Smůla a štěstí – jak jinak popsat smutek nad výpadkem Sebastiana Vettela v zahřívacím kole GP Bahrainu a naopak veselí z druhého místa Kimiho Raikkonena?
Termín 03. 04. 2016 |
Okruh Bahrain International Circuit |
Počasí sucho |
Pole position Lewis Hamilton |
Vítěz Nico Rosberg |
S Ferrari to v pátečních trénincích nevypadalo moc dobře, ztráta na vedoucí Mercedesy byla obrovská, proto bylo velké překvapení, když sobotní třetí trénink vyhrál Vettel a druhý byl Raikkonen. V kvalifikaci získal pole position Rosberg před Hamiltonem, ale již v druhé řadě byl Vettel i Raikkonen.
Mohli jsme se proto začít těšit na zajímavý závod, obzvláště, když si vzpomeneme jak v předchozí GP Austrálie skvěle startoval Vettel. O to větší šok nás poznamenal, když jsme viděli v zahřívacím kole dým stoupající z motoru Sebastiana Vettela a jeho odstoupení. Na trati Ferrari dále reprezentoval Kimi Raikkonen a z počátku to ani s ním nevypadalo zrovna růžově, protože na startu velmi zaváhal. Naštěstí se ale dokázal dostat do tempa a vrátit se zpět na druhou pozici. Jako jediný dokázal držet tempo s Mercedesy. Po bezchybném výkonu si Raikkonen dokázal připsat druhé místo v cíli. Vyhrál opět Rosberg a Hamilton s poškozeným vozem doplnil stupně vítězů třetím místem.
Průběžné bodové hodnocení jezdců: Nico Rosberg 50 bodů, Lewis Hamilton 33, Daniel Ricciardo 24, Kimi Räikkönen 18, Romain Grosjean 18, Sebastian Vettel 15, Felipe Massa 14, Max Verstappen 9, Nico Hulkenberg 6, Daniil Kvyat 6, Valtteri Bottas 6, Carlos Sainz 2, Stoffel Vandoorne 1.
Průběžné bodové hodnocení týmů: Mercedes 83 bodů, Ferrari 33, Red Bull Racing 30, Williams 20, Haas 18, Toro Rosso 11, Force India 6, McLaren 1.
Nashledanou za 14 dnů ve Číně...
V minulém roce to v Bahrainu vypadalo následovně:
2015 – Sobotní kvalifikace nejlépe vyšla Hamiltonovi, ale Vettel již byl druhý a Raikkonen čtvrtý. Závod se moc nevydařil Vettelovi, který se stal obětí několika předjížděcích manévrů ze strany Nica Rosberga, ale zejména obětí vlastních chyb, které vyvrcholily vynucenou zastávkou v boxech a výměnou předního spoileru. Vettel se pak snažil dostat zpět dopředu, ale přes Bottase se probojovat nedokázal. Raikkonen jel svůj do určité míry nenápadný závod, což bylo dané zejména jinou pneumatikovou strategií oproti jeho nejbližším soupeřům. Jeho odlišná strategie se mu nakonec vyplatila i díky problémům Nica Rosberga s brzdami. Kimi Raikkonen se dostal na druhé místo a mnoho nechybělo, aby porazil i vedoucího Hamiltona, který měl v posledním kole závodu také potíže s brzdami, jeho dostatečný náskok mu však poskytl dostatečnou ochranu, aby zvládl dojet do cíle jako první. Vettel nakonec dojel pátý, Raikkonen získal druhé místo a poprvé od svého návratu do Ferrari se dostal i na stupně vítězů.
2014 – Zatímco další pouštní GP přinesla radost velkou Mercedesu, vedení Scuderie Ferrari přibylo hodně nových vrásek. Velká cena Bahrainu se poprvé jela v noci pod umělým osvětlením, což pro nás všechny mělo dopad na pozdější start přenosu v TV a též jsme již neviděli klasické okolí tratě složené z samého písku. V kvalifikaci se oběma Ferrari moc nedařilo, paradoxně byl v jejím průběhu slabší Raikkonen, ale v samotném závěru si vyjel pátou startovní pozici (díky penalizaci Ricciarda). Alonsovi se dařilo naopak po silnějších prvních dvou částech přišel závěr kvalifikace a poslední místo v rámci této fáze, na startu byl devátý. Závod přinesl větší množství závodních soubojů, bojovali i vedoucí Mercedesy, které oproti zbytku startovního pole jely úplně jinou ligu, zajímavá byla i Gutierrezova kolostřešní letecká vložka. Ani v Bahrainu se výkonnost Ferrari nezlepšila, spíše naopak a asi by bylo zajímavé vědět co na závodní výkon řekl po závodě na místě přítomný Luca di Montezemolo. Alonsovi se narozdíl od Raikkonena povedlo krásně odstartovat, ale po celou dobu závodu jezdci Ferrari nepředvedli žádný oslnivý výkon, ano dokázali předjíždět, ale spíše pozice ztráceli. Výsledek? Alonso devátý, Raikkonen desátý.
2013 – Výsledky všech tréninků i samotné kvalifikace naznačovaly, že bychom mohli zažít pro Scuderii Ferrari další velmi úspěšný závod. Alonso startoval opět z čisté stopy, konkrétně z třetího místa a Massa byl díky penalizacím soupeřů čtvrtý. Alonso na startu závodu ihned předjel Vettela, ale ten mu toto předjetí vzápětí vrátil zpět. Vettel se pak dostal do vedení a Alonso po předjetí Rosberga opanoval druhou pozici. Ale ne na dlouho. Alonso na první pohled nebyl dost rychlý. Zásadní problém však nastal po prvním užití DRS, když se horní díl křídla Alonsovi nezavíral. Nepomohla jedna zastávka v boxech a snaha o rychlou opravu, nepomohla druhá zastávka v boxech a snaha o druhou rychlou opravu. Alonso sice mohl pokračovat, ale už nesměl DRS používat, což bylo v situaci, kdy se musel probíjet zpět vpřed velmi těžké. Nemluvě o situacích, kdy se musel ubránit před právě předjetými jezdci, kteří si pomáhali přes DRS. Massa také neměl na růžích ustláno. V úvodu závodu mu přední spoiler pocuchal Sutil, ale přesto byl schopen pokračovat dále v závodu, byť jeho časy nebyly nejrychlejší. Zásadní problém však přinesly dva defekty jeho pravé zadní pneumatiky. To jeho veškerou snahu o výborný výkon a zisk pořádného množství bodů potopilo ke dnu. Tato GP Bahrainu byla jasně v režii Sebastiana Vettela, který od chvíle, kdy se do problémů dostal Alonso, neměl jakoukoliv konkurenci a s naprostým přehledem vyhrál. Zbývající místa na pódiu pak obsadili, stejně jako loni, Raikkonen a Grosjean. Zajímavý byl i souboj Buttona a Pereze, Rosbergův „pád“ vzad či například Webberovo šťouchanec do Rosberga.
2012 – Některé mediální zdroje tvrdily, že Formule 1 jede závodit do válečné zóny. Tyto predikce se však nepotvrdily a i když Ferrari zrovna dvakrát nezářilo, dalo se na tuto GP celkem dobře dívat. Kvalifikace mnoho překvapivého nenabídla. Massa opět nepostoupil do poslední fáze. Alonso postoupil, ale ani nevyjel pokusit se o lepší než devátou startovní pozici. Pole position si zajistil Sebastian Vettel. Na startu závodu se dařilo oběma vozům Ferrari, které postoupily vpřed a i když jejich další postup vpřed byl velmi sporadický, dokázaly využívat chyb protivníků. V tomto ohledu je potřeba hlavně zmínit problémy Lewise Hamiltona, které jej odsoudily k věčnému dotahování Fernanda Alonsa. Nutno ale dodat, že Hamilton moc na Alonsa neútočil. Za své počínání mnoho chvály nesklidí rozhodně vítěz minulé GP – Nico Rosberg – který několikrát hájil svou pozici i za cenu vyhnání konkurentů mimo trať (Hamilton, Alonso). Asi největší díl smůly měl stabilně jedoucí Button, který měl tři kola před cílem defekt levé zadní pneumatiky. Felipe Massa získal za deváté místo své první dva bodíky do hodnocení mistrovství a pozitivní je i to, že se po celou velkou cenu dokázal držet na dostřel od Fernanda Alonsa. Alonso dojel na sedmém místě a mnoho nescházelo k tomu, aby se posunul ještě o jeden stupínek výše, když šestý di Resta jel v posledním kole velmi pomalu. Vítězství si připsal Vettel před skvěle jedoucími Lotusy s Raikkonenem a Grosjeanem.
2011 – v tomto roce se GP v Bahrainu nejela, když zde probíhaly nepokoje a střety opozičních sil s vládnoucím režimem
2010 – pohled na výsledky volných tréninků GP Bahrainu byl velmi příjemný. Když se k tomu ještě přidalo druhé místo v kvalifikaci pro Massu a třetí místo pro Alonsa, bylo to opravdu slibné. Samotný závod nebyl moc atraktivní a dobrodružnou záležitostí. Nebýt potíží nováčků, kouřové clony vypuštěné Markem Webberem a pár dalších událostí, nebylo by moc co sledovat a komentovat. Nejdůležitější událostí se nakonec staly technické problémy Sebastiana Vettela jehož vůz začal kulhat a to dalo Alonsovi i Massovi šanci dostal se do vedení a získat pro Ferrari double. Fernando Alonso dokázal vyhrát svou první velkou cenu, kterou absolvoval za volantem Ferrari. Felipe Massa se po své závažné havárii v GP Maďarska 09 dokázal vrátit ve velkém stylu a dojet druhý.
2009 – Ferrari v Bahrainu testovalo před začátkem sezóny 2009. Ztráta na špičku se i díky tomu snížila a do cíle dojely oba vozy. Kvalifikací procházel Raikkonen i Massa dobrodružně, neustále jim hrozilo vyřazení, ale vždy se zachránili a postoupili až do třetí fáze. V té napumpovali své vozy benzínem až po okraj a vybojovali jen osmé a desáté místo na startu. Raikkonen i Massa dokázali s těžkými vozy dobře odstartovat. První krize nastala hned v první zatáčce. Massa v sevření mezi Barrichellem a Raikkonenem poškodil svůj přední spoiler. V druhém kole mu ho tým vyměnil, ale v ten okamžik již ztratil možnost bodovat. Když se jeho situace zkomplikovala i tím, že mu nefungovala telemetrie ani systém KERS, byl vůbec zázrak, že Massa dojel. Raikkonen měl štěstí, že kolizi s Massou přečkal bez následků. V závodě pokračoval dále a pohyboval se za skupinou nejsilnějších jezdců. Postupně jak špička zajížděla ke svým prvním zastávkám v boxech, dostal se do vedení i Raikkonen, alespoň do chvíle než sám zajel do boxů. Průběh závodu se vyvíjel pozitivně hlavně pro Jensona Buttona, který se postupně dostal před Vettela, Glocka i Trulliho. Třetí vítězství v letošní sezóně získal Button. Raikkonen vystoupal až na šesté místo a to i díky tomu, že se mu povedlo v těsném souboji zdolat Glocka.
2008 – Kvalifikace pro GP Bahrainu naznačila, že s BMW se bude muset v roce 2008 opravdu vážně počítat. Kubica si tentokrát nenechal vzít svou šanci na pole position. Nutno dodat, že mu pomohl i Massa svou chybou v posledním měřeném kole. Massa však svou chybu napravil hned na startu závodu a dostal se do vedení. Raikkonen to měl relativně těžší. Problémy mu rozhodně nedělal Hamilton, který mizerně odstartoval, aby v druhém kole kolidoval s Alonsem. Raikkonen se vypořádal s Kovalainenem i Kubicou a pak mu již jen spolehlivě kroužil na druhém místě. Druhé místo vyneslo Raikkonena na vedoucí pozici průběžného bodového hodnocení jezdců. Zvítězil Felipe Massa a připsal si prvních 10 bodů v sezóně.
2007 – Massa se kvalifikaoval na pole position, třetí byl Raikkonen, stejné pořadí bylo i v cíli, když se mezi duem z týmu Ferrari udržel nováček Hamilton
2006 – na pole position stál Schumacher, Massa byl druhý. Massa však na začátku sedmého kola dostal hodiny s ztratil mnoho času, do konce závodu prostoupal pouze k deváté pozici. Schumacher dlouho bojoval s Alonsem, který se na před něj nakonec dostal při posledních zastávkách v boxech. Schumacher se pokoušel vyvinout tlak na Alonsa, ale bez úspěchu.
2005 – Schumacher si v kvalifikaci vyjel druhé místo, Barrichello byl po technických problémech poslední. Technické problémy postihly Schumachera v závodě a ten jej nedokončil. Barrichello dojel devátý.
2004 – premiérovou Velkou cenu Bahrajnu ovládlo Ferrari, obsadilo první dvě místa v kvalifikaci i závodu, pole position i vítězství získal Schumacher.
POSTAVENÍ NA STARTU
1/ L. Hamilton | |
2/ N. Rosberg | |
3/ S. Vettel | |
4/ K. Raikkonen | |
5/ D. Ricciardo | |
6/ V. Bottas | |
7/ F. Massa | |
8/ N. Hulkenberg | |
9/ R. Grosjean | |
10/ M. Verstappen | |
11/ C. Sainz | |
12/ S. Vandoorne | |
13/ E. Gutierrez | |
14/ J. Button | |
15/ D. Kvyat | |
16/ P. Wehrlein | |
17/ M. Ericsson | |
18/ S. Perez | |
19/ K. Magnussen | |
20/ J. Palmer | |
21/ R. Haryanto | |
22/ F. Nasr |
PRŮBĚH ZÁVODU
Vettel – out – zahřívací kolo, Palmer zajel po zahřívacím kole do boxů - out |
|
START | Räikkönen - špatně |
1 |
Rosberg – Massa – Bottas – Ricciardo - Räikkönen - Grosjean |
6 |
Räikkönen - Ricciardo |
7 |
Räikkönen - Bottas |
7 |
Button – out |
9 |
Bottas – penalty |
12 |
Räikkönen - pit |
13 |
Räikkönen - Massa |
13 |
Räikkönen - Kvyat |
14 |
Räikkönen - Ricciardo |
15 |
Rosberg - Räikkönen - Ricciardo - Hamilton – Massa |
20 |
Gutiérezz – out |
29 |
Räikkönen - pit |
31 |
Sainz – pit – out |
33 |
Rosberg - Räikkönen - Hamilton – Ricciardo – Grosjean |
37 |
Räikkönen - pit |
45 |
Rosberg - Räikkönen - Hamilton - Verstappen |
CÍL | Rosberg - Räikkönen - Hamilton - Ricciardo - Grosjean - Verstappen - Kvyat - Massa - Bottas - Vandoorne - Magnussen - Ericsson - Wehrlein - Nasr - Hulkenberg - Perez - Haryanto |
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners