Formule 1 poprvé zavítala na asfalt městské trati ve španělské Valencii. Očekávaný zajímavý závod se však nekonal.
Termín 24. 08. 2008 |
Okruh Valencia |
Počasí jasno |
Pole position Felipe Massa |
Vítěz Felipe Massa |
Evropská cena nenadchla ani neurazila a mnohým posloužila jako dobré uspávadlo. Tým Ferrari mohl opět po delší době jásat z vítězství, ale Massův divoký výjezd po druhé zastávce v boxech a hlavně druhá zničená ojnice v motoru Ferrari radost z Evropské GP značně tlumí. Raikkonen by moc bodů nevyjel, ale takto nevyjel žádné. Škoda, snad to bude ve Spa lepší.
Průběžné bodové hodnocení jezdců: Hamilton 70 bodů, Massa 64, Raikkonen 57, Kubica 55, Kovalainen 43, Heidfeld 41, Trulli 26, Weber 18, Alonso 18, Glock 15, Piquet 13, Barrichello 11, Rosberg 9, Vettel 9, Nakajima 8, Coulthard 6, Button 3, Bourdais 2.
Průběžné bodové hodnocení týmů: Ferrari 121 bodů, McLaren 113, BMW 96, Toyota 41, Renault 31, Red Bull 24, Williams 17, Honda 14, Toro Rosso 11, Force India 0, Super Aguri 0 (nepokračuje v sezóně).
Nashledanou za 14 dnů v Belgii ...
V minulých letech to vypadalo při Evropských velkých cenách následovně:
2007 - Nürburgring - kvalifikaci pro této GP zdramatizoval Hamilton těžkou havárii. Pro Ferrari získal pole position Raikkonen, druhý byl Alonso a třetí Massa. Počasí ukázalo, že v prostředí Nürburgring umí nabídnout zajímavé situace a je na závodnících jak se s nimi srovnají. Už v roce 2003 jsme byli svědky situace kdy traťoví komisaři a jeden fanoušek pomohli Michaelovi Schumacherovi zpět do závodu, když se ocitl částí vozu mimo trať. V roce 2007 byli diváci svědkem neuvěřitelného výkonu traťových komisařů, kdy Hamiltonův monopost zavěšený na traktoru vyvezli zpět na pevný asfalt. Naprosto unfair proti všem ostatním jezdcům, kteří skončili v únikové zóně první zatáčky (a že jich nebylo málo). Raikkonen odstoupil pro technickou poruchu a Massa se musel za mokra spokojit s druhým místem za Alonsem.
2006 - Nürburgring - V kvalifikaci byl nejrychlejší Alonso, ale hned za ním stál Schumacher a Massa. Michael Schumacher jel v závodě skvěle a zaslouženě si připsal další vítězství pro Scuderii Ferrari. Zahanbit se nenechal ani Felipe Massa, který bojoval s Raikkonenem a zároveň měl nadosah Alonsa.
2005 - Nürburgring – sedmé místo pro Barrichella a desáté pro Schumachera, tak vypadal startovní rošt z pohledu Ferrari. Naštěstí se oběma jezdcům podařilo v průběhu prostoupat pořadím a proto Barrichello ukončil své snažení na třetím místě a Schumacher na pátém.
2004 - Nürburgring – Schumachera na pole position doplnil Barrichello jen sedmým místem. Ferrari sice získalo double, ale mnoho se neradovalo – z úcty k zesnulému Umbertu Agnellimu.
2003 - Nürburgring – Schumacher zůstal v kvalifikaci jen těsně poražen nejrychlejším Raikkonenem. Barrichello byl čtvrtý. Hned na začátku závodu se před Michaela dostal jeho bratr Ralf a držel se před ním úspěšně. Po odpadnutí Raikkonenna oba bojovali o vítězství. Ale tomu bylo až do chvíle než se za Michaela dotáhl Montoya a poslal ho do únikové zóny v jedné ze zatáček. Michael měl štěstí, že zůstal půlkou vozu na asfaltu a nezhasnul mu motor. Traťoví komisaři a jeden z diváků ho tak během chvilky poslali zpět do závodu, ale v cíli už to nedalo lepší než páté místo. Barrichello byl třetí. Schumacher tím překonal hranici tisíce získaných bodů – 1002 bodů v F1 kariéře.
2002 - Nürburgring - Montoya v závodě dokázal, že je karikaturou férového závodníka, gentlemana. Trapné blokování Michaela Schumachera v 1. kole - prudké a několikanásobné změny směrů, které odporují pravidlům. Navíc blokování Davida Coultharda a jeho následná likvidace. To opravdu nebyl šťastný den pana Montoyi. Skvělý výkon předvedl Barrichello a po zásluze závod vyhrál. Po problémech Ralfa Schumachera v boxech se uvolnila cesta pro stříbrnou pozici Michaela Schumachera v cíli.
2001 - Nürburgring - Zajímavý závod, který opět dokázal jak silné byly týmy Ferrari a Villiams v roce 2001. Tento závod přinesl 3 kritické momenty. 1.Start kdy Michael Schumacher v rámci pravidel o změně směru zavíral Ralfa Schumachera . 2.První zastávky v boxech - bylo vidět, jak Michael hlídá Ralfa, aby spolu zajeli do boxů 3.Ralfův výjezd z boxů - pravidla sice říkají, že jezdec nesmí přejet čáru na výjezdu. Ralf nikoho neohrozil ani nezískal pozici, proto byla penalizace velmi přísná. Fanoušci Ferrari děkovali značce BMW, že vyrábí tak dobré motocykly - známý kapotovaný skůtr BMW bezpečně dovezl Michaela od vracečky Dunlop až do boxů. Michael Schumacher vyhrál svou 49. GP. Barrichello dojel na pátém místě.
2000 - Nürburgring – v kvalifikaci ještě vévodil Coulthard, ale v mokrém závodě si důležitých 10 bodů za vítězství vybojoval Michael Schumacher
POSTAVENÍ NA STARTU
1/ F.Massa | |
2/ L.Hamilton | |
3/ R.Kubica | |
4/ K.Räikkönen | |
5/ H.Kovalainen | |
6/ S.Vettel | |
7/ J.Trulli | |
8/ N.Heidfeld | |
9/ N.Rosberg | |
10/ S.Bourdais | |
11/ K.Nakajima | |
12/ F.Alonso | |
13/ T.Glock | |
14/ M.Webber | |
15/ N.Piquet | |
16/ J.Button | |
17/ D.Coulthard | |
18/ G.Fisichella | |
19/ R.Barrichello | |
20/ A.Sutil |
START | |
CÍL |
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners