Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Great Britain 2010 - preview

Grand Prix Great Britain 2010 - preview

Jaroslav Hanus, datum vydání 10.7.2010

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Great Britain 2010 - preview
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Pohled do minulosti GP Velké Británie



2009 - Po pátečních a sobotních výsledcích to nevypadalo před samotným závodem moc optimisticky, ale realita pozitivně překvapila. Už pohled na start byl hodně zajímavý. Vidět jak se Raikkonen i Massa derou vpřed byl povzbuzující. Dramaticky to vypadalo s Massou, který po své chybě v druhém kole ztratil pozici ve prospěch Buttona. Když se v následujících kolech stále zvětšoval odstup Massy na Buttona nesvědčilo to o ničem dobrém. Ale Massa se jako zázrakem vzpamatoval, zrychlil a konstantně stoupal polem vpřed. Fellipe Massa startoval z jedenácté pozice a v cíli byl čtvrtý, přičemž na stupně vítězů ztratil jen minimálně. Raikkonen doplatil na pomalého Nakajimu a potom i na velmi pomalého Trulliho. Také to lze hodnotit tak, že doplatil na vlastní neschopnost tyto dva jezdce předjet. Osmá v pozice v cíli znamenala jeden bod a i ten se samozřejmě počítá.

2008 - v době závodu si počasí zahrálo s diváky i závodníky a dopřálo jim velké množství kvalitní dešťové vody. Scuderia Ferrari pokračovala v bídných výkonech na mokru. Raikkonen byl v boji o vítězství až do prvních zastávek v boxech, chybná strategie ho ale srazila zpět a i když v závěru zajel nejrychlejší kolo závodu, na lepší než čtvrté místo to nestačilo. Massa se pohyboval více mimo trať než na ní a pokud se v budoucnu bude vzpomínat na závod, který nejvíce pokazil, bude asi hodně pamětníků zmiňovat GP GB 08. O to více pak překvapil Massův výkon v závěrečné GP sezóny, kdy se v Interlagosu jelo také na mokru, ale Fellipe neudělal jedinou chybu a suverénně vyhrál.

2007 - kvalifikační snažení Raikkonena stačilo jen na druhé místo a Massy na čtvrté, pole position získal Hamilton. Start závodu byl temný pro Massu, který nedokázal odjet do zahřívacího kola čímž byl odsouzen ke startu z boxů a následné stíhací jízdě. Raikkonen předvedl povedený start a jen díky tvrdému blokování ze strany Hamiltona se nedostal do vedení. Po prvních zastávkách v boxech byl však již Raikkonen před Hamiltonem (a to měli v boxech oba problémy). V závěru se Raikkonen ještě dostal před Alonsa a nenechal si již své vítězství vzít. Massa dokončil svou stíhací jízdu na skvělém pátém místě.

2006 - na třetí startovní pozici se postavil Schumacher následován Massou, rychlejší byli jen Alonso a Raikkonen. Během pár kol měl Alonso slušný náskok a pak ho již jen pohodlně udržoval. Raikkonen postupem času odpadával a Michael po neúspěšném pokusu o předjetí a tlak, raději jezdil v bezpečném odstupu aby šetřil motor a pneumatiky. Potěšila druhá zastávka v boxech v podání Schumachera a jeho posun na stříbrnou pozici. Drobným neúspěchem byl Massův propad za Fisichellu.

2005 - i v tomto závodě se prokázalo, že rok 2005 byl pro Ferrari více než nešťastný. Páté místo na startu pro Barrichella a deváté pro Schumachera nebyly moc velkým příslibem ani pro závod. Šesté místo pro Schumachera a sedmé pro Barrichella jsou toho jasným důkazem. Zvítězil Montoya před Alonsem a Raikkonenem.

2004 - Strach z deště však vykonal své při předkvalifikaci. Nikdo nechtěl vyhrát, aby se mohl vydat do kvalifikace dříve - dříve než začne pršet. Elegantní kamufláž předvedl Michael Schumacher - hodiny a Rubens Barrichello - probrždění a krátký výlet mimo trať. Ostatní se zmohli jen na lehkou nohu na plynu nebo brždění před cílovou rovinkou….. Až po skončení kvalifikace se tato taktika ukázala jako zbytečná - na trať nespadla ani kapka. Schumacher i proto startoval z čtvrtého místa a Barrichello z druhého. Start samotného závodu se obešel bez výraznějších komplikací. První kola na čele kroužil - no spíše letěl Kimi Raikkonen na novém McLarenu, pak naštěstí zpomalil a začala se na něj dotahovat silná skupinka Barrichello, Button a Michael Schumacher. A pak následoval klasický strategický závod. Schumacher 2 zastávky, ostatní pole 3 zastávky. A nic na tom už nezměnil ani Trulliho zlomený závěs spojený s hroznou havárií, ze které naštěstí vyšel nezraněn. Mezitím v začínající safety car fázi zajela většina jezdců potřetí do boxů a vše se připravovalo na závěrečný patnáctikolový boj. Restart se nejméně povedl Rubensovi a možná, že ho jeho chyba připravila o možnost reálně bojovat s Kimim o druhé místo. Schumacher si připsal další vítězství za Ferrari v F1.

2003 - v tomto roce se ve Velké Británii odehrál velmi napínavý závod s vítězstvím pro Ferrari. Rubens Barrichello po pátečních problémech s motorem a s výletem mimo trať v 1. kvalifikaci, nastartoval v sobotu útok na nejvyšší příčky, když si připsal Pole Position a v neděli velké vítězství v závodě. Bylo to již 6 vítězství v jeho kariéře. Je zajímavé, že také v roce 2000, kdy vyhrál při GP Německa svou první velkou cenu, běhal po trati člověk – tehdy propuštěný zaměstnanec Mercedesu, tentokrát náboženský pomatenec. Schumacherovi se tolik nedařilo – v kvalifikaci byl pátý, v závodě si polepšil o jednu pozici a dojel čtvrtý.

2002 - ani v tomto roce nestál nikdo ze Scuderie Ferrari na pole position. To si tentokrát zamluvil Montoya. Barrichello byl druhý a Schumacher třetí. Tento závod přinesl kromě double Ferrari (vítězství Schumacher, druhý Barrichello), Montoyovy snahy sestřelit oba jezdce Ferrari i skvělé strategické manévry v boxech. Williams opět totálně zkazil závod Ralfovi Schumacherovi, který mohl dnes slušně bodovat. McLaren opět dokázal, že to dokáže. Tentokrát dokázal, že umí dokonale napodobit Ferrari z roku 1999, kdy Irvine čekal také z deště při GP Evropy na pravou zadní pneumatiku. Dnes ho napodobil ve své domácím závodě David Coulthard.

2001 - pole position tentokrát patřilo Schumacherovi. V závodě sice M.Schumacher nedokázal zvítězit a vyrovnat tak rekord francouze Alaina Prosta, ale dokázal prodloužit svojí jedinečnou sérii, kdy od GP Evropy '00, pokud dojel nebyl hořší než druhý (z 23 závodů dojel 18 závodů: 12 krát vyhrál, 6 krát byl druhý a 5 krát odpadl), dojel však druhý za vítězným Häkkinenem. Barrichello byl třetí.

2000 - v kvalifikaci byl nejrychlejší Barrichello, zato Schumacher byl až pátý. Závod se nejvíce vyvedl vítěznému Coulthardovi. Schumacher byl v závodě třetí a Barrichello pro poruchu hydrauliky nedojel.

Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners