Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Germany 2010

Grand Prix Germany 2010

Jaroslav Hanus, datum vydání 26.7.2010

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Germany 2010
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Scuderia Ferrari se vrátila na vrchol ve špičkovém stylu. Z Německa odjíždí Fernando Alonso s vítězstvím a Felipe Massa s druhým místem.



Termín
25.7.2010
Okruh
Hockenheimring
Počasí
horko, polojasno
Pole position
Sebastian Vettel
Vítěz
Fernando Alonso




Po dvou opravdu smolných velkých cenách se Ferrari vrátilo opět tam kam patří – na vrchol. Ono odpíchnutí ode dna, které jsem zmiňoval v komentáři k GP Velké Británii, přišlo v tu nejvhodnější chvíli a bylo opravdu stylové.

Ferrari již od pátku ukazovalo, že by tento závodní víkend mohl být pro stáj z Maranella úspěšný. Když se k tomu přidaly i výsledky z kvalifikace, kde Sebastian Vettel na Red-Bullu získal pole position jen o 2 tisíciny vteřiny před Fernandem Alonsem a třetí byl Felipe Massa, bylo to opravdu slibné. Ale slibné už to letos bylo víckrát a o to kyselejší pak byly samotné nedělní závody.

Start závodu byl hodně adrenalinový. Alonso se rozjel lépe než Vettel a nažil se před něj nacpat po jeho pravé straně. Vettel ho tlačil na pit wall. Alonso měl velké štěstí, že vedle něj nejel Webber, který by si jistě našel nějakou dobrou výmluvu pro náraz do Alonsova auta, nebo naremplování Alonsa do boxové zídky Toho využil Massa, který předvedl ještě lepší start než oba piloti z první řady. Massa výtečně zužitkoval okamžik, kdy se Vettel a Alonso kočkovali u pit wall a do první zatáčky najížděl jako první. Alonso vytěžil svou vnitřní stopu a v první zatáčce byl za Massou.

Tato akce do značné míry rozhodla o osudu závodu. Obě Ferrari doprovázené Vettelem všem ostatním ujížděla a záhy bylo jasné, že do boje o vítězství nezasáhne nikdo jiný. Fernando Alonso byl evidentně rychlejší než Felipe Massa, ale na předjetí to nebylo. Bylo přitom jasné, že pokud chce Ferrari opravdu bojovat o titul mezi jezdci a týmy, nesmí o tom jen mluvit, ale musí pro to něco udělat a posunout Alonsa do čela závodu. Alonso se snažil, ale ani Massova zdržení při předjíždění soupeřů o kolo zpět v 21.kole, nedokázal využít. Felipemu musela proto přijít jasná informace o tom, kdo je tady rychlejší. Felipe se poté rozhodl Fernanda dále neblokovat a pustit jej do vedení. Toho se ještě snažil využít Vettel, když očekával Felipeho nalomenou psychiku, ale Felipe to naštěstí zvládl a své druhé místo uhájil.

Je jasné, že Ferrari bude opět značně kritizované, za své chování na trati. Vlastní fanoušci si musí vybrat jestli chtějí vidět vlastní tým na konci sezóny opět poražený nebo ne. Nic není zadarmo. A od fanoušků konkurentů je to samozřejmost, protože chyby je třeba vidět především u ostatních a ne u sebe. Stačí jen například připomenout, že to byl Kovalainen, komu byl v roce 2008 naznačeno ve třech za sebou jdoucích GP (Francie, Velká Británie, Německo), že Hamilton je rychlejší. Finův sluch bych bezvadný přátelé! Proto rychle zapátrejte v paměti, kdo se ten rok stal mistrem světa a o kolik bodů...

Děkujeme Scuderii Ferrari za vítězné double a možnost si opět poslechnout italskou hymnu při vyhlašování vítězů. Gratulujeme!





Průběžné bodové hodnocení jezdců: Lewis Hamilton 157 bodů, Jenson Button 143, Mark Webber 136, Sebastian Vettel 136, Fernando Alonso 123, Nico Rosberg 94, Robert Kubica Renault 89, Felipe Massa Ferrari 85, Michael Schumacher 38, Adrian Sutil 35, Rubens Barrichello 29, Kamui Kobayashi 15, Vitantonio Liuzzi 12, Vitaly Petrov 7, Sebastien Buemi 7, Jaime Alguersuari 3, Nico Hulkenberg 2.

Průběžné bodové hodnocení týmů: McLaren-Mercedes 300 bodů, RBR-Renault 272, Ferrari 208, Mercedes GP 132, Renault 96, Force India-Mercedes 47, Williams-Cosworth 31, BMW Sauber-Ferrari 15, STR-Ferrari 10.




Nashledanou za 7 dnů v Maďarsku...



V minulých letech to v Německu vypadalo následovně:

2009 - Ferrari i při GP Německa ukázalo, že i když se snaží své problémy řešit, stále se mu to moc nedaří a na špičku, do které se již vrátil Mclaren, stále ztrácí. Jezdcům Ferrari se daří v rámci možností alespoň využívat skulin, které vytváří svými chybami ostatní. Chvilkovou výhodu představuje i systém KERS, díky němuž se Kimimu i Felipemu daří starty a pak občas i obrana proti rychlejším jezdcům. Ferrari si dnes vybralo slabší den v oblasti spolehlivost, když Raikkonenův vůz nedojel. Massa držel svůj vysoký standard a v rámci možností získal skvělé třetí místo. Pro Ferrari to bylo druhé pódiové umístění v této sezóně. Vítězství si připsal Mark Webber, který vyhrál i díky tomu, že hned po startu na cílové rovince narazil do boku Rubense Barrichella.

2008 - tuto velkou cenu měl měl vyhrát Piquet, ale protože týmová režie u McLarenu nikdy nikomu nevadila, vítěznou trofej získal Hamilton. To, že Kovalainen ustoupil Hamiltonovi, umožnilo budoucímu mistru světa rychle dojet Massu a poté i ho i poměrně drze přejdet. Raikkonen i vzhledem ke své startovní pozici (6. místo) měl svou roli stíženou. Výsledek – opět šesté místo, nebyl zrovna ukázkový, ale potěšení bylo sledovat jeho předjížděcí manévry, zejména dva, kterými pokořil Alonsa.

2007 - namísto GP Německa se jela GP Evropy na Nürburgringu

2006 - o první místo na roštu připravil Schumachera Raikkonen, třetí místo získal Massa. Raikkonen měl problém při své první zastávce v boxech a to umožnilo Schumacherovi i Massovi proklouznout na první dvě místa, kde zůstali až do konce závodu.

2005 - další závod bez funkčních pneumatik odsoudil Ferrari do pozice honěných a tým mohl jen děkovat Schumacherovi za jeho skvělý výkon v kvalifikaci (páté místo) a postartovním strkanicím, že v cíli bral body alespoň za páté místo. Rubens už takové štěstí neměl – patnáctý v kvalifikaci, desátý v cíli závodu.

2004 - Že i s chřipkou se dají dosáhnout velké výsledky ukázal Schumacher. Michaelovi se na domácí půdě pří GP Německa nikdy moc nedařilo a bylo docela úsměvné, že když si v letním období "užene" chřipku a jako by ta nemoc blokovala všechnu tu smůlu a Michael vyhraje co může. Michael tehdy provedl další rázný krok k zisku dalšího titulu mistra světa. Rubens Barrichello si pokazil závod hned v prvním kole. Narazil do Davida Coultharda a poškodil si o něj přední spoiler. Následná stíhací jízda také nebyla nějak moc oslnivá a tak si Rubens musel vypít svůj kalich hořkosti až do dna, když ho v předposledním kole postihl defekt zadního kola a jen tak tak se dobelhal za cílovou čáru, kde své Ferrari odstavil.

2003 - Barrichello předčil svého německého kolegu a startoval z třetí pozice. Schumacher byl odkázán na start z šestého místa. Velmi horko bylo již v první zatáčce – v nájezdu do ní se do jednoho místa chtěli vejít najednou Barrichello, Ralf Schumacher a Raikkonen. Ani jeden z nich však už ze zatáčky nevyjeli z funkčním autem. Schumacher se probíjel dopředu a už doufal ve třetí místo, ale defekt pneumatiky ho srazil na sedmé místo v cíli.

2002 - Nový Hockenheimring si odbyl svou premiéru. První GP konaná na nové verzi okruhu byla velmi napínavá a hlavně byla s dobrým koncem pro Ferrari - speciálně pro Michaela Schumachera. Rubens Barrichello se konečně dočkal náhradního vozu a ani ten mu mnoho štěstí nepřinesl. Poté co se postavil na startovní rošt, museli jeho mechanici vůz odtlačit do boxů, Rubens přesedl do dalšího vozu a 25 sekund před uzavřením pitlane vyjel na trať. Jeho druhá zastávka v boxech byla také neobvyklá, zda mechanici doplňovali provozní kapaliny, což Rubense připravilo o velmi pěkné 3. Místo, když se před něj dostal Ralf Schumacher.

2001 - v tomto roce se naposledy jelo na dlouhé verzi okruhu, která musela ustoupit komerčním zájmům. Formule 1 tak přišla o legendu. Již start okořenil Burti leteckou vložkou, když jako odpalovací plošiny použil porouchaný vůz M.Schumachera. Michael Schumacher se sice do závodu vrátil s náhradním vozem, ale na trati vydržel jen do 24 kola, když nevydržela benzínová pumpa. Čest Ferrari zachraňoval Barrichello, který se i díky výpadku Montoyi umístil jako druhý za vítězným Ralfem Schumacherem.

2000 - legendární GP Německa. Schumacher startoval z druhého místa, pole position získal Coulthard. Po pár metrech závodu zavřel Coulthard Schumachera a následovala neodvratitelná kolize s Fisichellou a vyřazení obou jezdců. Zatímco Coulthard za podobné manévry kritizoval Schumachera, sám se zachoval úplně stejně, navíc dvakrát změnil směr a ještě stačil vyřadit dva soupeře. Ale radost McLarenu z dvojitého vedení netrvala dlouho. Barrichello se propracovával z osmého místa vpřed. Po odjetí první třetiny závodu se po trati začal procházet bývalý zaměsnanec Mercedesu, závod byl proto zpomalen za safety carem. McLareny proto přišly o svůj obrovský náskok a navíc Coulthard spadl až na šesté místo, protože tým přednostně odbavil Häkkinena. To byl jeden z důležitých faktorů, které pomohly Barrichellovi k postupu na vedoucí místo. Následoval ještě risk s ponecháním suchých pneumatikam v době kdy nad polovinou okruhu prudce pršelo. Risk vyšel a Rubens Barrichello získal své první vítězství v Formuli 1, které na stupních vítězů oslavil svou nezaměnitelnou sambou a slzami.





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ S.Vettel

2/ F.Alonso
3/ F.Massa

4/ M.Webber
5/ J.Button

6/ L.Hamilton
7/ R.Kubica

8/ R.Barrichello
9/ N.Rosberg

10/ N.Hülkenberg
11/ M.Schumacher

12/ K.Kobajashi
13/ V.Petrov

14/ P.de la Rosa
15/ J.Alguersuari

16/ S.Buemi
17/ J.Trulli

18/ H.Kovalainen
19/ A.Sutil

20/ T.Glock
21/ B.Senna

22/ V.Liuzzi
23/ S.Jamamoto

24/ L.di Grassi


PRŮBĚH ZÁVODU




START Alonso a Massa - před Vettela
1
Buemi - bez zadního spoileru
1
Sutil - pit
1
Liuzzi - pit
1
Alguersuari - pit
1
Buemi - pit - out
1
Massa - Alonso - Vettel - Hamilton - Webber - Button - Kubica - Schumacher - Rosberg - Kobajashi - Barrichello
3
Trulli - pit - out
5
Sutil - pit
6
Liuzzi - pit
12
Vettel - pit
13
Alonso - pit, Webber - pit
14
Massa - pit, Hamilton, Schumacher - pit
19
Yamamoto - out
21
Massa - Alonso - souboj
23
Button - pit - z 1.m.
24
Massa - Alonso - Vettel - Hamilton - Button - Webber - Rosberg - Petrov - Hülkenberg
35
Sutil - mimo trať
49
Alonso - Massa
50
Grassi - out
53
Grassi - hodiny
59
Kovalainen - Rosa - kolize
59
Kovalainen - out
66
Button - mimo trať


CÍL Alonso - Massa - Vettel - Hamilton - Button - Webber - Kubica - Rosberg - Schumacher - Petrov - Kobayashi - Barrichello - Hulkenberg - de la Rosa - Alguersuari - Liuzzi - Sutil - Glock - Senna




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners