Závod při kterém byly vozy týmu Scuderia Ferrari více v boxech než na trati, přesto dokázaly zajet velmi dobré výsledky. Takové je stručné zhodnocení GP Číny 2010.
Termín 18.4.2010 |
Okruh Shanghai |
Počasí zataženo, déšť |
Pole position Sebastian Vettel |
Vítěz Jenson Button |
Už samotný start do velké ceny byl velmi zajímavý. Bohužel negativně pro Ferrari. Fernando Alonso neudržel své nervy na uzdě a předčasně odstartoval. Za to pak sklidil očekávaný trest v podobě průjezdu boxovou uličkou.
O osudu dnešního závodu rozhodlo především počasí a schopnost jezdců vyrovnat se s stavem povrchu závodní trati. Někteří jezdci k výměnám pneumatik přistupovali vlažně, zejména. Button a Rosberg (v boxech byli jen jednou), ale i oba jezdci Renaultu Kubica a Petrov a dá se konstatovat, že na tom vydělali. Většina startovního pole však jezdila měnit pneumatiky velmi často. Massa byl v boxech čtyřikrát, stejně Hamilton i Alonso nebo Schumacher.
Hamilton zlobil a to i přesto, že měl již z předchozí velké ceny varování za své chování na trati. Tentokrát zběsile najížděl do boxů a jeho přetlačovaná s Vettelem na výjezdu z boxů (byť zde ostřejší lokty prokazoval Vettel) se bude ještě dlouho připomínat. Později si ještě na Hamiltona stěžoval uplakánek Webber, který hodně rychle zapomenul co provedl Hamiltonovi dokonce dvakrát v letošní Austrálii. Výsledky závodu proto ještě nemusí být definitivní. Hlavně pro Alonsa by bylo výhodné, kdyby Hamilton dostal trest, protože je tu šance na posun na třetí místo. Na druhou stranu trestat jezdce za to, že do závodu přináší napětí? Uvidíme co připraví politicky korektní FIA....
A co u Ferrari? Nedaří se, ale vzhledem k okolnostem je to ještě více než dobré. Alonso přišel o další motor, ulil start a strategicky proti většině ostatních nic moc nezískal. Přesto se dokázal vyrovnat s nepříznivým vývojem závodu a vybojoval skvělé čtvrté místo. Massa doplatil na zastávky v boxech, dvakrát musel čekat na předchozí odbavení Alonsa. Zejména to jak předjel Alonso Massu v nájezdu do boxů v 19.kole bylo s ohledem na pohodu v týmu a vztah mezi oběma jezdci velmi jedovaté a zbytečné. Massa se přesto nažil bojovat, ale nebyl zdaleka tak úspěšný jako Alonso. V závěru závodu potěšil jeho souboj se Schumacherem. První velký útok Schumacher s přehledem a jistotou starého mazáka odvrátil, ale druhý útok, který přišel v předposledním kole už Schumacher neubránil a Massovi podlehl.
Jenson Button díky své spolehlivé jízdě opět slavil triumf (podobně jako v Austrálii). Na druhém místě dojel Hamilton, ale ten se ještě o své umístění musí obávat. Třetí dojel Rosberg (stejně jako v Malajsii), který se v závěru závodu ubránil dotírajícímu Alonsovi. Massa dojel devátý a získal dva mistrovské body. Poslední bod získal za desáté místo Schumacher.
Průběžné bodové hodnocení jezdců: Jenson Button 60 bodů, Nico Rosberg 50, Fernando Alonso 49, Lewis Hamilton 49, Sebastian Vettel 45, Felipe Massa 41, Robert Kubica 40, Mark Webber 28, Adrian Sutil 10, Michael Schumacher 10, Vitantonio Liuzzi 8, Vitaly Petrov 6, Rubens Barrichello 5, Jaime Alguersuari 2, Nico Hulkenberg 1.
Průběžné bodové hodnocení týmů: McLaren-Mercedes 109 bodů, Ferrari 90, RBR-Renault 73, Mercedes GP 60, Renault 46, Force India-Mercedes 18, Williams-Cosworth 6, STR-Ferrari 2.
Nashledanou za 21 dnů ve Španělsku...
V minulém roce to v Bahrainu vypadalo následovně:
2008 - Vítězství si z Číny odvezl Sebastian Vettel, který opět ukázal svou genialitu na vodě a zbytek startovního pole porazil rozdílem třídy. Dokázal, že i s autem s obyčejným difuzorem lze vyhrát. A zatímco se chystal odjezd safety caru z trati a první ostré kolo závodu, Raikkonen hlásil týmu problémy s motorem. Přes některé světlé chvilky a dobré reakce si Kimi z Číny neodvezl ani jeden bod. Chyběla rychlost a ostatním soupeřům se kupodivu nechtělo moc z trati ven. Velkým úspěchem alespoň bylo, že poprvé v sezóně dokončil závod, resp. řádně odjel všechna kola závodu. Massa předvedl mnohem sympatičtější výkon. Během pár kol se dostal o hodně míst dopředu, když se v prvním kole dostal mimo trať. Felipe Massa závodil až do dvacátého kola. V další safety car fázi se jeho Ferrari F60 rozhodlo, že už další jízdu v dešti nebude tolerovat a zastavilo se. Vyhlídky na první opravdu dobrý výsledek Ferrari a první mistrovské body tak vzaly velmi rychle za své.
2008 - GP Číny byla jednou velkou nudnou přehlídkou. Ano, předjíždělo se, ale úplně někde jinde než by si fanoušci Scuderie Ferrari. Start bez jakékoliv zápletky, taktéž následný vývoj, překvapil snad jen defekt levého předního kola vozu H.Kovalainena a pak docela zbrklé předjetí Raikkonena Massou, které mohlo být přeci jen trochu lépe herecky zvládnuto. V předposlední velké ceně sezóny zvítězil Hamilton před Massou a Raikkkonenem.
2007 - Ano, konečně došlo i na Hamiltona a ten svou hrubou chybou dal šanci a naději Kiminu Raikkonenovi a Fernandovi Alonsovi bojoval o titul v poslední velké ceně tohoto roku. O výsledku závodu rozhodla chyba Hamitlona v nájezdu do boxů, na absolutně sjetých pneumatikách se neudržel na asfaltu a skončil v únikové zóně. Vyhrál Raikkonen, druhý byl Alonso a třetí Massa.
2006 - Ve chvíli kdy Michael Schumacher potřeboval bezpodmínečně porazit Alonsa se počasí rozhodlo připravit vlhké překvapení. Jediné štěstí bylo to, že v neděli už pršelo jen minimálně a ještě ke všemu se správnou chvíli. A vlastně těch „šťastných“ chvilek bylo více – když udělal Renault taktickou chybu s výměnou pneu, když zkazil Alonsův pit stop, když Fisichella nevyřadil Michaela... Renault si mohl gratulovat, že aspoň ta týmová režie mu vyšla, protože jinak si závod prohráli fakticky sám. Schumacher svým vítězstvím nakročil k zisku dalšího titulu.
2005 - Nudný závod který byl párkrát napínavý – pár soubojů a havárií. Michael Schumacher nechť děkuje bohům, panu Tilkemu a čínským stavebním dělníkům... to jak se potkal s Albersem vypadalo dost ostře, těžko povědět kdo byl na vině. Přesednutí do náhradního auta, start z boxů, o dvě sekundy pomalejší časy na kolo než Monteiro (i když měl lehčí auto) a následný infarkt pneumatik, které ztratily přilnavost a Michael šel v průběhu Safety car fáze mimo trať. Konec......a už jen sledovat, jestli dojede Montoya...a on nedojel. Rubens musel zastoupit Michaela, ale skončilo to letos již klasicky, chvíli se držel před Weberem, Buttonem a Coulthardem. Časem mu však odcházely pneumatiky i brzdy. No a také body, které se za dvanácté místo opravdu neberou.
2004 - Čína se připravovala na cirkus Formule 1 už delší dobu, základem bylo vybudování úplně nového okruhu v Shanghai. Na okruhu vyrostlo mnoho velkých tribun pro 150 000 diváků, je otázkou kolik lidí by první rok přišlo, kdyby nebyla větší část určená pro sponzory. Michael Schumacher se už od pátku trápil s problémovým software ve svém voze. A když Michael nedokončil kvalifikaci kvůli své chybě nebo vinou výpadku traction control, zdálo se, že už si svou porci smůly vybral. Navíc Rubens Barrichello získal pole position, tak Michaelův výpadek nemusel až tak bolet. Závod začal celkem bezproblémově, až na Michaela Schumachera, který startoval z boxů, a Oliviera Panise, který zaspal na startu. Prvním napínavým momentem byla lehká kolize Massy a Coultharda, který ve snaze o Felipeho předjetí najel do jeho zádě. Nenudil se ani Michael, při předjíždění Kliena se jejich vozy vzájemně dotkly, Christian musel odstoupit, Michael pokračoval. Michael pak ještě předvedl krásné hodiny a defekt pneumatiky. Defekt pneumatiky postihl také Coultharda (David své dnešní destruction derby zakončil kolizí s Ralfem Schumacherem, po které Ralf zajel již jen do boxů a odstoupil, David tak zkazil Ralfovi skvěle rozjetý závod, ve kterém se vracel na závodní trať po své těžké havárii v Indinanapolis) a celé kolo upadlo Brunnimu. Co je ale důležitější, je to, že Rubens Barrichello předvedl bezchybný výkon a dojel si pro své druhé vítězství v roce 2004, kterým si také zajistil titul vicemistra F1 pro rok 2004. Měl z toho velkou radost a na pódiu nenechal na Lucovi Montezemolovi ani jednu nit suchou.
POSTAVENÍ NA STARTU
1/ S.Vettel | |
2/ M.Webber | |
3/ F.Alonso | |
4/ N.Rosberg | |
5/ J.Button | |
6/ L.Hamilton | |
7/ F.Massa | |
8/ R.Kubica | |
9/ M.Schumacher | |
10/ A.Sutil | |
11/ R.Barrichello | |
12/ J.Alguersuari | |
13/ S.Buemi | |
14/ V.Petrov | |
15/ K.Kobajashi | |
16/ N.Hülkenberg | |
17/ P.de la Rosa | |
18/ V.Liuzzi | |
19/ T.Glock | |
20/ J.Trulli | |
21/ H.Kovalainen | |
22/ L.di Grassi | |
23/ B.Senna | |
24/ K.Chandhok |
PRŮBĚH ZÁVODU
di Grassi a Chanhok - start z boxů |
|
Glock - neodjel do zahřívacího kola - out |
|
START | Alonso - předčasný start |
1 |
Liuzzi - Kobayashi - Buemi - kolize - out |
1 |
Safety - car |
1 |
Alonso - Webber - Vettel - Rosberg - Button |
2 |
Alonso, Massa, Webber a další - pit |
4 |
Restart |
5 |
Vettel - Hamilton - téměř kolize na výjezdu z boxů |
5 |
Alonso - penalty |
6 |
Alonso - pit |
11 |
Rosberg - Button - Kubica - Petrov - Schumacher - Hamilton - Vettel - Webber - Sutil - 12.Massa - 13.Alonso |
16 |
Hamilton - Massa |
16 |
Massa - Barrichello |
18 |
Rosberg - mimo trať |
18 |
Button - Rosberg |
19 |
Schumacher, Webber a další - pit |
19 |
Massa, Alonso - současně - pit, Alonso předjel Massu v nájezdu do boxů |
20 |
Alguersuari - bez předního spoileru - pit |
22 |
Safety car |
22 |
Button - Rosberg - Kubica - Petrov - Schumacher - Webber - Hamilton - Vettel - Sutil - Alonso - 12.Massa |
26 |
Restart |
27 |
Alonso - Schumacher |
29 |
Alonso - Sutil |
30 |
Massa - Barrichello |
33 |
Petrov - hodiny |
36 |
Trulli - out |
36 |
Schumacher - pit |
37 |
Hamilton - pit |
38 |
Button, Alonso - pit |
38 |
Sutil a Massa - pit, Massa na výjezdu z boxů před Sutilem |
41 |
Button - Hamilton - Rosberg - Alonso - Kubica - Vettel - Webber - Schumacher - Alguersuari - Petrov - Massa |
44 |
Chandhok - hodiny |
45 |
Massa - Alguersuari |
4x |
Schumacher - mimo trať |
49 |
Petrov - mimo trať |
51 |
Button - mimo trať |
53 |
Schumacher - Massa - souboj |
55 |
Massa - Schumacher |
CÍL | Button -Hamilton - Rosberg - Alonso - Kubica - Vettel - Petrov - Webber - Massa - Schumacher – Sutil - Barrichello – Alguersuari - Kovalainen – Hulkenberg - Senna – Chandhok |
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners