Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Europe 2017

Grand Prix Europe 2017

Jaroslav Hanus, datum vydání 25.6.2017

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Europe 2017
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Vettel i v GP Evropy zvýšil svůj náskok v průběžném hodnocení mistrovství světa, ale mohlo to být lepší.



Termín
25. 6. 2017
Okruh
Baku
Počasí
sucho
Pole position
Lewis Hamilton
Vítěz
Daniel Ricciardo




Ferrari se v Baku od počátku moc nedařilo a ztrácelo. Do vedení se dostal opět Mercedes a to bylo poněkud překvapení, protože na této trati měl být pro tento tým opět limitem delší rozvor jejich aut. V kvalifikaci byl Raikkonen až třetí a Vettel čtvrtý.

Zatímco v loňském roce byl zdejší závod spíše sterilní, letos to díky řadě výjezdů safety caru bylo mnohem napínavější. Pro Ferrari byla krizová již první zatáčka, když Vettel tancoval kolem Raikkonena, ale nedotknul se ho. To Bottas moc ohledů na Raikkonena nebral, vyhnal ho do bariéry a zničil si přední spoiler. Raikkonenovi se naštěstí nic s autem nestalo.

Další zásadní událost přinesl restart druhé safety car fáze, kdy Hamilton nebezpečně zabrzdil před Vettelem, který do něj lehce narazil. To Vettela rozlítilo natolik, že měl potřebu najet vedle Hamiltona a za mocné gestikulace neuhlídal svůj monopost a najel do něj. Vettel byl za tento manévr potrestán 10 vteřinami penalizace Stop and Go. Hamilton si za vybržďování neodnesl penalizaci žádnou. Hamilton se prakticky potrestal sám, když se mu po restartu zastaveného závodu uvolnil ochranný oblouk za helmou a kvůli tomu musel zajet do boxů na opravu. Když si Vettel odbyl svůj trest a vydal se znovu na trať, byl před Hamiltonem. Vettel se pak pokoušel prokousat co nejvýše pořadím a mocně mu k tomu pomohl i Hamilton, který jel těsně za Vettelem a tak Vettel musel bez odpočinku neustále tvrdě tlačit na tempo. V cíli byl Vettel čtvrtý. A Raikkonen? Ten se od startu průběžně pomalpropadal pořadím až jej zastavil defekt pravé zadní pneumatiky. Než dojel do boxu, cáry gumy mu poškodily vůz a Kimi musel odstoupit poprvé. Jeho tým využil zastaveného závodu k opravě a proto se Kimi mohl vrátit do závodu a se ztrátou jednoho kola pokračovat. Kimi ale do cíle nedojel a pár kol před cílovou vlajkou ze závodu definitivně pro technické problémy odstoupil.





Průběžné bodové hodnocení jezdců: Sebastian Vettel 153 bodů, Lewis Hamilton 139, Valtteri Bottas 111, Daniel Ricciardo 92, Kimi Räikkönen 73, Max Verstappen 45, Sergio Perez 44, Esteban Ocon 35, Carlos Sainz 29, Felipe Massa 20, Nico Hulkenberg 18, Lance Stroll 17, Kevin Magnussen 11, Romain Grosjean 10, Pascal Wehrlein 5, Daniil Kvyat 4, Fernando Alonso 2.

Průběžné bodové hodnocení týmů: Mercedes 250 bodů, Ferrari 226, Red Bull Racing TAG Heuer 137, Force India Mercedes 79, Williams Mercedes 37, Toro Rosso 33, Haas Ferrari 21, Renault 18, Sauber Ferrari 5, McLaren Honda 2.




Nashledanou za 14 dnů v Rakousku...



V minulých letech to při Evropských GP vypadalo následovně:

2016 - Baku - Do kalendáře F1 se vrátila Evropská GP, kterou hostilo daleké ázerbájdžajnské Baku. Nový městský okruh přinášel zajímavé okamžiky již od úvodních tréninků, neboť se všichni jezdci učili novou trať a dělali při tom velké množství chyb. Ferrari se zpočátku moc nedařilo a ztráta na špičku byla propastná. O to větší překvapení přinesla kvalifikace, kde již výkon Vettela (čtvrtý) a Raikkonena (pátý) byl velmi slušný. Závod se na nové městské trati ukázal jako ne moc atraktivní. A to i přestože se jezdci chovali velmi zodpovědně a proto jsme v průběhu 51 kol závodu nezaznamenali nějaký divoký karambol. Pro Ferrari bylo zásadní, že se Vettel dokázal celkem rychle propracovat na druhé místo, kde setrval až do cíle, když na vítězného Rosberga moc nestačil. Raikkonen svedl zásadní souboj s Ricciardem a Perezem. Pokud by Kimi nedostal 5 vteřinovou penalizaci za přejetí čáry v nájezdu do boxů, mohl se těšit z třetího místa, takto byl až čtvrtý za třetím Perezem.

2012 - Valencia - Po zpackané kvalifikaci to pro Ferrari nevypadalo vůbec dobře. Alonso se totiž kvalifikoval jen jako jedenáctý a Massa třináctý. Zatímco ještě na startu se dokázali jak Alonso tak i Massa prokousat o hodně míst vpřed, Massův postup se relativně zastavil, zatímco Alonso zejména po prvních zastávkách v boxech dokázal stoupat úspěšně dále. Zásadní zvrat do závodu přinesla Safety car fáze závodu vyvolaná kolizí Kovalainena a Vergneho. V boxech zaváhal Hamiltonův team při nasazování levé přední pneumatiky, což pomohlo Alonsovi k průběžnému třetímu místu. Po restartu se čekal útok druhého Grosjeana na vedoucího Vettela. Ten ale nepřišel, protože Grosjeana předjel odvážným manévrem Alonso. Radost vystřídal smutek při pohledu na kolizi Felipeho Massy s Kobayashim, Massa naštěstí mohl dojet do boxů a po výměně pneumatik pokračovat v závodě. Netrvalo to dlouho a ze závodu pro technickou poruchu odstoupil do té doby suverénní Vettel. Vedení závodu v ten moment opanoval Alonso a místní španělští diváci to ocenili obrovským aplausem. Prvního Alonso pronásledoval Grosjean až do doby, kdy i Francouze zradil jeho monopost. To dalo Alonsovi určitý prostor, ale ten nic nezaručoval, protože do cíle bylo ještě daleko a na jakékoliv zaváhání čekal Hamilton s Raikkonenem. To naštěstí nepřišlo a naopak jej dvakrát ukázal Hamilton, když pár kol před cílem probrzdil své pneumatiky a následně se nestačil bránit rychlejšímu Raikkonenovi. O kolo později si na něj vyšlápnul Maldonado a ve výsledku z toho byla další kolize závodu a Hamiltonovo odstoupení. A jak to všechno skončilo? Po 57 kolech závodu první šachovnicovou fotku viděl Alonso, který startoval až z jedenáctého místa. Druhý byl velmi konzistentní Raikkonen. Třetí místo pak získal Michael Schumacher, který startoval jako dvanáctý.

2011 - Valencia - Trať ve Valencii moc zajímavých míst nenabízí a podobné to bývá se zdejšími závody. Ani DRS z tohoto závodu neudělalo kdovíjakou akční podívanou. Pro Ferrari to byl tentokrát úspěšný závod. Fernando Alonso se postupně probojoval až na druhou pozici a symbolicky zopakoval svůj monacký výsledek. Felipe Massa předvedl výborný start, ale postupně se začal vytrácet, v cíli jsme ho viděli pouze na pátém místě. Svědomí by zcela jistě měli zpytovat členové pit-crew, kteří dnes nepracovali zcela optimálně a třeba v Felipeho případě nepřímo rozhodli o tom, že Massa nebude mít prostor k boji s Hamiltonem. V Evropské GP zvítězil Vettel a přiblížil se o další velký krok k obhajobě mistrovského titulu.

2010 - Valencia - Nuda, nuda, nuda, nepotrestané manévry některých jezdců z čela startovního pole při předjíždění safety caru a pořadí v cíli: Vettel - Hamilton – Button - 9. F.Alonso - 14. F.Massa

2009 - Valencia - Jestliže se v roce 2008 mohli všichni vymlouvat na to, že vše je ve Valencii nové a nuda, která přesně vystihovala charakter závodu, byla dána složitou aerodynamikou tehdejších formulí, pak je s podivem, proč závod v roce 2009 nebyl přehlídkou napínavého závodění. Monoposty F1 prošly přes zimu změnami, které měly zaručit snadné předjíždění, ale to nenastalo. Ukázalo se to na jiných tratích, ukázalo se to i zde. Samotná trať také není zrovna to, co by kvalitě závodění pomáhalo, ale v rámci možností městské aglomerace a schopností Hermana Tilkeho, je výsledek ještě relativně snesitelný. Pro Ferrari byl víkend ve Valencii velmi náročný. Po týdnech čekání na Schumachera tu byl najednou někdo jiný. Byl jím Luca Badoer, dlouholetý testman Scuderie Ferrari. A asi nikdo nečekal nějaké výkonové zázraky (ty se čekaly od Míchaela Schumachera), ale také nikdo nečekal, že Luca bude dojíždět poslední. Bohužel taková však byla realita. Reputaci týmu tak musel zachraňovat Kimi Raikkonen. Raikkonen v kvalifikaci zabojoval a obsadil šesté místo. Přestože si sudou startovní pozici nepřál, poradil si se startem velmi dobře a posunul se až na čtvrté místo. S dopomocí systému KERS a kolizí ostatních závodníků se vpřed probojoval i Badoer. Svého postupu si užíval jen do třetího kola, ve kterém dostal hodiny a propadl se startovním polem zpět. O dalším vývoji závodu lze napsat snad jen to, že nebýt pár omylů, chyb, technických defektů, nedělo by se na trati absolutně nic, co by mělo poutat pozornost diváků a vyrušit je z odpoledního spánku. Raikkonen se v průběhu závodu vypořádal s Kovalainennem. Badoer kromě dalších hodin předvedl i zbabělý odjezd z boxů doplněný přejetím bílé čáry oddělující trať od boxové uličky. Závod vyhrál po dlouhých 5 letech opět Rubens Barrichello (naposledy vyhrál GP Číny 2004 v barvách Scuderia Ferrari).

2008 - Evropská GP se přesouvá do Valencie, závod symbolizuje ukrutná nuda a exploze motoru Kimiho Raikkonena.

2007 - Nürburgring - kvalifikaci pro této GP zdramatizoval Hamilton těžkou havárii. Pro Ferrari získal pole position Raikkonen, druhý byl Alonso a třetí Massa. Počasí ukázalo, že v prostředí Nürburgring umí nabídnout zajímavé situace a je na závodnících jak se s nimi srovnají. Už v roce 2003 jsme byli svědky situace kdy traťoví komisaři a jeden fanoušek pomohli Michaelovi Schumacherovi zpět do závodu, když se ocitl částí vozu mimo trať. V roce 2007 byli diváci svědkem neuvěřitelného výkonu traťových komisařů, kdy Hamiltonův monopost zavěšený na traktoru vyvezli zpět na pevný asfalt. Naprosto unfair proti všem ostatním jezdcům, kteří skončili v únikové zóně první zatáčky (a že jich nebylo málo). Raikkonen odstoupil pro technickou poruchu a Massa se musel za mokra spokojit s druhým místem za Alonsem.

2006 - Nürburgring - V kvalifikaci byl nejrychlejší Alonso, ale hned za ním stál Schumacher a Massa. Michael Schumacher jel v závodě skvěle a zaslouženě si připsal další vítězství pro Scuderii Ferrari. Zahanbit se nenechal ani Felipe Massa, který bojoval s Raikkonenem a zároveň měl nadosah Alonsa.

2005 - Nürburgring – sedmé místo pro Barrichella a desáté pro Schumachera, tak vypadal startovní rošt z pohledu Ferrari. Naštěstí se oběma jezdcům podařilo v průběhu prostoupat pořadím a proto Barrichello ukončil své snažení na třetím místě a Schumacher na pátém.

2004 - Nürburgring – Schumachera na pole position doplnil Barrichello jen sedmým místem. Ferrari sice získalo double, ale mnoho se neradovalo – z úcty k zesnulému Umbertu Agnellimu.

2003 - Nürburgring – Schumacher zůstal v kvalifikaci jen těsně poražen nejrychlejším Raikkonenem. Barrichello byl čtvrtý. Hned na začátku závodu se před Michaela dostal jeho bratr Ralf a držel se před ním úspěšně. Po odpadnutí Raikkonenna oba bojovali o vítězství. Ale tomu bylo až do chvíle než se za Michaela dotáhl Montoya a poslal ho do únikové zóny v jedné ze zatáček. Michael měl štěstí, že zůstal půlkou vozu na asfaltu a nezhasnul mu motor. Traťoví komisaři a jeden z diváků ho tak během chvilky poslali zpět do závodu, ale v cíli už to nedalo lepší než páté místo. Barrichello byl třetí. Schumacher tím překonal hranici tisíce získaných bodů – 1002 bodů v F1 kariéře.

2002 - Nürburgring - Montoya v závodě dokázal, že je karikaturou férového závodníka, gentlemana. Trapné blokování Michaela Schumachera v 1. kole - prudké a několikanásobné změny směrů, které odporují pravidlům. Navíc blokování Davida Coultharda a jeho následná likvidace. To opravdu nebyl šťastný den pana Montoyi. Skvělý výkon předvedl Barrichello a po zásluze závod vyhrál. Po problémech Ralfa Schumachera v boxech se uvolnila cesta pro stříbrnou pozici Michaela Schumachera v cíli.

2001 - Nürburgring - Zajímavý závod, který opět dokázal jak silné byly týmy Ferrari a Villiams v roce 2001. Tento závod přinesl 3 kritické momenty. 1.Start kdy Michael Schumacher v rámci pravidel o změně směru zavíral Ralfa Schumachera . 2.První zastávky v boxech - bylo vidět, jak Michael hlídá Ralfa, aby spolu zajeli do boxů 3.Ralfův výjezd z boxů - pravidla sice říkají, že jezdec nesmí přejet čáru na výjezdu. Ralf nikoho neohrozil ani nezískal pozici, proto byla penalizace velmi přísná. Fanoušci Ferrari děkovali značce BMW, že vyrábí tak dobré motocykly - známý kapotovaný skůtr BMW bezpečně dovezl Michaela od vracečky Dunlop až do boxů. Michael Schumacher vyhrál svou 49. GP. Barrichello dojel na pátém místě.

2000 - Nürburgring – v kvalifikaci ještě vévodil Coulthard, ale v mokrém závodě si důležitých 10 bodů za vítězství vybojoval Michael Schumacher





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ L. Hamilton

2/ V. Bottas
3/ K. Räikkönen

4/ S. Vettel
5/ M. Verstappen

6/ S. Perez
7/ E. Ocon

8/ L. Stroll
9/ F. Massa

10/ D. Ricciardo
11/ D. Kvyat

12/ K. Magnussen
13/ N. Hulkenberg

14/ P. Wehrlein
15/ C. Sainz

16/ R. Grosjean
17/ M. Ericsson

18/ S. Vandoorne
19/ F. Alonso

20/ J. Palmer


PRŮBĚH ZÁVODU




START Obě Ferrari – dobře
1
Räikkönen – Bottas – kontakt
1
Bottas – pit – výměna předního spoileru
1
Hamilton – Vettel – Pérez – Verstappen – Räikkönen
8
Palmer – out
10
Kvyat – out
12
Safety car
12
Vettel – pit
12
Räikkönen – pit
14
Hamilton – Vettel – Pérez – Räikkönen
17
Restart
17
Massa – Ocon – Räikkönen
18
Safety car
19
Hamilton – Vettel – kolize
19
Restart
19
Pérez – Ocon - kolize
20
Safety car
20
Räikkönen – defekt pravé zadní pneu
20
Räikkönen – pit – out
20
Pérez – pit – out
22
Závod zastaven
22
Kimi – po opravě zpět do závodu
23
Restart
25
Hulkenberg – out
25
Massa – pit – out
31
Hamilton – pit – výměna oblouku za hlavu
32
Vettel – pit – 10 sekund stop and go
34
Ricciardo – Stroll – 7. Vettel – Hamilton – 15. Räikkönen
37
Wehrlein – Ericsson – kolize
39
Vettel – Magnussen
41
Pérez – out
42
Vettel – Ocon
47
Räikkönen – pit – out


CÍL Ricciardo - Bottas - Stroll - Vettel - Hamilton - Ocon - Magnussen - Sainz - Alonso - Wehrlein - Ericsson - Vandoorne - Grosjean




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners