Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Hungary 2015

Grand Prix Hungary 2015

Jaroslav Hanus, datum vydání 26.7.2015

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Hungary 2015
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Letošní GP Maďarska si jistě užil každý fanoušek Scuderie Ferrari. Vítězství v závodě si připsal Vettel a mohlo to být ještě lepší.



Termín
26. 7. 2015
Okruh
Hungaroring
Počasí
horko, jasno
Pole position
Lewis Hamilton
Vítěz
Sebastian Vettel




V Maďarsku bývá obvykle velmi teplo a to jsou podmínky, které Ferrari vyhovují, prokázalo se to již v letošní GP Číny. Očekávání fanoušků i týmu bylo proto obrovské. Výsledky prvních tréninků, ale až zas tak výtečné nebyly a bylo to i důsledkem jezdeckých a technických chyb. Kvalifikace již byla poněkud optimističtější a zejména realtivně akceptovatelná ztráta obou jezdců Ferrari na Mercedesy. Ještě před startem závodu vzpomínal celý svěd F1 na zesnulého Julese Bianchiho.

Start velké ceny se dnes odehrával ve dvou pokusech, jezdcům Ferrari vyšel senzačně a díky němu se Vettel vyšvihnul na první místo a Raikkonen na druhé, poté co v úvodu prvního kola předjel Rosberga. Perfektní bylo, že duo Ferrari na čele pomalu odjíždělo třetímu Rosbergovi a Hamilton byl v hloubi pole zaměstnán dotahováním po pokaženém prvním kole. Mercedesy dnes nebyly nikdy zásadně rychlejší než Ferrari a to byl základní stavební prvek úspěchu. Celá situace se pro Ferrari značně zkomplikovala poté co havárie Sergia Pereze vyvolala safety car fázi. Raikkonenovi se již pár kol před safety car fácí rozbila rekuperace energie, k obnovení funkce pak nepomohl ani tvrdý restart vozu v boxech, Raikkonen byl proto donucen ze slibně rozjeté GP odstoupit. Technika Sebastiana Vettela naštěstí držela bez problémů. Ale ani on to neměl jednoduché, neboť safety car jej připravil o velmi luxusní náskok před Rosbergem. Rosberg se dlouhá kola snažil něco na Vettela vymyslet, ale nakonec vše vyřešila Rosbergovo kolize s Ricciardem. Hamilton využil chyb svých soupeřů a vystoupal na celkově šesté místo. Hlavní však bylo, že místo první tentokrát slavně získal Sebastian Vettel s Ferrari.





Průběžné bodové hodnocení jezdců: Hamilton 202 bodů, Rosberg 181, Vettel 160, Bottas 77, Räikkönen 76, Massa 74, Ricciardo 51, Kvyat 45, Hulkenberg 24, Grosjean 23, Verstappen 22, Nasr 16, Perez 15, Maldonado 12, Alonso 11, Sainz 9, Button 6, Ericsson 6.

Průběžné bodové hodnocení týmů: Mercedes 383 bodů, Ferrari 236, Williams 151, Red Bull 96, Force India 39, Lotus 35, Toro Rosso 31, Sauber 22, McLaren 17.




Nashledanou za 4 týdny v Belgii ...



V minulých letech to v Maďarsku vypadalo takto:

2012 - V Maďarsku už od pátku průběžně pršelo, ale na kvalifikaci a závod bylo sucho. Meteorologové předvídali na závěr závodu déšť s 90% pravděpodobností a i tentokrát naplnili svou pověst, déšť nepřišel. Kvalifikaci vyhrál Hamilton a moc se nedařilo jezdcům Scuderie Ferrari, když Alonso byl šestý a Massa v závěsu sedmý. Na startu závodu měl problémy Schumacher a proto se musela startovní procedura opakovat. Obě Ferrari odjela průměrně. Pro Alonsa bylo zásadní, že v druhé zatáčce dokázal předjet Raikkonena. 69 kol závodu přineslo veskrze nudnou podívanou, která se určitě více líbila fanouškům týmů McLaren a Lotus než nám. Ani u Redbullu na tom nebyli kdovíjak výtečně, protože přes strategii více zastávek v boxech nedokázali vystoupat v pořadí dostatečně vysoko. Vyhrál Hamilton (podruhé v této sezóně) před Raikkonenem a Grosjeanem. Z pohledu souboje o titul bylo zásadní, že pátého Alonsa porazil jen o jednu pozici Vettel (4.), zatímco průběžně druhý Webber dojel až osmý a na Alonsa ztratil cenné body. Pár bodů do týmové kasy přivezl i Felipe Massa, který ani zde moc nezářil a dojel devátý.

2011 - Proměnlivé počasí nad Hungaroringem přineslo nejen proměnlivý povrch tratě, ale i proměnlivou výkonnost vozů a hlavně jezdců Ferrari. Fernando Alonso i Felipe Massa udělali až moc chyb na to, aby mohli slavit. Jejich rychlost přitom nebyla vůbec špatná, chyběl však konzistentní a bezchybný výkon. Ten předvedl vítěz Jenson Button. Soustředěný výkon, byť ne bezchybný, ukázal i druhý Vettel. Třetí Alonso se nedokázal pořádně kvalifikovat, což by při nedělním počasí nebyl až takový problém, větší problém byly ale jeho výlety mimo trať, když k tomu přičteme i poněkud podivnou pneumatikovou strategii, je vlastně malý zázrak jak dokázal držet krok s vedoucím duem. Felipe Massa doplatil zejména na svou neschopnost předjíždět jezdce před sebou, protože když měl volno jezdil časy, které byly opravdu skvělé. Ve výsledku to bylo jen šesté místo.

2010 - Jestliže jsme si po GP Německa 2010 mysleli, že i v Maďarsku budou oba vozy Ferrari s velkým náskokem vepředu, mýlili jsme se. Red Bull byl nedosažitelný a jeho kvalifikační výsledek byl doslova strašidelný! O to překvapivějším způsobem se odvíjel závod. Na startu byl Fernando Alonso k Vettelovi i Webberovi milosrdný. Od hrozícího spánku všechny přihlížející zachránil až výjezd safety caru, který přinesl off roadovou vložku Vettela na nájezdu do boxů, Webbera, který zůstal na trati, srážku Kubici a Sutila, létající Rosbergovo pravé zadní kolo, nebo prohození pořadí Hamilton – Massa. Vettel se také zlobil na všechny – dostal penalizaci za nedodržování odstupu za safety carem. Ať už v tom byl úmysl poskytnout výhodu Webberovi (týmová režie) nebo ne, bylo jasné, že ty 2+3 vteřiny co takto získal Webber nakonec v souboji Webber – Alonso nerozhodly. Webber si byl schopný najet sám dostatečný náskok, aby absolvoval zastávku boxech a vrátil se na trať opět na prvním místě. Webber si dojel pro zasloužené vítězství. Dlouho se pak mluvilo i o způsobu, jakým Michael Schumacher bránil svou pozici před rychlejším Rubensem Barrichellem. Schumacher Rubensovi asi až moc tvrdě ukázal čeho byl jako týmová dvojka po ty léta co byl královsky placen z rozpočtu Scuderie Ferrari ušetřen. Škoda, že tehdy Rubensovi nikdo nedal tento radiový pokyn: pokud se bojíš předjíždět a tvrdě bojovat, tak si do formule nesedej. Rozuměl jsi tomuto pokynu?

2009 - Felipe měl v sobotní kvalifikaci obrovskou smůlu, ale takové události se v životě i v motorsportu stávají. Sledovat hrozivě vypadající náraz skoro jeden kilogram těžké součástky do jeho helmy a následné tvrdé zastavení o bariéru z pneumatik, bylo strašidelné, stejně tak následné zdlouhavé vyprošťování a ošetřování. Na startu závodu se opět projevila výhoda vozů se systémem KERS. V roli nejostřejších hochů startovní rovinky a první zatáčky převzali Hamilton s Raikkonenem. Raikkonen pak ještě za první zatáčkou musel Vettelovi vysvětlit, kdo že si tu bude jako první volit stopu, ale poté se již uklidnil a vydal se vstříc druhému místu v cíli. V kvalifikaci nejrychlejší Alonso musel čelit nejdříve špatnému palivovému čerpadlu a později i špatně uchycené pravé přední pneumatice, která jej dokonce i opustila. Již při předchozí velké ceně ukázal Hamilton, že je s ním opět potřeba počítat. V této velké ceně dotáhl svou snahu do úspěšného konce a poprvé v roce 2009 zvítězil. Pro fanoušky Ferrari muselo být zklamání, že Raikkonen Hamiltona nepředstihl, ale jeho druhé místo bylo do té doby nejlepším umístění Ferrari v sezóně 2009.

2008 - horko nad Hungaroringem dávalo naději, že Ferrari opět promluví do bojů o vítězství. A ji od první zatáčky bylo jasno, že by to mohlo povést i v roce 2008. Když se pak ještě Hamilton kulhal do boxů s defektem pneumatiky, zdálo se, že to nemůže dopadnou lépe. Pár kol před cílem se ale z vozu Felipeho Massy zvedl obláček dýmu a bylo po nadějích. Kimi Raikkonen byl celý závod zablokován v hloubi pole a proto působilo jako malý zázrak pokoření Alonsa v boxech, díky kterému byl Raikkonen v cíli alespoň třetí. Hamilton byl po problémech s pneumatikou až v daleko za Kovalainenem a to byl také důvod, proč si Kovalainen mohl dovolit poprvé vyhrát.

2007 - závod zajímavý hlavně pro fanoušky McLarenu, neboť v Maďarsku otevřeně propukla válka mezi Hamiltonem a Alonsem. V této GP toho Ferrari ještě nedokázalo využít, ale proces porážky Mclarenu byl nezadržitelně nastartován. Alonso za zdržování Hamiltona (který odmítl týmový příkaz regulující kvalifikační strategii) v boxech přišel o pět míst na startu a McLaren o případně získané body. V závodě se toho mnoho nestalo, potěšil posun Raikkonena na druhou příčku v cíli. Massa startoval až z čtrnácté příčky a na podobně nelichotivé pozici i závod dokončil.

2006 - i tento rok bylo v Maďarsku velmi dusno. Nejdříve dostal Alonso trest za své domnění, že před ním všichni musí uhýbat, a když ne tak je bude beztrestně vytlačovat z tratě a brzdit před nimi. Den na to po vyvěšení červené vlajky pro incident v úplně jiné části tratě, Alonso blokoval Kubicu a dokázal nachytat Michaela Schumacher, který jej předjel, v tom okamžiku také zrychlil a v pohodě dojel do boxů. Politicky korektní komisaři samozřejmě museli udělit Michaelovi také trest a samozřejmě úplně stejný jako dostal Alonso. To že byly oba prohřešky absolutně nesrovnatelné nikoho nezajímalo. S příchodem závodu se dostavil déšť. Massa hned prokazoval svou neschopnost rychlé jízdy na vodě. Alonso se dostal před Schumachera již ve čtvrtém kole. Zanedlouho přišel i Schumacherovo souboj s Fisichellou, po kterém skončil Michael bez předního spoileru. V půlce závodu vypadl Raikkonen a po dobu odklízení trosek byl na trati Safety car. Po restartu závodu udělal Schumacher hodiny, což ho donutilo zkusit stíhací jízdou urvat alespoň nějaké body. To již ale nevydržely jeho pneumatiky ani tlumiče jeho vozu a pár kol před cílem musel ze závodu odstoupit. Jedině díky diskvalifikaci debutanta Kubici získal jeden bod.

2005 - Ferrari opět dokázalo překvapit, resp. překvapil Bridgestone tím, že postavil novou pneumatiku a ona fungovala. Sice jen cca 30 kol, ale fungovala. Kvalifikační zápletka - Schumacherovo překvapení s pole postition, postavení Raikkonena před Alonsem a Alonsova chyba v poslední zatáčce, kvůli které startoval až z šestého místa.. Turbulentní první kolo s destrukcí obou Red Bullů a předků vozů Rubense a Fernanda Alonsa. Hezký souboj Kimiho a Michaela v první třetině závodu. Na přímý souboj celé trojky Schumacher-Raikkonen-Alonso nedošlo, ale v této fázi sezóny se stalo asi to nejlepší co mohlo. Michael a hlavně Kimi se opět dotáhli do užšího kontaktu za Fernanda. O co byl horší Barrichellův výkon na trati o to výřečnější byl v zákulisí ...bohužel ... slova o rodině nahradila slova o Michaelovi kterému všechno projde a má vždy pravdu.

2004 - velká cena ve které získalo duo Schumacher a Barrichello pro Ferrari 14. Pohár konstruktérů. Schumacher se i díky svému pole position a vítězství připravil půdu pro mistrovský matchball v následující velké ceně Belgie. Vše jistil Barrichello – druhé místo v kvalifikaci i závodě.

2003 - krize…… ano jak jinak označit další mizerný závod s jedním bodem pro Michaela Schumachera a s kolem ztráty na v tomto závodě bezkonkurenčního Fernanda Alonsa, který poprvé ve své kariéře zvítězil. Rubens Barrichello předvedl v nájezdu do první zatáčky leteckou show poté co mu upadlo jedno ze zadních kol. Naštěstí přestál svou nehodu bez zranění. Perličky: Frentzen vyrazil do sobotní kvalifikace s stranově prohozenými pneumatikami. F.Alonso nechtěně strčil do jedné z F1-babe, která se pak tvářila…. no těžko popsat něco mezi citrónem a vraždícím maniakem. Minardi absolvovalo již svůj 300 GP.

2002 - 12. pohár konstruktérů putoval po závodě do Maranella. Dva závody před Maďarskem se slavil titul mezi jezdci pro Schumachera. Rubens Barrichello vyhrál a zároveň se dostal na druhé místo v hodnocení jezdců. Nejrychlejší kolo zajel Michael Schumacher a v cíli byl druhý. Celý víkend dominovali oba jezdci Ferrari a ostatní byli v roli statistů. Od začátku sezóny získala stáj Ferrari již 5. double. Michael Schumacher byl pokaždé na stupních vítězů (nejhůře 3. v GP Malajsie).

2001 - Michael ukončil trápení všech svých konkurentů. Vyhrál kvalifikaci i závod a zajistil si tak svůj čtvrtý titul mistra světa a z toho druhý pro Ferrari. Barrichello byl třetí za druhým Coulthardem.

2000 - pole position získal Michael Schumacher, ale již za první zatáčku měl před sebou Häkkinena, který jej před sebe již do konce závodu nepustil. Barrichello dojel čtvrtý.





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ L. Hamilton

2/ N. Rosberg
3/ S. Vettel

4/ D. Ricciardo
5/ K. Räikkönen

6/ V. Bottas
7/ D. Kvyat

8/ F. Massa
9/ M. Verstappen

10/ R. Grosjean
11/ N. Hulkenberg

12/ C. Sainz
13/ S. Perez

14/ P. Maldonado
15/ F. Alonso

16/ J. Button
17/ M. Ericsson

18/ F. Nasr
19/ R. Merhi

20/ W. Stevens


PRŮBĚH ZÁVODU




START Zrušen – Massa vadně postavený na roštu
START
Vettel i Raikkonen - perfektní start
2
Raikkonen - Rosberg
2
Hamilton – mimo trať
1
Vettel - Räikkönen – Rosberg – Bottas – Kvyat - Hülkenberg
4
Massa – penalty
12
Vettel - Räikkönen - Rosberg – Bottas – Ricciardo - Hülkenberg
19
Perez – mimo trať – po kolizi s Maldonadem
19
Hamilton – pit
20
Rosberg – pit
21
Vettel – pit – z 1. místa na 1. místo
22
Räikkönen – pit – z 2. místa na 2. místo
30
Vettel - Räikkönen – Rosberg – Hamilton Ricciardo
43
Hülkenberg – out
43
Virtual safety car
43
Rosberg – pit, Hamilton – pit
44
Vettel – pit, Räikkönen – pit
44
Safety car
46
Vettel - Räikkönen – Rosberg – Hamilton
49
Restart
49
Rosberg - Räikkönen
49
Hamilton – Ricciardo – kontakt
49
Bottas – defekt pneu
51
Hamilton – pit – výměna předního spoileru
52
Räikkönen – pit – restart auta
55
Hamilton – penalty
56
Verstappen – penalty
56
Räikkönen – pit – out
57
Vettel – Rosberg – Ricciardo – Kvyat – Verstappen
64
Rosberg – Ricciardo – kolize
64
Ricciardo – pit – nový přední spoiler
64
Rosberg – pit – defekt levé zadní pneu

Sainz - out


CÍL Vettel - Kvyat - Ricciardo - Verstappen - Alonso - Hamilton - Grosjean - Rosberg - Button - Ericsson - Nasr - Massa - Bottas - Maldonado - Merhi




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners