Poprvé v historii se jel celý závod na mokré trati. Poprvé v historii vyhrál Sebastian Vettel a s ním i Scuderia Toro Rosso (powered byl Ferrari).
Termín 14. 09. 2008 |
Okruh Monza |
Počasí zataženo, déšť |
Pole position Sebastian Vettel |
Vítěz Sebastian Vettel |
O osudu letošní Italské GP rozhodlo hlavně počasí. Provazy vody bičující Monzu doprovázející páteční dopolední trénink byly hodně extrémní. Když pak jezdci nastoupili k odpolednímu tréninku a trať již hodně osychala a zdálo se že je vše opět v normálu... Sobota a neděle nás pak přesvědčily, že tomu tak nebylo.
Zmoklá kvalifikace zamíchala tradičním pořadím jezdců na startu. Sebastina Vettel si vyjel své první pole position a taktéž první pole position to bylo pro Scuderiu Toro Rosso (bývalé Minardi). Jezdcům bojujícím o titul se už tak nedařilo, Raikkonen i Hamilton zůstali uvězněni v druhé fázi kvalifikace a jako zázrak se jevil čas Massy, který dokázal z této fáze postoupit (svůj postupový čas zajel přibližně v té samé době, kdy se Hamilton a ostatně i Raikkonen nechytali). V poslední fázi kvalifikaci byl Massa již šestý.
Ani v neděli nebyl povrch Monzy v té správné kondici. Poprvé v historii se zde jelo po celou dobu na mokré trati. Kdo očekával, že Vettel pohoří, ošklivě se mýlil. Vettel svou pozici kontroloval a ještě ostatním ujížděl. Massa se snažil, ale ve výsledku se dopředu neposunul. Bojoval, ale dělal i drobné chyby. V závěru závodu neúspěšně útočil na pátého Heidfelda. Když pak v následujících dvou kolech udělal několik chyb a rázem za nim byl Hamilton, vypadalo to s Massou a jeho nervovou soustavou opravdu špatně. Naštěstí se však dokázal srovnat a svou pozici před Hamiltonem uhájit. Raikkonen jel velmi nenápadný závod, narozdíl od Hamiltona divoce nepředjížděl, nevytláčel ostatní jezdce mimo trať, přesto Raikkonen dojel jen o 10 vteřin za Hamiltonem. Spíše mrzí to, že dojel devátý a tedy první bez bodů.
Velká gratulace patří Vettelovi a Scuderii Toro Rosso. Ferrari bylo i letos na nejvyšším stupínku, ikdyž tak trochu jinak...
Průběžné bodové hodnocení jezdců: Hamilton 78 bodů, Massa 77, Kubica 64, Raikkonen 57, Heidfeld 53, Kovalainen 51, Alonso 28, Trulli 26, Vettel 23, Weber 20, Glock 15, Piquet 13, Barrichello 11, Rosberg 9, Nakajima 8, Coulthard 6, Bourdais 4, Button 3.
Průběžné bodové hodnocení týmů: Ferrari 134 bodů, McLaren 129, BMW 117, Toyota 41, Renault 40, Toro Rosso 26, Red Bull 26, Williams 17, Honda 14, Force India 0, Super Aguri 0 (nepokračuje v sezóně).
Nashledanou za 14 dnů v Singapuruu ...
V minulých letech to vypadalo ve Itálii následovně:
2007 - představy fanoušků i týmu o boji o titul se mnoho nenaplnily. Raikkonen startoval pátý a Massa třetí. Raikkonen v jednom z sobotních tréninků přestál ošklivou nehodu a proto bylo příjemné vidět ho alespoň na třetím místě v závodě. Massa pro technickou poruchu nedojel.
2006 - na startu stál symbolicky před Michaelem Schumacherem Raikkonen. Massa byl po kvalifikaci čtvrtý. Netrvalo dlouho a Raikkonen byl za Schumacherem. Massa po problémech dojel na devátém místě. Pro fanoušky Ferrari byl potěšující pohled na porouchaný vůz Fernanda Alonsa – dávalo to souboji o titul nový rozměr. Schumacher si připsal další vítězství. Po velké ceně oznámil, že tato sezóna je pro něj již poslední, bez ohledu na výsledek boje o titul.
2005 - mizérie sezóny 2005 se nevyhnula ani Italské GP, šesté a sedmé místo v kvalifikaci, desáté a dvanácté místo v závodě, když v obou případech byl Schumacher před Barrichellem.
2004 - Na Monze dosud pršelo v průběhu GP jen jednou v historii. Předpovědi počasí slibovaly pro letošek opakování. Nakonec se předpověď splnila jen napolovic. Pršelo, ale jen před začátkem závodu a pak už jen trať osychala. To umožnilo rozehrát pravou loterii o to jaké pneumatiky nasadit. Jako nejtvrdší hráči se ukázali Rubens Barrichello a David Coulthard, kteří nasadili intermediate, David však ještě v průběhu zahřívacího kola vyměknul a zajel hned na výměnu a proto také musel startovat z boxů. Start byl velmi opatrný, tradičně skvělý v podání Fernanda Alonsa. Michael Schumacher také způsobil již v první šikaně "úsměvnou" situaci. Jelikož si jí nedovoleně zkrátil, čekal až ho předjede Montoya a Alonso, před které se takto dostal, ale pánům do trvalo dost dlouho co se stalo a pustili se před něj. Oto méně úsměvné to bylo v Variante della Roggia. Michael dostal smyk a musel čekat až přejede většina soupeřů, aby mohl dále pokračovat v závodě a zahájit skvělou stíhací jízdu. Rubens využíval výhodu svých pneu jen v prvních třech kolech, pak už byly na obtíž a musely pryč. Další průběh závody byl také dosti napínavý, malé odstupy, stíhání ztráty v podání Michaela, předjíždění, požár v boxech. Dnes nemohl nikdo říci, že se odehrál nudný závod. Vítězství je pro Ferrari vždy důležité. Vítězství v Italské GP obzvláště. Bojovný double byl krásný a jistě to byl jeden z nejlepších závodů sezóny 2004.
2003 - 50. vítězství pro Ferrari vybojoval Michael Schumacher. Na toto vítězství Schumacher útočil bez 1 dne celé 3 měsíce (naposledy vyhrál 15.6.2003 GP Kanady). GP Itálie přinesla od Ferrari perfektní závod pouze s 2 krizemi. První se odehrála v 1. kole před a za Curva Roggio - nejtěsnější souboj Schumacher Montoya. 2 krize nastala po prvních zastávkách v boxech, když Montoya zajížděl trvale lepší časy než Schumacher. Barrichello dojel třetí.
2002 - Začátek závodu opět odhalil, že Juan Pablo Montoya (na pole position) má sklony k porušování pravidel, konkrétně při startu 2 krát změnil svojí dráhu a nebyl za to potrestán. Poté co Ralf Schumacher musel odstoupit pro technické potíže, stal se závod velkou exhibicí teamu Ferrari, obzvláště v závěru Michael i Rubens dokumentovali, jakou mají převahu, když pouštěli před sebe jezdce, které jim několik kol před tím museli uvolňovat cestu, když byli předjížděni o kolo. První dojel Barrichello, druhý Michael Schumacher a třetí Irvine.
2001 - Italská velká cena se konala ve velmi zvláštním týdnu. V pondělí bylo oznámeno angažmá Tomáše Engeho u týmu Prost. V úterý celý svět se zděšením hleděl na bortící se mrakodrapy Světového obchodního centra v New Yorku a v sobotu přišla další špatná zpráva. Při závodě americké série Cart v německém Lausitzringu havaroval Zanardi. Nehodu naštěstí přežil, ale od té doby se již nikdy nepostavil na vlastní nohy. Dnes již víme, že se Alex dokázal vrátit zpět mezi velmi úspěšné závodníky. Tento rok byla GP Itálie opravdu smutná. Vozy Ferrari nastoupily bez reklam, s černým nosem vozu. Nikdo neměl mnoho nálady k závodění. Přesto se předjíždělo se, bojovalo se, u Ferrari v boxech se nám opět zmatkovalo a to možná Rubense stálo vítězství. Každá série jednou končí. Michaelovi se to stalo při této GP. Od GP Evropy'00 do GP Belgie'01, pokud dojel nebyl horší než druhý (z 26 závodů dojel 20 závodů: 14 krát vyhrál, 6 krát byl druhý a 6 nedojel). Tentokrát byl čtvrtý. Barrichello dojel druhý.
2000 - Pole position si zajistil Michael Schumacher a v čele byl i v úvodu závodu. Hned v prvním kole, v nájezdu do Variante della Roggia havaroval Barrichello, Coulthard, Frentzen, Trulli, de la Rosa a Herbert. Trosky havarovaných vozů bohužel smrtelně zasáhly i jednoho traťového komisaře. Michael Schumacher si své vítězství nenechal vzít a druhému Häkkinenovi vzkázal že v boji o titul bude horko. Michael získal své 41. Vítězství, čímž vyrovnal fenomenálního Ayrotna Sennu. Když na to byl Michael po závodě při tiskové konferenci dotázán, rozplakal se....
POSTAVENÍ NA STARTU
1/ S.Vettel | |
2/ H.Kovalainen | |
3/ M.Webber | |
4/ S.Bourdais | |
5/ N.Rosberg | |
6/ F.Massa | |
7/ J.Trulli | |
8/ F.Alonso | |
9/ T.Glock | |
10/ N.Heidfeld | |
11/ R.Kubica | |
12/ G.Fisichella | |
13/ D.Coulthard | |
14/ K.Räikkönen | |
15/ L.Hamilton | |
16/ R.Barrichello | |
17/ N.Piquet | |
18/ K.Nakajima | |
19/ J.Button | |
20/ A.Sutil |
Bourdais - neodjel do zahřívacího kola |
|
START | za Safety carem |
3 |
Start |
1 |
Vettel - Kovalainen - Weber - Rosberg - Massa - Trulli - Alonso - Glock - Kubica - Heidfeld |
4 |
Hamilton - krátce mimo trať |
8 |
Raikkonen - Fisichella - Hamilton |
10 |
Hamilton - Raikkonen |
13 |
Massa - Rosberg |
13 |
Rosberg - Massa |
14 |
Massa - Rosberg |
15 |
Hamilton - vytlačil Glocka mimo trať |
15 |
Fisichella - out |
18 |
Vettel - pit |
22 |
Massa - pit 7,4 s. |
25 |
Raikkonen - pit 5,9 s. |
26 |
Hamilton - pit |
33 |
Massa - pit 6,2 s. |
34 |
Kovalainen, Weber - pit |
35 |
Weber - hodiny |
35 |
Raikkonen - pit 6,3 s. |
36 |
Vettel - pit |
36 |
Hamilton - pit |
50 |
Nakajima - Coulthard - kolize |
CÍL | Vettel - Kovalainen - Kubica - Alonso - Heidfeld - Massa - Hamilton - Weber - Raikkonen - Piquet - Glock - Nakajima - Trulli - Rosberg - Button - Coulthard - Barrichello - Bourdais - Sutil |
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners