Pohled do minulosti Brazilské GP
2009 - O výsledku GP Brazilie v roce 2009 pro Ferrari rozhodlo již první kolo. Fisichellu vyhnal mimo trať Kovalainen. Raikkonen byl příliš agresivní v první zatáčce a najel do Sutila, což jej mírně rozhodilo. Zásadní problém přišel na rovince Reta Oposta, kde se Kimi Raikkonen pokoušel předjet, budoucího vítěze této GP, Webbera. Ale jelikož pan Webber musel opět prokázat, že se na trati chová jako pověstné prasátko, co rádo moralizuje, ale skutek utek, skončil Kimi bez předního spoileru. Aby toho nebylo málo, musel Raikkonen ještě projet ohňovou clonou, kterou před ním vytvořil Kovalainen, když v boxech utrhl tankovací hadici. Výsledné šesté místo se proto jeví jako malý zázrak.
2008 - GP Brazílie zažila opět infarktový závěr sezóny. O titul mistra světa bojovali již jen Hamilton a Massa. Nutno zdůraznit, že Massa tahal za podstatně kratší konec provazu, když Hamiltonovi stačilo neprohrát s Massou více než sedm bodů. Při pohledu na divokou dešťovou přeháňku před startem závodu museli všichni fanoušci Ferrari propadnout panickému strachu, protože voda a Ferrari se v tomto roce moc nemilovaly. O to sladší byl pohled na bezchybného Massu a Raikkonena, kteří si poradili s mokrou tratí a pak dále skvěle pokračovali i na suchém povrchu. Jisté průběžné páté/čtvrté místo Hamiltona nedávalo moc šancí na titul pro Massu a proto se muselo čekat na zázrak. Zázraky mohou vypadat různě. Tentokrát byl v podobě další dešťové přeháňky. Ta vehnala Hamiltonovi do cesty Vettela, který jej zdolal a odsunul na nemistrovské šesté místo. Massa projel vítězně cílem, pak i třetí Raikkonen a všichni čekali na Vettela s Hamiltonem. Nikoho už nenapadlo, že by mohl nastat jiný problém. A on nastal. Glock už v posledním kole těžce bojoval s mokrou tratí a suchými pneumatikami. Proto se také stalo, že jej před poslední zatáčkou předjel Vettel i Hamilton. To znamenalo jediné. Titul mistra světa získal o jeden jediný bod Lewis Hamilton. Vicemistrem se stal Massa. Obhájce titulu, Kimi Raikkonen, si na poslední chvíli zajistil konečnou třetí příčku v hodnocení jezdců. A Scuderia Ferrari získala již 16 pohár konstruktérů v historii.
2007 - to v co doufal každý fanoušek Ferrari se stalo pravdou. Kimi Raikkonen získal po svém vítězství v GP Brazílie i titul mezi jezdci. Titul mezi týmy – pohár konstruktérů – získalo po diskvalifikaci McLarenu již dříve Ferrari. Závod byl zejména ve znamení bezchybného výkonu obou vozů Ferrari. Massa přepustil své místo ve vedení Raikkonenovi a tím mu umožnil pokořit Hamiltona. Hamilton v prvním kole ztratil několik pozic, když nezvládl reagovat na situaci na trati a posléze dokonce restartoval svůj vůz, což ho stálo cca 30 vteřin. V závěru závodu se sice snažil, ale již nezískal dostatečný počet bodů, aby rozesmutněl Raikkonena.
2006 - pole position a vítězství Felipeho Massy jakoby zaniklo ve světle loučení Michaela Schumachera s jeho aktivní kariérou jezdce v F1. Michael startoval až z desátého místa a jeho naděje na titul pořád žila. Od počátku závodu se posouval kupředu. Fisichella však Michaelovi při jeho předjíždění proříznul pneumatiku a dal tak Alonsovi dárek na zlatém podnosu. Schumacher, ačkoliv ztratil více jak jednu minutu, po výměně špatné pneumatiky zahájil stíhací jízdu jaká nebyla v F1 už dlouho k vidění. Jeho tempu a smrtícím útokům podléhal jeden jezdec za druhým. Chvilkami Schumachera neposlouchalo auto, ale ten se nevzdal a bojoval dál. V závěru si vychutnal Fisichellu a posledním předjetým byl symbolicky Raikkonen. Alonso si druhým místem zajistil titul. Michael do cíle doletěl na čtvrtém místě. Umístění tedy nic moc, ale styl jakým ho vybojoval byl nenapodobitelný. Schumacher se s F1 nemohl rozloučit stylověji.
2005 - Alonso definitivně získal svůj první titul v F1. Schumacher dojel čtvrtý (na startu sedmý) a Barrichello šestý (na startu desátý).
2004 - Brazilská Grand Prix byla veledůležitá pro Rubense Barrichella. Měl nejlepší předpoklady k zisku svého domácího vítězství. Kletba domácích závodů, ve kterých získal Rubens za dlouhá léta jen jedno čtvrté místo se opět vznášela ve vzduchu. Sobota počala kriticky pro Michaela Schumachera. Ten měl těžkou havárii v první zatáčce, Michael vyvázl bez zranění, ale motor zahořel a musel být vyměněn. Pro Michaela to znamenalo posunutí o deset míst dozadu na startovním roštu. Rubens opět zastoupil svého kolegu, v kvalifikaci po skvělém výkonu zvítězil. Těsně před startem to vypadalo na jeho odložení, motor Buttonova vozu začal stávkovat, startér prokázal pevné nervy a nechal celé pole odstartovat. V cíli se nejvíce radoval Juan Pablo Montoya. Po velkém souboji se svým příštím kolegou - Raikkonenem si dojel pro své první letošní vítězství a poslal Villiamsu ten nejlepší dárek na rozloučenou. Rubens Barrichello vybojoval třetí místo. Na stupních vítězů pak bylo těžké odhadnout, jestli je smutný, vyčerpaný nebo šťastný. Své prokletí částečně porazil, ale ne úplně. Michael Schumacher čelil podobným problémům jako Rubens, navíc jel v náhradním autě a v závodě udělal jednu chybu. Nakonec se pral až do konce závodu, ale svého bratra ani Sata (v posledním kole) neporazil a dojel sedmý.
2003 - Barrichello stál na pole position a snažil se prolomit své domácí prokletí. Neprolomil ho. Tentokrát zradila telemetrie – ukazatel stavu paliva – Rubens musel odstavit svůj vůz v půlce trati a vítězství mu opět uniklo. To získal Fisichella. Schumacher startoval ze sedmého místa. V závodě byl již na třetím místě, ale pak na kaluži vody za Senna S uklouzl a skončil v bariéře z pneumatik.
2002 - Michael Schumacher i Juan Pablo Montoya to opět dokázali, že to mezi nimi jiskří. Opět se museli utkat ve vzájemném souboji, opět nastala mezi nimi kolize a tentokrát z toho vyšel vítězně Michael, když Pablo byl až příliš agresivní a zkazil si sám celý závod. Zajímavé také bylo to, že celý závod M. Schumacher a J. Montoya měli mezi sebou přibližně stejný odstup, takže i kdyby k kolizi nedošlo, byl by Michael lepší. Rubens Barrichello závod opět nedokončil. Ferrari konečně představilo nový model F2002 a premiéra skončila vítězstvím Michaela Schumachera. Ladění sice zabralo delší dobu, ale dobrá práce byla po zásluze odměněna. F2002 je určitě nejplošší vůz celého startovního pole a to je jeho velká výhoda. Nutno připomenout i N. Heidfelda, který prožil velmi neobvyklý den. Každý den se totiž nestává, že proti vám otevřou dveře lékařského vozu, když se vyhýbáte nehodě. V každém případě Mercedes-Benz třídy C (v roli lékařského vozu) prokázal svojí kvalitu. Dveře držely pevně, neupadly, ale pak už nešly ani zavřít.
2001 - Michael Schumacher startoval z pole position, ale s kapkami na trati se propadal a dělal chyby, přesto to v cíli stačilo na druhé místo na Coulthardem. Barrichello odstoupil po kolizi s Ralfem Schumacherem.
2000 - přestože do závodu odstartoval jako první Mika Häkkinen, vítězství získal Michael Schumacher. Barrichello pro poruchu převodovky závod nedokončil.
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners