Zatímco souboj o mistra světa mezi jezdci Mercedesu vrcholí, Ferrari drží svou slabou formu bez naděje na zlepšení, neboť vše v týmu se již točí kolem přípravy nástupce F14 T.
Termín 9. 11. 2014 |
Okruh Interlagos |
Počasí horko, polojasno |
Pole position Nico Rosberg |
Vítěz Nico Rosberg |
Ani do Brazílie nedorazily teamy Caterham a Marussia, tentokrát již jejich nepřítomnost tolik nešokovala a je možné, že na začátku příští sezóny už nebou nikomu chybět. Sejde z očí, sejde z …
Jak jsem uvedl již na začátku, Ferrari na současném F14 T nepracuje a proto nelze očekávat nějaké zázračné výsledky. V úvodních trénincích ani v kvalifikaci jsme se také ničeho nad plán nedočkali. Osmé místo na startu pro Alonsa a desáté pro Raikkonena je už asi hranice toho co ještě nepovažovat za vyloženou ostudu. Ani závodní tempo nebylo u Ferrari o mnoho lepší a proto bylo příjemné vidět, že oba jezdci zvládli předjet více soupeřů než kolika jim podlehli. V závěru se pak oba jezdci Ferrari střetnuli v boji o šesté místo. I díky rozdílné strategii a novějším pneumatikám měl nakonec silnější karty Alonso a dokázal se na úkor Raikkonena prosadit. Závod vyhrál Rosberg před Hamiltonem. Rosberg si tak zachoval šanci na zisk titulu místra světa i do posledního závodu, který bude honorován dvojnásobným přídělem bodů.
Průběžné bodové hodnocení jezdců v roce 2013: Lewis Hamilton 334 bodů, Nico Rosberg 317, Daniel Ricciardo 214, Sebastian Vettel 159, Fernando Alonso 157, Valtteri Bottas 156, Jenson Button 106, Felipe Massa 98, Nico Hulkenberg 80, Kevin Magnussen 55, Kimi Räikkönen 53, Sergio Perez 47, Jean-Eric Vergne 22, Romain Grosjean 8, Daniil Kvyat 8, Pastor Maldonado 2, Jules Bianchi 2.
Průběžné bodové hodnocení týmů v roce 2013: Mercedes 651 bodů, Red Bull Racing-Renault 373, Williams-Mercedes 254, Ferrari 210, McLaren-Mercedes 161, Force India-Mercedes 127, STR-Renault 30, Lotus-Renault 10, Marussia-Ferrari 2.
Nashledanou za 14 dnů v Abu Dhabi...
V minulých letech to v Brazílii vypadalo následovně:
2012 - V Interlagosu již od pátku pršelo a poprvé v závodě se pořádně jelo na suchu. Kvalifikaci vyhrál klasicky Vettel, nás však těšilo, že Alonso získal třetí startovní místo a Massa deváté. V závodu byli oba jezdci Ferrari velmi silní a dařilo se jim bojovat se svými soupeři. Přesto výsledek nebyl úplně ideální. Alonso trochu ztratil na startu, když jej zavřel Vettel, ale k lepšímu výsledku by se asi nedostal. Massa ztratil svou penalizací za přejetí čáry na nájezdu do boxů a to jej může velmi mrzet, neboť v té době velmi tvrdě bojoval s Hamiltonem. Dá se spekulovat, že nebýt této chyby, dokázalo by Ferrari dostatečně bodově porazit mercedes a získat konečné druhé místo v poháru konstruktérů. Při GP Brazilie se s Scuderií Ferrari rozloučil Felipe Massa.
2012 - Pro Ferrari se program Brazilské GP odvíjel dle podobných scénářů jako řada předchozích velkých cen. Alonso i Massa opět sledovali své soupeře z týmů McLaren a Red Bull s menším odstupem. Takto to vypadalo i v kvalifikací. Zde se opět podařilo dojet lépe Massovi. Alonso tedy svým sedmým místem neohromil, ale to čtvrtý Vettel také ne. Pro závod byl předpovídán déšť a proto se dalo očekávat, že závod bude velmi zajímavý. Předpovědi meteorologů se naplnily a v průběhu celé velké ceny se průběžně na asfalt Interlagosu snášely kapky deště. Závod to byl neuvěřitelně napínavý a ex post můžeme konstatovat (trochu či více nesportovně) – škoda, že Senna nebyl při demolici Vettelova auta důkladnější. Ale co naplat, takový už je život.
2011 - Pořadí v cíli: Mark Webber - Sebastian Vettel - Jenson Button - Fernando Alonso - Felipe Massa - Adrian Sutil - Nico Rosberg - Paul di Resta - Kamuj Kobajaši - Vitalij Petrov - Jaime Alguersuari - Sébastien Buemi - Sergio Pérez - Rubens Barrichello - Michael Schumacher - Heikki Kovalainen - Bruno Senna - Jarno Trulli - Jérôme d'Ambrosio - Daniel Ricciardo
2010 - Úvod GP Brazílie se odehrál přesně dle očekávání. Hülkenberg ihned podlehl Vettelovi a vzápětí i Webberovi. Alonso měl s Hülkenbergem značné problémy, ale přesto se přes něj dokázal dostat. To však již měly vedoucí Red Bully bezpečný náskok. A i když byl Alonso později schopný jezdit rychlejší časy než Vettel i Webber, nikdy to nebyly zásadně rychlejší časy. Při pohledu na trať to byla velmi nudná grand prix s minimem akce a třeba i odstoupení. Efektně ze závodu vypadl Liuzzi, který svůj monopost doslova rozmlátil v Sennových esíčkách. To mělo za následek, že na trať vyjel safety car, který mohl boj o první příčky zdramatizovat. Nic takového se však nestalo, spousta jezdců o kolo zpět, kteří byli nastrkáni mezi Vettela a Webbera a mezi Webbera a Alonsa, první tři jezdce opět spolehlivě oddělila. Alonso se snažil ještě závěr závodu zdramatizovat, ale Red Bully se statečně držely a vydržely. Vítězství získal Vettel čímž připravil v boji o titul o důležité body Webbera, který dojel druhý. Třetí dojel Alonso, který dokonale minimalizoval ztráty. Čtvrtý Hamilton doplatil na svou neschopnost udolat Hülkenberga. Felipe Massa zažil smolný závod. Po problémech s pravou přední pneumatikou se propadl až na konec startovního pole. Pak se sice postupně prokousával na bodované pozice, ale jeho souboj se Sutilem jej poslal zpět do druhé desítky startovního pole.
2009 - O výsledku GP Brazilie v roce 2009 pro Ferrari rozhodlo již první kolo. Fisichellu vyhnal mimo trať Kovalainen. Raikkonen byl příliš agresivní v první zatáčce a najel do Sutila, což jej mírně rozhodilo. Zásadní problém přišel na rovince Reta Oposta, kde se Kimi Raikkonen pokoušel předjet, budoucího vítěze této GP, Webbera. Ale jelikož pan Webber musel opět prokázat, že se na trati chová jako pověstné prasátko, co rádo moralizuje, ale skutek utek, skončil Kimi bez předního spoileru. Aby toho nebylo málo, musel Raikkonen ještě projet ohňovou clonou, kterou před ním vytvořil Kovalainen, když v boxech utrhl tankovací hadici. Výsledné šesté místo se proto jeví jako malý zázrak.
2008 - GP Brazílie zažila opět infarktový závěr sezóny. O titul mistra světa bojovali již jen Hamilton a Massa. Nutno zdůraznit, že Massa tahal za podstatně kratší konec provazu, když Hamiltonovi stačilo neprohrát s Massou více než sedm bodů. Při pohledu na divokou dešťovou přeháňku před startem závodu museli všichni fanoušci Ferrari propadnout panickému strachu, protože voda a Ferrari se v tomto roce moc nemilovaly. O to sladší byl pohled na bezchybného Massu a Raikkonena, kteří si poradili s mokrou tratí a pak dále skvěle pokračovali i na suchém povrchu. Jisté průběžné páté/čtvrté místo Hamiltona nedávalo moc šancí na titul pro Massu a proto se muselo čekat na zázrak. Zázraky mohou vypadat různě. Tentokrát byl v podobě další dešťové přeháňky. Ta vehnala Hamiltonovi do cesty Vettela, který jej zdolal a odsunul na nemistrovské šesté místo. Massa projel vítězně cílem, pak i třetí Raikkonen a všichni čekali na Vettela s Hamiltonem. Nikoho už nenapadlo, že by mohl nastat jiný problém. A on nastal. Glock už v posledním kole těžce bojoval s mokrou tratí a suchými pneumatikami. Proto se také stalo, že jej před poslední zatáčkou předjel Vettel i Hamilton. To znamenalo jediné. Titul mistra světa získal o jeden jediný bod Lewis Hamilton. Vicemistrem se stal Massa. Obhájce titulu, Kimi Raikkonen, si na poslední chvíli zajistil konečnou třetí příčku v hodnocení jezdců. A Scuderia Ferrari získala již 16 pohár konstruktérů v historii.
2007 - to v co doufal každý fanoušek Ferrari se stalo pravdou. Kimi Raikkonen získal po svém vítězství v GP Brazílie i titul mezi jezdci. Titul mezi týmy – pohár konstruktérů – získalo po diskvalifikaci McLarenu již dříve Ferrari. Závod byl zejména ve znamení bezchybného výkonu obou vozů Ferrari. Massa přepustil své místo ve vedení Raikkonenovi a tím mu umožnil pokořit Hamiltona. Hamilton v prvním kole ztratil několik pozic, když nezvládl reagovat na situaci na trati a posléze dokonce restartoval svůj vůz, což ho stálo cca 30 vteřin. V závěru závodu se sice snažil, ale již nezískal dostatečný počet bodů, aby rozesmutněl Raikkonena.
2006 - pole position a vítězství Felipeho Massy jakoby zaniklo ve světle loučení Michaela Schumachera s jeho aktivní kariérou jezdce v F1. Michael startoval až z desátého místa a jeho naděje na titul pořád žila. Od počátku závodu se posouval kupředu. Fisichella však Michaelovi při jeho předjíždění proříznul pneumatiku a dal tak Alonsovi dárek na zlatém podnosu. Schumacher, ačkoliv ztratil více jak jednu minutu, po výměně špatné pneumatiky zahájil stíhací jízdu jaká nebyla v F1 už dlouho k vidění. Jeho tempu a smrtícím útokům podléhal jeden jezdec za druhým. Chvilkami Schumachera neposlouchalo auto, ale ten se nevzdal a bojoval dál. V závěru si vychutnal Fisichellu a posledním předjetým byl symbolicky Raikkonen. Alonso si druhým místem zajistil titul. Michael do cíle doletěl na čtvrtém místě. Umístění tedy nic moc, ale styl jakým ho vybojoval byl nenapodobitelný. Schumacher se s F1 nemohl rozloučit stylověji.
2005 - Alonso definitivně získal svůj první titul v F1. Schumacher dojel čtvrtý (na startu sedmý) a Barrichello šestý (na startu desátý).
2004 - Brazilská Grand Prix byla veledůležitá pro Rubense Barrichella. Měl nejlepší předpoklady k zisku svého domácího vítězství. Kletba domácích závodů, ve kterých získal Rubens za dlouhá léta jen jedno čtvrté místo se opět vznášela ve vzduchu. Sobota počala kriticky pro Michaela Schumachera. Ten měl těžkou havárii v první zatáčce, Michael vyvázl bez zranění, ale motor zahořel a musel být vyměněn. Pro Michaela to znamenalo posunutí o deset míst dozadu na startovním roštu. Rubens opět zastoupil svého kolegu, v kvalifikaci po skvělém výkonu zvítězil. Těsně před startem to vypadalo na jeho odložení, motor Buttonova vozu začal stávkovat, startér prokázal pevné nervy a nechal celé pole odstartovat. V cíli se nejvíce radoval Juan Pablo Montoya. Po velkém souboji se svým příštím kolegou - Raikkonenem si dojel pro své první letošní vítězství a poslal Villiamsu ten nejlepší dárek na rozloučenou. Rubens Barrichello vybojoval třetí místo. Na stupních vítězů pak bylo těžké odhadnout, jestli je smutný, vyčerpaný nebo šťastný. Své prokletí částečně porazil, ale ne úplně. Michael Schumacher čelil podobným problémům jako Rubens, navíc jel v náhradním autě a v závodě udělal jednu chybu. Nakonec se pral až do konce závodu, ale svého bratra ani Sata (v posledním kole) neporazil a dojel sedmý.
2003 - Barrichello stál na pole position a snažil se prolomit své domácí prokletí. Neprolomil ho. Tentokrát zradila telemetrie – ukazatel stavu paliva – Rubens musel odstavit svůj vůz v půlce trati a vítězství mu opět uniklo. To získal Fisichella. Schumacher startoval ze sedmého místa. V závodě byl již na třetím místě, ale pak na kaluži vody za Senna S uklouzl a skončil v bariéře z pneumatik.
2002 - Michael Schumacher i Juan Pablo Montoya to opět dokázali, že to mezi nimi jiskří. Opět se museli utkat ve vzájemném souboji, opět nastala mezi nimi kolize a tentokrát z toho vyšel vítězně Michael, když Pablo byl až příliš agresivní a zkazil si sám celý závod. Zajímavé také bylo to, že celý závod M. Schumacher a J. Montoya měli mezi sebou přibližně stejný odstup, takže i kdyby k kolizi nedošlo, byl by Michael lepší. Rubens Barrichello závod opět nedokončil. Ferrari konečně představilo nový model F2002 a premiéra skončila vítězstvím Michaela Schumachera. Ladění sice zabralo delší dobu, ale dobrá práce byla po zásluze odměněna. F2002 je určitě nejplošší vůz celého startovního pole a to je jeho velká výhoda. Nutno připomenout i N. Heidfelda, který prožil velmi neobvyklý den. Každý den se totiž nestává, že proti vám otevřou dveře lékařského vozu, když se vyhýbáte nehodě. V každém případě Mercedes-Benz třídy C (v roli lékařského vozu) prokázal svojí kvalitu. Dveře držely pevně, neupadly, ale pak už nešly ani zavřít.
2001 - Michael Schumacher startoval z pole position, ale s kapkami na trati se propadal a dělal chyby, přesto to v cíli stačilo na druhé místo na Coulthardem. Barrichello odstoupil po kolizi s Ralfem Schumacherem.
2000 - přestože do závodu odstartoval jako první Mika Häkkinen, vítězství získal Michael Schumacher. Barrichello pro poruchu převodovky závod nedokončil.
POSTAVENÍ NA STARTU
1/ N. Rosberg | |
2/ L. Hamilton | |
3/ F. Massa | |
4/ V. Bottas | |
5/ J. Button | |
6/ S. Vettel | |
7/ K. Magnussen | |
8/ F. Alonso | |
9/ D. Ricciardo | |
10/ K. Räikkönen | |
11/ E. Gutierrez | |
12/ N. Hulkenberg | |
13/ A. Sutil | |
14/ R. Grosjean | |
15/ J-E. Vergne | |
16/ P. Maldonado | |
17/ D. Kvyat | |
18/ S. Perez |
PRŮBĚH ZÁVODU
Sutil – start z pit |
|
START | obě Ferrari - průměrný start |
1 |
Rosberg – Hamilton – Massa – Bottas – 7. Alonso – 11. Räikkönen |
7 |
Alonso – pit – před Ricciardo |
10 |
Hulkenberg – Kvyat – Rosberg – Hamilton – 11. Alonso – 14. Räikkönen |
24 |
Alonso – Grosjean |
25 |
Massa – pit + penalty |
28 |
Hamilton – mimo trať |
28 |
Alonso – pit |
35 |
Räikkönen – pit – problémy |
40 |
Ricciardo – pit – out |
42 |
Räikkönen – Bottas |
48 |
Alonso – Magnussen |
62 |
Button – Räikkönen |
62 |
Vettel – Räikkönen |
68 |
Alonso – Räikkönen |
CÍL | Rosberg - Hamilton - Massa - Button - Vettel - Alonso - Räikkönen - Hulkenberg - Magnussen - Bottas - Kvyat - Maldonado - Vergne - Gutierrez - Perez - Sutil - Grosjean |
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners