Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Canada 2010

Grand Prix Canada 2010

Jaroslav Hanus, datum vydání 12.6.2010

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Canada 2010
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Klasická GP Kanady se opět vrátila do kalendáře a opět to byl velmi zajímavý závod.



Termín
13.6.2010
Okruh
Montreal
Počasí
teplo, polojasno
Pole position
Lewis Hamilton
Vítěz
Lewis Hamilton




Další zajímavý závod na trati nezprzněné panem Tilkem. Z pohledu Ferrari to byl závod dvou tváří. Fernando Alonso dokázal bojovat o vítězství, ale svou neschopností efektivně srovnat jezdce okolo zpět, se nechal odsoudit k třetímu místu v cíli. Po tureckém propadáku se ale na jeho jízdu dalo opět koukat a chválit. A to i třeba za to, že se nelekl Hamiltona (který opět porušil pravidla v boxech) a nenechal ho předjet.

Felipe Massa doplatil zejména na svůj průměrný kvalifikační výkon. Start také nepředvedl bůhvíjak dobrý a proto se dostal do presu v první zatáčce, kde se střetl se svým osudovým soupeřem – Liuzzim. Po výměně předního spoileru zajížděl nejrychlejší časy, ale co to bylo platné, když byl úplně vzadu. Postupně se propracoval vpřed, ale pak se opět zasekl za Liuzzim. Když ho nemohl předjet raději si dojel pro nové pneumatiky. A zakrátko opět Liuzziho dojel, napotřetí se už předjíždějící manévr povedl. To ale nebyl konec Massovo trápení. V závěru závodu už jel na bodech a chtěl více. Dalším soupeřem byl tvrdě bránící Schumacher a byl to právě Massovo učitel Michael, kdo mu zničil přední spoiler. Tato akce měla dva důsledky. Felipe musel podruhé do boxů pro nový kus předního spoileru a bodované pozice se nadobro vzdálily.







Průběžné bodové hodnocení jezdců: Lewis Hamilton 109 bodů, Jenson Button 106, Mark Webber 103, Fernando Alonso 94, Sebastian Vettel 90, Nico Rosberg 74, Robert Kubica 73, Felipe Massa 67, Michael Schumacher 34, Adrian Sutil 23, Vitantonio Liuzzi 12, Rubens Barrichello 7, Vitaly Petrov 6, Sebastien Buemi 5, Jaime Alguersuari 3, Kamui Kobayashi 1, Nico Hulkenberg 1.

Průběžné bodové hodnocení týmů: McLaren-Mercedes 215 bodů, RBR-Renault 193, Ferrari 161, Mercedes GP 108, Renault 79, Force India-Mercedes 35, STR-Ferrari 8, Williams-Cosworth 8, BMW Sauber-Ferrari 1.




Nashledanou za 14 dnů ve Valencii...



V minulých letech to v Kanadě vypadalo následovně:

2009 - závod se nejel

2008 - Drolící se trať, která byla ještě měsíc před GP pod vrstvou sněhu, slibovala problémy. Ty se projevily již v kvalifikaci, kde se Raikkonenovi ani Massovi moc nedařilo. Potřeba zvýšit přítlak se projevila v nedostatečné maximální rychlosti na rovinkách, které jsou zde opravdu dlouhé. Špatné časy na jedno kolo se proto logicky dostavily. Na startu závodu si svou pozici skvěle uhlídal Kubica a nedal velmi dobře startujícímu Raikkonenovi šanci. Však Kimi také při náznaku prvního problému utlumil své ambice. Pohromou závodu se však pan Hamilton. Ve chvíli kdy odjížděl od svého týmu v boxech totálně zapomenul že se v pravidlech říká něco o možnosti vyjet z boxů při safety car fázi a o tom co se dělá při červeném světle ani nemluvě. A pak stačilo již jen učinit rozhodnutí jestli sejmout Raikkonena nebo Kubicu. Vzhledem k tomu, že Kubica pak vyhrál svojí první GP, je vám jasné koho si Hamilton vybral. Ano, Raikkonena. Nulový bodový přírůstek je určitě pohodlnější než dohánět desetibodový náskok. Následovaly zmatky při tankování Massy a čekání zda Massa přiveze z Kanady alespoň nějaké body. Felipe se nevzdával a bojoval. Jeho předjetí Barrichella a Kovalainena bylo opravdu nádherné.

2007 - již kvalifikace naznačila, že se v této velké ceně mnoho očekávat nemůžeme. Raikkonen se kvalifikoval jako čtvrtý a Massa pátý. O pravý adrenalinový zážitek se svým dramatickým karambolem postaral Kubica. Nová pravidla o jízdě za safety carem a práci v boxech vynesla Massovi diskvalifikaci. Raikkonen byl rád s částečně poškozeným vozem za páté místo.

2006 - Schumacher byl po kvalifikaci pátý a Massa desátý. Schumacher na své oblíbené trati moc neúřadoval, neboť nebyl schopen předjet mobilní šikanu v podobě vozu J.Trulliho. Poté co se před Trulliho dostal, byl mnohem rychlejší a v závěru předjel druhého Raikkonena. Massa byl pouze pátý.

2005 - Schumacher v kvalifikaci podlehl Buttonovi. Barrichello startoval z posledního místa. Schumacher zažil na startu to co dělal často ostatním, Button jej zavřel a Michael se propadl na šesté místo. Před Buttona se dostal Fisichella a Alonso. Button, Fisichella, Alonso ani Montoya (dískvalifikace) neviděli cíl. Jím jako první projel Raikkonen následován Schumacherem. Barrichello se v dramatickém závodě propracoval až na třetí místo.

2004 - až do sobotní kvalifikace se to moc nepotvrzovalo, ale pak Ralf překonal Buttonův super čas a pevně se usadil na Pole Position. Jeho bratr Michael se propracoval jen k 6. startovnímu místu, což odstartovalo diskuse, jakou strategii pro závod u Ferrari zvolili. Barrichello byl sedmý. Samotný závod přinesl řadu zajímavých momentů, zajímavé výsledky a ještě zajímavější výsledky po diskvalifikaci vozů Williams a Toyota. Nezklamala dvouzastávková strategie a Michael si mohl dojet pro své 7 vítězství v roce 2004 a 7 vítězství v Montrealu. Stejně dobře si vedl i Rubens Barrichello, který byl v cíli druhý a kdyby se mu podařilo díky jinému nastavení auta na Top Speed předjet M.Schumachera, mohl dokonce i vyhrát.

2003 - v Montrealu bylo opravdu živo - v pátek zajímavá mokrá kvalifikace. V sobotu hádky šéfů teamů (Minardi, Mclaren, Williams, Jordan) o peníze. A konečně v neděli velmi napínavý závod s dobrým koncem. Michael Schumacher i přes obrovské technické problémy porazil svého bratra Ralfa, zvítězil a posunul se do čela mistrovství světa a Ferrari v čela poháru konstruktérů. Rubens Barrichello měl celkem smůlu - nejdříve kolize s Trullim, pak odpadlý levý deflektor. Hlavní ale je, že dokázal porazit Kimiho Raikkonena a sebrat mu body. Nejenom vozy Ferrari se loupaly - Montoya při závodě přišel o pravé zpětné zrcátko a pak Ralf Schumacher přišel o levé.

2002 - pole position získal Montoya a za něj se srovnal Schumacher a Barrichello. Na startu se Barrichello dostal na druhé místo a hned v druhém kole předjel Montoyu. Poté začaly pořadí v závodě určovat především safety car fáze a tak se na nejvyšší příčku prodral Schumacher následován Coulthardem a Barrichellem.

2001 - závod bratří Schumacherů ... pole position vyhrál Michael před Ralfem, od startu okupovali ve stejném pořadí první dvě místa a to až do 50. kola, ve kterém Ralf tankoval a měnil pneumatiky přičemž se stačil vrátit na trať před Michaela a své první místo uhájil až do cíle. Barrichello po kolizi s Montoyou závod nedokončil.

2000 - kvalifikaci i závod vyhrál Schumacher. Barrichello startoval z třetího místa, závod dokončil jako druhý.





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ L.Hamilton

2/ M.Webber
3/ S.Vettel

4/ F.Alonso
5/ J.Button

6/ V.Liuzzi
7/ F.Massa

8/ R.Kubica
9/ A.Sutil

10/ N.Rosberg
11/ R.Barrichello

12/ N.Hülkenberg
13/ M.Schumacher

14/ V.Petrov
15/ S.Buemi

16/ J.Alguersuari
17/ P.de la Rosa

18/ K.Kobajashi
19/ H.Kovalainen

20/ J.Trulli
21/ T.Glock

22/ B.Senna
23/ L.di Grassi

24/ K.Chandhok


PRŮBĚH ZÁVODU




START Petrov - předčasný start
1
Petrov - Kobajashi - kollize
1
Massa - Liuzzi - kolize
1
Kobajashi - out
1
Massa - pit
1
Liuzzi - pit
1
Rosa - pit
1
Hamilton - Vettel - Alonso - Button - Webber - Kubica - Sutil - Schumacher - Hülkenberg - Alguersuari
5
Webber - Button
5
Schumacher - Sutil
7
Hamilton - pit
7
Alonso - pit, na výjezdu málem narazil do Alonsa
7
Hülkenberg - kolize

Petrov - penalty - ulitý start
12
Barrichello - pit - výměna předního spoileru
13
Schumacher - Kubica - kolize
13
Webber - pit
14
Vettel - pit
14
Schumacher - pit
15
Hamilton - Alonso

Senna - out
20
Petrov - pit - výměna předního spoileru
20
Hamilton - Alonso - Button - Vettel - Webber - Kubica - Sutil - Buemi - Rosberg - Hülkenberg
24
Massa - pit
26
Alonso - Hamilton
26
Hamilton - pit, Kubica - pit
27
Sutil - mimo trať
27
Vettel - pit, Buton - pit
27
Sutil - defekt - prava přední pneumatika
27
Hülkenberg - penalty
28
Alonso - pit
31
Rosberg - out
42
Trulli - out
50
Hamilton - Webber
50
Webber - pit
54
Massa - Sutil
55
Glock - out
56
Button - Alonso
63
Schumacher - Massa - kolize - Massa poškozený přední spoiler
64
Massa - pit - vymena předního spoileru


CÍL Hamilton - Button - Alonso - Vettel - Webber - Rosberg - Kubica - Buemi - Liuzzi - Sutil - Schumacher - Alguersuari - Hulkenberg - Barrichello - Massa - Kovalainen - Petrov - Chandhok - di Grassi




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners