Strategické harakiri? Čekali jsme vítězství, čekali jsme stupně vítězů, ale ve výsledku máme blbou náladu – výsledek - páté místo pro Alonsa. Při zamotanosti letošní sezóny však nemusíme být až tak smutní. Loterie jede dále.
Termín 10. 6. 2012 |
Okruh Montreal |
Počasí jasno, horko |
Pole position Sebastian Vettel |
Vítěz Lewis Hamilton |
Ferrari přivezlo do Kanady řadu nových dílů, které se zdály, že přinesly kýžené zrychlení, nutno však podotknout, že i tak je Red Bull s McLaren stále o trochu rychlejší. Alonso se konečně pěkně kvalifikovat na třetí místo a bodoval i Massa šestým místem. Alonso sliboval, že už skončí loterie dosavadních závodů, neboť všichni rozumí pneumatikám atd. GP Kanady ukázala zajímavé zjištění, všichni kromě Ferrari pneumatikám rozumí. Jinak si nezle vysvětlit fakt, že Ferrari zvolilo pro Alonsa tak zajímavou strategii jakou zvolilo. Ve výsledku tato velká cena neskončila až tak špatně, neboť Vettel (který byl před závodem Alonsovi nejblíže) Alonsa porazil jen o jednu pozici. Po závodě bývá každý generál, ale pokud Alonso tak tvrdil, že rozumí pneumatikám, to si to vedení týmu nedokázalo lépe spočítat? Ještě kolo a nebyl by Alonso pátý, ale osmý.
Massa se tentokrát pral se závodem hezky, ovšem do chvíle, kdy políbil zeď a následně udělal hodiny, pak sice stahoval a ztráta na vítěze – 25,2 vteřiny není veliká, při vyrovnanosti startovního pole to stačilo jen na poslední bodované desáté místo a jeden mistrovský bod.
Ani dnes nedojel Michael Schumacher, na kterého se lepí stále smůla, tentokrát se mu zaseklo DRS v otevřené poloze a Michael musel odstoupit. Velkou show předvedl Hamilton, který se nezalekl a díky agresivní strategii si dojel pro vítězství. Grosjean dojel druhý a třetí byl v cíli Pérez se Sauberem, který startoval až z 15 místa!
Průběžné bodové hodnocení jezdců: Lewis Hamilton 88 bodů, Fernando Alonso 86, Sebastian Vettel 85, Mark Webber 79, Nico Rosberg 67, Kimi Räikkönen 55, Romain Grosjean 53, Jenson Button 45, Sergio Perez 37, Pastor Maldonado 29, Kamui Kobayashi 21, Paul di Resta 21, Bruno Senna 15, Felipe Massa 11, Nico Hulkenberg 7, Jean-Eric Vergne 4, Daniel Ricciardo 2, Michael Schumacher 2.
Průběžné bodové hodnocení týmů: Red Bull Racing-Renault 164 bodů, McLaren-Mercedes 133, Lotus-Renault 108, Ferrari 97, Mercedes 69, Sauber-Ferrari 58, Williams-Renault 44, Force India-Mercedes 28, STR-Ferrari 6.
Nashledanou za 14 dnů ve Valencii ...
V minulých letech to v Kandě vypadalo následovně:
2011 -
2010 - Z pohledu Ferrari to byl závod dvou tváří. Fernando Alonso dokázal bojovat o vítězství, ale svou neschopností efektivně srovnat jezdce okolo zpět, se nechal odsoudit k třetímu místu v cíli. Po tureckém propadáku se ale na jeho jízdu dalo opět koukat a chválit. A to i třeba za to, že se nelekl Hamiltona (který opět porušil pravidla v boxech) a nenechal ho předjet. Felipe Massa doplatil zejména na svůj průměrný kvalifikační výkon. Start také nepředvedl bůhvíjak dobrý a proto se dostal do presu v první zatáčce, kde se střetl se svým osudovým soupeřem – Liuzzim. Po výměně předního spoileru zajížděl nejrychlejší časy, ale co to bylo platné, když byl úplně vzadu. Postupně se propracoval vpřed, ale pak se opět zasekl za Liuzzim. Když ho nemohl předjet raději si dojel pro nové pneumatiky. A zakrátko opět Liuzziho dojel, napotřetí se už předjíždějící manévr povedl. To ale nebyl konec Massovo trápení. V závěru závodu už jel na bodech a chtěl více. Dalším soupeřem byl tvrdě bránící Schumacher a byl to právě Massovo učitel Michael, kdo mu zničil přední spoiler. Tato akce měla dva důsledky. Felipe musel podruhé do boxů pro nový kus předního spoileru a bodované pozice se nadobro vzdálily.
2009 - závod se nejel
2008 - Drolící se trať, která byla ještě měsíc před GP pod vrstvou sněhu, slibovala problémy. Ty se projevily již v kvalifikaci, kde se Raikkonenovi ani Massovi moc nedařilo. Potřeba zvýšit přítlak se projevila v nedostatečné maximální rychlosti na rovinkách, které jsou zde opravdu dlouhé. Špatné časy na jedno kolo se proto logicky dostavily. Na startu závodu si svou pozici skvěle uhlídal Kubica a nedal velmi dobře startujícímu Raikkonenovi šanci. Však Kimi také při náznaku prvního problému utlumil své ambice. Pohromou závodu se však pan Hamilton. Ve chvíli kdy odjížděl od svého týmu v boxech totálně zapomenul že se v pravidlech říká něco o možnosti vyjet z boxů při safety car fázi a o tom co se dělá při červeném světle ani nemluvě. A pak stačilo již jen učinit rozhodnutí jestli sejmout Raikkonena nebo Kubicu. Vzhledem k tomu, že Kubica pak vyhrál svojí první GP, je vám jasné koho si Hamilton vybral. Ano, Raikkonena. Nulový bodový přírůstek je určitě pohodlnější než dohánět desetibodový náskok. Následovaly zmatky při tankování Massy a čekání zda Massa přiveze z Kanady alespoň nějaké body. Felipe se nevzdával a bojoval. Jeho předjetí Barrichella a Kovalainena bylo opravdu nádherné.
2007 - již kvalifikace naznačila, že se v této velké ceně mnoho očekávat nemůžeme. Raikkonen se kvalifikoval jako čtvrtý a Massa pátý. O pravý adrenalinový zážitek se svým dramatickým karambolem postaral Kubica. Nová pravidla o jízdě za safety carem a práci v boxech vynesla Massovi diskvalifikaci. Raikkonen byl rád s částečně poškozeným vozem za páté místo.
2006 - Schumacher byl po kvalifikaci pátý a Massa desátý. Schumacher na své oblíbené trati moc neúřadoval, neboť nebyl schopen předjet mobilní šikanu v podobě vozu J.Trulliho. Poté co se před Trulliho dostal, byl mnohem rychlejší a v závěru předjel druhého Raikkonena. Massa byl pouze pátý.
2005 - Schumacher v kvalifikaci podlehl Buttonovi. Barrichello startoval z posledního místa. Schumacher zažil na startu to co dělal často ostatním, Button jej zavřel a Michael se propadl na šesté místo. Před Buttona se dostal Fisichella a Alonso. Button, Fisichella, Alonso ani Montoya (dískvalifikace) neviděli cíl. Jím jako první projel Raikkonen následován Schumacherem. Barrichello se v dramatickém závodě propracoval až na třetí místo.
2004 - až do sobotní kvalifikace se to moc nepotvrzovalo, ale pak Ralf překonal Buttonův super čas a pevně se usadil na Pole Position. Jeho bratr Michael se propracoval jen k 6. startovnímu místu, což odstartovalo diskuse, jakou strategii pro závod u Ferrari zvolili. Barrichello byl sedmý. Samotný závod přinesl řadu zajímavých momentů, zajímavé výsledky a ještě zajímavější výsledky po diskvalifikaci vozů Williams a Toyota. Nezklamala dvouzastávková strategie a Michael si mohl dojet pro své 7 vítězství v roce 2004 a 7 vítězství v Montrealu. Stejně dobře si vedl i Rubens Barrichello, který byl v cíli druhý a kdyby se mu podařilo díky jinému nastavení auta na Top Speed předjet M.Schumachera, mohl dokonce i vyhrát.
2003 - v Montrealu bylo opravdu živo - v pátek zajímavá mokrá kvalifikace. V sobotu hádky šéfů teamů (Minardi, Mclaren, Williams, Jordan) o peníze. A konečně v neděli velmi napínavý závod s dobrým koncem. Michael Schumacher i přes obrovské technické problémy porazil svého bratra Ralfa, zvítězil a posunul se do čela mistrovství světa a Ferrari v čela poháru konstruktérů. Rubens Barrichello měl celkem smůlu - nejdříve kolize s Trullim, pak odpadlý levý deflektor. Hlavní ale je, že dokázal porazit Kimiho Raikkonena a sebrat mu body. Nejenom vozy Ferrari se loupaly - Montoya při závodě přišel o pravé zpětné zrcátko a pak Ralf Schumacher přišel o levé.
2002 - pole position získal Montoya a za něj se srovnal Schumacher a Barrichello. Na startu se Barrichello dostal na druhé místo a hned v druhém kole předjel Montoyu. Poté začaly pořadí v závodě určovat především safety car fáze a tak se na nejvyšší příčku prodral Schumacher následován Coulthardem a Barrichellem.
2001 - závod bratří Schumacherů ... pole position vyhrál Michael před Ralfem, od startu okupovali ve stejném pořadí první dvě místa a to až do 50. kola, ve kterém Ralf tankoval a měnil pneumatiky přičemž se stačil vrátit na trať před Michaela a své první místo uhájil až do cíle. Barrichello po kolizi s Montoyou závod nedokončil.
2000 - kvalifikaci i závod vyhrál Schumacher. Barrichello startoval z třetího místa, závod dokončil jako druhý.
POSTAVENÍ NA STARTU
1/ S. Vettel | |
2/ L. Hamilton | |
3/ F. Alonso | |
4/ M. Webber | |
5/ N. Rosberg | |
6/ F. Massa | |
7/ R. Grosjean | |
8/ P. di Resta | |
9/ M. Schumacher | |
10/ J. Button | |
11/ K. Kobayashi | |
12/ K. Räikkönen | |
13/ N. Hulkenberg | |
14/ D. Ricciardo | |
15/ S. Perez | |
16/ B. Senna | |
17/ P. Maldonado | |
18/ H. Kovalainen | |
19/ V. Petrov | |
20/ J.-E. Vergne | |
21/ P. de la Rosa | |
22/ T. Glock | |
23/ Ch. Pic | |
24/ N. Karthikeyan |
PRŮBĚH ZÁVODU
START | Alonso i Massa - průměrně |
1 |
Vettel - Hamilton - Alonso - Webber - Rosberg - Massa - Resta - Grosjean - Schumacher |
2 |
Massa - Rosberg |
3 |
Massa - kontakt se zdí |
4 |
Massa - hodiny |
12 |
Massa - pit |
16 |
Vettel - pit z 1. místa |
17 |
Hamilton - pit z 1. místa před Vettela |
18 |
Alonso - pit z 1. místa na 1. místo |
20 |
Hamilton - Alonso |
22 |
Hamilton - Alonso - Vettel - Raikkonen - Kobajashi - Perez - Webber |
23 |
Karthikeyan - hodiny |
24 |
Karthikeyan - out |
26 |
Rosa - pit - out |
40 |
Raikkonen - pit |
41 |
Perez - pit |
45 |
Schumacher - mimo trať |
45 |
Schumacher - pit - out - zaseklé DRS |
50 |
Hamilton - Alonso - Vettel - Webber - Grosjean - Massa - Kobajashi - Perez - Raikkonen |
50 |
Hamilton - pit |
56 |
Masa - Rosberg - Perez |
57 |
Perez - Massa |
58 |
Rosberg - Massa |
58 |
Massa - pit |
63 |
Vettel - pit |
64 |
Hamilton - Alonso |
66 |
Grosjean - Alonso |
67 |
Vettel - kontakt se zdí |
68 |
Ricciardo - hodiny |
68 |
Perez - Alonso |
69 |
Vettel - Alonso |
CÍL | Hamilton - Grosjean - Perez -Vettel - Alonso - Rosberg - Webber - Räikkönen - Kobayashi - Massa - di Resta - Hulkenberg - Maldonado - Ricciardo - Vergne - Button - Senna - Kovalainen - Petrov - Pic
|
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners