Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Canada 2008

Grand Prix Canada 2008

Jaroslav Hanus, datum vydání 8.6.2008

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Canada 2008
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Za dob M. Schumachera jsme byli zvyklí vídat z Kanady jiné obrázky, ale časy se mění...



Termín
08. 06. 2008
Okruh
Montreal
Počasí
polojasno
Pole position
Lewis Hamilton
Vítěz
Robert Kubica

Kanadský Montreal nám ani tentokrát nepřinesl mnoho veselých chvil. Ale popořadě. Drolící se trať, která byla ještě před měsícem pod vrstvou sněhu, slibovala problémy. Ty se projevily již v kvalifikaci, kde se Raikkonenovi ani Massovi moc nedařilo. Potřeba zvýšit přítlak se projevila v nedostatečné maximální rychlosti na rovinkách, které jsou zde opravdu dlouhé. Špatné časy na jedno kolo se proto logicky dostavily ...

Na startu závodu si svou pozici skvěle uhlídal Kubica a nedal velmi dobře startujícímu Raikkonenovi šanci. Však Kimi také při náznaku prvního problému utlumil své ambice.

Pohromou závodu se však pan Hamilton. Ve chvíli kdy odjížděl od svého týmu v boxech totálně zapomenul že se v pravidlech říká něco o možnosti vyjet z boxů při safety car fázi a o tom co se dělá při červeném světle ani nemluvě. A pak stačilo již jen učinit rozhodnutí jestli sejmout Raikkonena nebo Kubicu. Vzhledem k tomu, že Kubica pak vyhrál svojí první GP, je vám jasné koho si Hamilton vybral. Ano, Raikkonena. Nulový bodový přírůstek je určitě pohodlnější než dohánět desetibodový náskok.

Následovaly zmatky při tankování Massy a čekání zda Massa přiveze z Kanady alespoň nějaké body. Felipe se nevzdával a bojoval. Jeho předjetí Barrichella a Kovalainena bylo opravdu nádherné.

Poprvé v historii zvítězilo BMW a poprvé zvítězil Robert Kubica, oběma posíláme velkou gratulaci.



Průběžné bodové hodnocení jezdců: Kubica 42 bodů, Hamilton 38, Massa 38, Raikkonen 35, Heidfeld 28, Kovalainen 15, Weber 15, Trulli 12, Alonso 9, Rosberg 8, Nakajima 7, Coulthard 6, Glock 5, Vettel 5, Button 3, Bourdais 2.

Průběžné bodové hodnocení týmů: Ferrari 73 bodů, BMW 70, McLaren 53, Red Bull 21, Williams 15, Toyota 9, Renault 9, Honda 8, Toro Rosso 7, Force India 0, Super Aguri 0 (nepokračuje v sezóně).



Nashledanou za 14 dnů ve Francii ...



V minulých letech to vypadalo v Kanadě následovně:

2007 - již kvalifikace naznačila, že se v této velké ceně mnoho očekávat nemůžeme. Raikkonen se kvalifikoval jako čtvrtý a Massa pátý. O pravý adrenalinový zážitek se svým dramatickým karambolem postaral Kubica. Nová pravidla o jízdě za safety carem a práci v boxech vynesla Massovi diskvalifikaci. Raikkonen byl rád s částečně poškozeným vozem za páté místo.

2006 - Schumacher byl po kvalifikaci pátý a Massa desátý. Schumacher na své oblíbené trati moc neúřadoval, neboť nebyl schopen předjet mobilní šikanu v podobě vozu J.Trulliho. Poté co se před Trulliho dostal, byl mnohem rychlejší a v závěru předjel druhého Raikkonena. Massa byl pouze pátý.

2005 - Schumacher v kvalifikaci podlehl Buttonovi. Barrichello startoval z posledního místa. Schumacher zažil na startu to co dělal často ostatním, Button jej zavřel a Michael se propadl na šesté místo. Před Buttona se dostal Fisichella a Alonso. Button, Fisichella, Alonso ani Montoya (dískvalifikace) neviděli cíl. Jím jako první projel Raikkonen následován Schumacherem. Barrichello se v dramatickém závodě propracoval až na třetí místo.

2004 - až do sobotní kvalifikace se to moc nepotvrzovalo, ale pak Ralf překonal Buttonův super čas a pevně se usadil na Pole Position. Jeho bratr Michael se propracoval jen k 6. startovnímu místu, což odstartovalo diskuse, jakou strategii pro závod u Ferrari zvolili. Barrichello byl sedmý. Samotný závod přinesl řadu zajímavých momentů, zajímavé výsledky a ještě zajímavější výsledky po diskvalifikaci vozů Williams a Toyota. Nezklamala dvouzastávková strategie a Michael si mohl dojet pro své 7 vítězství v roce 2004 a 7 vítězství v Montrealu. Stejně dobře si vedl i Rubens Barrichello, který byl v cíli druhý a kdyby se mu podařilo díky jinému nastavení auta na Top Speed předjet M.Schumachera, mohl dokonce i vyhrát.

2003 - v Montrealu bylo opravdu živo - v pátek zajímavá mokrá kvalifikace. V sobotu hádky šéfů teamů (Minardi, Mclaren, Williams, Jordan) o peníze. A konečně v neděli velmi napínavý závod s dobrým koncem. Michael Schumacher i přes obrovské technické problémy porazil svého bratra Ralfa, zvítězil a posunul se do čela mistrovství světa a Ferrari v čela poháru konstruktérů. Rubens Barrichello měl celkem smůlu - nejdříve kolize s Trullim, pak odpadlý levý deflektor. Hlavní ale je, že dokázal porazit Kimiho Raikkonena a sebrat mu body. Nejenom vozy Ferrari se loupaly - Montoya při závodě přišel o pravé zpětné zrcátko a pak Ralf Schumacher přišel o levé.

2002 - pole position získal Montoya a za něj se srovnal Schumacher a Barrichello. Na startu se Barrichello dostal na druhé místo a hned v druhém kole předjel Montoyu. Poté začaly pořadí v závodě určovat především safety car fáze a tak se na nejvyšší příčku prodral Schumacher následován Coulthardem a Barrichellem.

2001 - závod bratří Schumacherů ... pole position vyhrál Michael před Ralfem, od startu okupovali ve stejném pořadí první dvě místa a to až do 50. kola, ve kterém Ralf tankoval a měnil pneumatiky přičemž se stačil vrátit na trať před Michaela a své první místo uhájil až do cíle. Barrichello po kolizi s Montoyou závod nedokončil.

2000 - kvalifikaci i závod vyhrál Schumacher. Barrichello startoval z třetího místa, závod dokončil jako druhý.

POSTAVENÍ NA STARTU

1/ L.Hamilton

2/ R.Kubica
3/ K.Räikkönen

4/ F.Alonso
5/ N.Rosberg

6/ F.Massa
7/ H.Kovalainen

8/ N.Heidfeld
9/ R.Barrichello

10/ M.Webber
11/ T.Glock

12/ K.Nakajima
13/ D.Coulthard

14/ J.Trulli
15/ N.Piquet

16/ S.Bourdais
17/ A.Sutil

18/ G.Fisichella
19/ J.Button

20/ S.Vettel

Vettel a Button - start z pitlane
START Raikkonen dobře, ale zavřen Kubicou
1
Hamilton - Kubica - Raikkonen - Rosberg - Alonso - Massa - Kovalainen - Barrichello - Heidfeld - Nakajima
14
Sutil - out
17
Safety car
19
Hamilton - Kubica - Raikkonen - Rosberg - Alonso - Massa - pit
20
Raikkonen - Hamilton - kolize na výjezdu z pitlane - out, Rosberg - kolize s Hamiltonem - také out
21
Restart
21
Massa - pit
22
Heidfeld - Barrichello - Nakajima - Weber - Coulthard - Trulli - Glock - Fisichella - Vettel - Kubica - Alonso - Piquet

Piquet - hodiny
28
Heidfeld - pit
30
Kubica - Heidfeld
41 Piquet - out
44
Alonso - out
47
Nakajima - out - po kolizi s Barrichellem, ve kterém zničil přední spoiler, skončil ve zdi na pitlane
48
Kubica - pit
52
Massa - Kovalainen - Barrichello
53
Fisichella - out

Massa - pit
61
Kovalainen - mimo trať
61
6. Massa - 7. Barrichello
67
Massa - Trulli
CÍL Kubica - Heidfeld - Coulthard - Glock - Massa - Trulli - Barrichello - Vettel - Kovalainen - Rosberg - Button - Weber - Bourdais


Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners