Sebastian Vettel získal v GP Indie nejen další vítězství, ale i již čtvrtý mistrovský titul.
Termín 27.10.2013 |
Okruh Buddh International Circuit |
Počasí sucho, opar |
Pole position Sebastian Vettel |
Vítěz Sebastian Vettel |
Luca Montezemollo se sice před GP Indie nechal slyšet, že Ferrari nesmí vzdát současnou sezónu a musí i nadále pracovat na Ferrari F138, ale nikdo v týmu toto prohlášení zřejmě neslyšel a proto se na vývoji tohoto vozu už dva měsíce nepracuje. Proto nás nepřekvapily výsledky Ferrari z tréninků ani kvalifikace (resp. na setrvale špatných kvalifikačních výsledcích je patrné, že ani ostatní už na svých autech nepracují).
Nedělní závod odehrávající se v tradičním indickém oparu pak pro Ferrari do značné míry rozhodlo již první kolo. Massa se díky problémům ostatních dokázal probojovat až na druhé místo. Alonso si o Webbera poškodil svůj přední spoiler a následně též lehce kolidoval s Buttonem. Zatímco Massa se po Vettelovo plánované zastávce v boxech na konci prvního kola dostal do vedení, Alonso se propadl až na konec startovního pole, když jel do boxů pro nový přední spoiler. Alonsovo strategie založená na užití tvrdších pneumatik v úvodu závodu (čímž prodal kvalifikaci), tak vyšla naprázdno. Alonso poté zbytek závodu již jen stahoval a stěžoval si na stav vozu. Poněkud divoce též působily jeho zastávky v boxech, když prostřední „stint“ trval jen 6 kol. Alonso dokončil závod na jedenáctém místě s obrovskou ztrátou na vítězného Vettela (můžeme se hádat do jaké míry za ztrátu může incident z prvního kola, nebo údajně poškozený vůz či jen malé nasazení jezdce).
Je trochu s podivem, jak silný team Red Bull není schopný připravit dva vozy pro své dva jezdce, neboť i v tomto závodě se opět „rozsypal“ vůz vedený Markem Webberem. Massa se v závěru závodu dokázal ještě protlačit na čtvrté místo a je škoda, že podobně bojovné výkony nepředváděl i v předchozích závodech. Jinak bychom dnes nemuseli pozorovat propad Scuderie Ferrari za Mercedes v poháru konstruktérů.
Sebastian Vettel dnes získal svůj 4.titul mistra světa, čtvrtý rok po sobě a to si zaslouží uznání a velkou gratulaci.
Pro Ferrari by tato událost měla být velkým upozorněním. V letech 98-99 bylo Ferrari též poráženo vozem z pera Adriana Neweyem, vzponeňme si na Miku Häkkinena. Přesto se Ferrari pod taktovkou Jeana Todta, Rosse Brawna a Michaela Schumachera dokázalo vzchopit a v dalších letech rozdrtit nejen konkurenci, ale i další vozy stavěné Adrianem Neweyem. Tak proč by to nemohlo Ferrari zopakovat v roce 2014?
Průběžné bodové hodnocení jezdců: Sebastian Vettel 322 bodů, Fernando Alonso 207, Kimi Räikkönen 183, Lewis Hamilton 169, Mark Webber 148, Nico Rosberg 144, Romain Grosjean 102, Felipe Massa 102, Jenson Button 60, Paul di Resta 40, Nico Hulkenberg 39, Sergio Perez 33, Adrian Sutil 28, Daniel Ricciardo 19, Jean-Eric Vergne 13, Esteban Gutierrez 6, Pastor Maldonado 1.
Průběžné bodové hodnocení týmů: Red Bull Racing-Renault 470 bodů, Mercedes 313, Ferrari 309, Lotus-Renault 285, McLaren-Mercedes 93, Force India-Mercedes 68, Sauber-Ferrari 45, STR-Ferrari 32, Williams-Renault 1.
Nashledanou za 7 dnů v Abu Dhabi ...
V minulých letech to při GP Indie vypadalo následovně:
2012 - Páteční a sobotní tréninky vč. kvalifikace byli nejúspěšnější pro Red Bull, pole position získal Vettel před Webberem. Alonso se snažil, ale více než na páté místo nedosáhl. Massa byl hned za ním šestý. Start závodu nepřinesl na čele zásadní změny, ty se děly až v průběhu prvního kola. Z pohledu Scuderie Ferrari to bylo zejména Alonsovo předjetí Hamiltona. Alonso se pak tlačil na Buttona a také v úvodních kolech ho pak dokázal předjet. Z úvodu závodu si největší šrámy odnesl Schumacher, kterému pravou zadní pneumatiku prořízl Vergne. Massa poté co Hamilton předjel Buttona útočil chvíli na Buttona a pak se povětšinu závodu bránil před Raikkonenem, který se na něj doslova nalepil, ale nebyl schopný jej předjet. To se mu podařilo krátce po prvních zastávkách v boxech, ale Massa mu to oplatil. Alonso tedy jezdil na třetím místě, občas se přiblížil Webberovi, ale neměl žádnou možnost předjet. Ta se ukázala po prvních zastávkách v boxech, ale té nevyužil. Webbera předjel až díky jeho problémům s KERS. Alonso v té době z druhého místa ztrácel cca 10 sekund na Vettela, ale nebyl schopný jej stahovat. Vettel měl sice v závěru závodu problémy se svým vozem, kdy předkem podlahy škrtal o trať, ale to jej vůbec nezpomalilo. Vettel si proto dojel pro jednoznačné vítězství. Alonso byl druhý po startu z šestého místa a ukázal velmi bojovný výkon, minimalizoval ztráty a může se beze strachu pustit do dalších bojů. Třetí byl Webber, který se stačil ubránit dotírajícímu Hamiltonovi. Pátý dojel Button a na šestém a sedmém místě viděl cílovou vlajku vláček Massa – Raikkonen.
2011 - Premiérová GP Indie přinesla další vítězství suverénního Vettela, cenu útěchy v podobě třetího místa pro Fernanda Alonsa a další kolizi Massa – Hamilton, za kterou byl zcela nepochopitelně potrestán Massa.
POSTAVENÍ NA STARTU
1/ S. Vettel | |
2/ N. Rosberg | |
3/ L. Hamilton | |
4/ M. Webber | |
5/ F. Massa | |
6/ K. Räikkönen | |
7/ N. Hulkenberg | |
8/ F. Alonso | |
9/ S. Perez | |
10/ J. Button | |
11/ D. Ricciardo | |
12/ P. di Resta | |
13/ A. Sutil | |
14/ J-E. Vergne | |
15/ V. Bottas | |
16/ E. Gutierrez | |
17/ R. Grosjean | |
18/ P. Maldonado | |
19/ J. Bianchi | |
20/ G. van der Garde | |
21/ Ch. Pic | |
22/ M. Chilton |
PRŮBĚH ZÁVODU
START | Ferrari - dobře |
1 |
Alonso - poškozený přední spoiler o Webbera |
1 |
Massa - Hamilton - Rosberg |
1 |
Garde - out |
1 |
Resta, Vergne - pit |
1 |
Vettel - Massa - Rosberg - Hamilton - Hulkenberg - Raikkonen - Webber - 10.Alonso |
2 |
Vettel - pit |
2 |
Alonso - pit - výměna předního spoileru |
8 |
Massa - pit, Hamilton - pit |
16 |
Gutierez - penalty |
19 |
Alonso - Gutierez |
19 |
Gutierez - Alonso |
20 |
Webber - Perez - Vettel - Ricciardo - Sutil - Massa |
21 |
Alonso - Gutierez |
30 |
Massa, Hamilton, Alonso - pit |
31 |
Vettel - pit |
32 |
Alonso - But |
36 |
Alonso - pit |
38 |
Pic - out |
40 |
Webber - out |
49 |
Alonso - Bottas |
56 |
Hulkenberg - out |
57 |
Massa - Raikkonen |
CÍL | Vettel - Rosberg - Grosjean - Massa - Perez - Hamilton - Räikkönen - di Resta - Sutil - Ricciardo - Alonso - Maldonado - Vergne - Button - Gutierrez - Bottas - Chilton - Bianchi - Hulkenberg |
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners