oběma vozům Ferrari, které postoupily vpřed a i když jejich další postup vpřed byl velmi sporadický, dokázaly využívat chyb protivníků. V tomto ohledu je potřeba hlavně zmínit problémy Lewise Hamiltona, které jej odsoudily k věčnému dotahování Fernanda Alonsa. Nutno ale dodat, že Hamilton moc na Alonsa neútočil. Za své počínání mnoho chvály nesklidí rozhodně vítěz minulé GP – Nico Rosberg – který několikrát hájil svou pozici i za cenu vyhnání konkurentů mimo trať (Hamilton, Alonso). Asi největší díl smůly měl stabilně jedoucí Button, který měl tři kola před cílem defekt levé zadní pneumatiky. Felipe Massa získal za deváté místo své první dva bodíky do hodnocení mistrovství a pozitivní je i to, že se po celou velkou cenu dokázal držet na dostřel od Fernanda Alonsa. Alonso dojel na sedmém místě a mnoho nescházelo k tomu, aby se posunul ještě o jeden stupínek výše, když šestý di Resta jel v posledním kole velmi pomalu. Vítězství si připsal Vettel před skvěle jedoucími Lotusy s Raikkonenem a Grosjeanem.

2011 – v tomto roce se GP v Bahrainu nejela, když zde probíhaly nepokoje a střety opozičních sil s vládnoucím režimem

2010 – pohled na výsledky volných tréninků GP Bahrainu byl velmi příjemný. Když se k tomu ještě přidalo druhé místo v kvalifikaci pro Massu a třetí místo pro Alonsa, bylo to opravdu slibné. Samotný závod nebyl moc atraktivní a dobrodružnou záležitostí. Nebýt potíží nováčků, kouřové clony vypuštěné Markem Webberem a pár dalších událostí, nebylo by moc co sledovat a komentovat. Nejdůležitější událostí se nakonec staly technické problémy Sebastiana Vettela jehož vůz začal kulhat a to dalo Alonsovi i Massovi šanci dostal se do vedení a získat pro Ferrari double. Fernando Alonso dokázal vyhrát svou první velkou cenu, kterou absolvoval za volantem Ferrari. Felipe Massa se po své závažné havárii v GP Maďarska 09 dokázal vrátit ve velkém stylu a dojet druhý.

2009 – Ferrari v Bahrainu testovalo před začátkem sezóny 2009. Ztráta na špičku se i díky tomu snížila a do cíle dojely oba vozy. Kvalifikací procházel Raikkonen i Massa dobrodružně, neustále jim hrozilo vyřazení, ale vždy se zachránili a postoupili až do třetí fáze. V té napumpovali své vozy benzínem až po okraj a vybojovali jen osmé a desáté místo na startu. Raikkonen i Massa dokázali s těžkými vozy dobře odstartovat. První krize nastala hned v první zatáčce. Massa v sevření mezi Barrichellem a Raikkonenem poškodil svůj přední spoiler. V druhém kole mu ho tým vyměnil, ale v ten okamžik již ztratil možnost bodovat. Když se jeho situace zkomplikovala i tím, že mu nefungovala telemetrie ani systém KERS, byl vůbec zázrak, že Massa dojel. Raikkonen měl štěstí, že kolizi s Massou přečkal bez následků. V závodě pokračoval dále a pohyboval se za skupinou nejsilnějších jezdců. Postupně jak špička zajížděla ke svým prvním zastávkám v boxech, dostal se do vedení i Raikkonen, alespoň do chvíle než sám zajel do boxů. Průběh závodu se vyvíjel pozitivně hlavně pro Jensona Buttona, který se postupně dostal před Vettela, Glocka i Trulliho. Třetí vítězství v letošní sezóně získal Button. Raikkonen vystoupal až na šesté místo a to i díky tomu, že se mu povedlo v těsném souboji zdolat Glocka.

2008 – Kvalifikace pro GP Bahrainu naznačila, že s BMW se bude muset v roce 2008 opravdu vážně počítat. Kubica si tentokrát nenechal vzít svou šanci na pole position. Nutno dodat, že mu pomohl i Massa svou chybou v posledním měřeném kole. Massa však svou chybu napravil hned na startu závodu a dostal se do vedení. Raikkonen to měl relativně těžší. Problémy mu rozhodně nedělal Hamilton, který mizerně odstartoval, aby v druhém kole kolidoval s Alonsem. Raikkonen se vypořádal s Kovalainenem i Kubicou a pak mu již jen spolehlivě kroužil na druhém místě. Druhé místo vyneslo Raikkonena na vedoucí pozici průběžného bodového hodnocení jezdců. Zvítězil Felipe Massa a připsal si prvních 10 bodů v sezóně.

2007 – Massa se kvalifikaoval na pole position, třetí byl Raikkonen, stejné pořadí bylo i v cíli, když se mezi duem z týmu Ferrari udržel nováček Hamilton

2006 – na pole position stál Schumacher, Massa byl druhý. Massa však na začátku sedmého kola dostal hodiny s ztratil mnoho času, do konce závodu prostoupal pouze k deváté pozici. Schumacher dlouho bojoval s Alonsem, který se na před něj nakonec dostal při posledních zastávkách v boxech. Schumacher se pokoušel vyvinout tlak na Alonsa, ale bez úspěchu.

2005 – Schumacher si v kvalifikaci vyjel druhé místo, Barrichello byl po technických problémech poslední. Technické problémy postihly Schumachera v závodě a ten jej nedokončil. Barrichello dojel devátý.

2004 – premiérovou Velkou cenu Bahrajnu ovládlo Ferrari, obsadilo první dvě místa v kvalifikaci i závodu, pole position i vítězství získal Schumacher.





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ N. Rosberg

2/ S. Vettel
3/ F. Alonso

4/ F. Massa
5/ P. di Resta

6/ A. Sutil
7/ M. Webber

8/ K. Räikkönen
9/ L. Hamilton

10/ J. Button
11/ R. Grosjean

12/ S. Perez
13/ D. Ricciardo

14/ N. Hulkenberg
15/ V. Bottas

16/ J-E. Vergne
17/ P. Maldonado

18/ Ch. Pic
19/ J. Bianchi

20/ G. van der Garde
21/ M. Chilton

22/ E. Gutierrez


PRŮBĚH ZÁVODU




START Alonso - pěkně
1
Alonso - Vettel
1
Vettel - Alonso
1
Massa - Sutil - kolize
1
Rosberg - Vettel - Alonso - Resta - Massa - Webber - Raikkkonen - Button
2
Vergne - pit - defekt pneu
3
Vette - Rosberg - Alonso
3
Alonso - Rosberg
4
Rosberg - Alonso
5
Alonso - Rosberg
6
Alonso - pit - oprava zadního spoileru
8
Alonso - pit - oprava zadního spoileru
8
Garde - Vergne - kolize
9
Massa - Rosberg
10
Vettel, Massa - pit
13
Massa - Button
17
Massa - pit - defekt PZ pneu
17
Vergne - out
18
Vettel - Webber - Rosberg - Button - Grosjean - Perez - 12.Alonso - 15.Massa
24
Alonso - pit
25
Vettel - pit z 1.místa
28
Massa - pit
32
Vettel - Resta - Raikkonen - Webber - Button - Perez - 10.Alonso - 12.Massa
34
Raikkonen - Resta
36
Massa - pit - defekt PZ pneu
38
Webber - Rosberg - kolize
39
Alonso - pit, Perez - out
42
Vettel - pit
45
Vettel - Raikkonen - Resta - Grosjean - Webber - Hamilton - Button - Perez - Alonso - 12.Massa
46
Alonso - Button
47
Alonso - Perez


CÍL Vettel - Räikkönen - Grosjean - di Resta - Hamilton - Perez - Webber - Alonso - Rosberg - Button - Maldonado - Hulkenberg - Sutil - Bottas – Massa - Ricciardo - Pic - Gutierrez - Bianchi - Chilton - van der Garde




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners