Pohled do minulosti Japonské GP
2008 - O napětí v kvalifikaci a i v závodě starali hlavně jezdci co chybovali, protože soubojů na trati bylo minimálně. Už od startu bylo jasné, že Vettel nikomu nedá šanci a od vítězství ho může odstavit pouze technika. Ta však celý závod vydržela a Vettela dovezla k 10 bodům. Raikkonen byl na startu i přes pomoc KERSu uvězněn za jinými jezdci a téměř nic nezískal, v průběhu závodu pak svedl úspěšný souboj s Heidfeldem a posunul se na průběžné čtvrté místo. Po restartu závodu se dal očekávat Kimiho útok na třetího Hamiltona, ale ten se i bez fungujícího KERSu v pohodě ubránil a ihned mu ujel. Fisichella absolvoval další závod bez výraznějších pozitivních chvilek. Rozhodně kladně nelze hodnotit jeho manévry na výjezdu z boxů ve čtyřicátém kole, které ho stály pozici proti Kovalainenovi.
2008 - Velká cena Japonska přinesla další mírně kontroverzní podívanou. Nervové vypětí hlavních kandidátů na titul mistra světa se viditelně přenášelo i na trať. To bylo zřetelné již v první zatáčce po startu. Hamilton využil toho, že Raikkonen uhnul a nenechal se od něj vyřadit ze závodu. Ve strkanici inkasoval Kimi ránu od Hamiltona i Kovalainena. Následoval výlet několika jezdců mimo trať a odstoupení Coultharda. Když pak Massa ve třetím kole zatáhl za záchrannou brzdu a postrčil Hamiltona, bylo jasno, že i tentokrát bude mít vedení závodu plné ruce práce. Penalizace pro Massu i Hamiltona byly nutno konstatovat spravedlivé. Kimi Raikkokne to po ataku McLarenů neměl také zrovna lehké a proto mrzel nedokončený útok na Kubicovo druhé místo. Ale šest bodů do poháru konstruktérů bylo velmi dobrý výsledek. Massa v závěru zdolal Marka Webera, který ač v minulosti rád moralizoval a poučoval Michaela Schumachera jak se má jezdit, tak v tomto závodě se ukázal jako naprosto bezohledný a nebezpečný jezdec. Nechybělo mnoho a programově vyřadil sebe i Massu ze závodu a to v rychlosti nad 300 km/h. Massa si na trati dojel pro jeden bod a po trestu pro Bourdaise mu přibyl další.
2007 - Další vítězství vybojoval na mokré trati ve Fuji Lewis Hamilton. Většina pozorovatelů si myslela, že již bylo rozhodnuto. Ferrari muselo riskovat. Vedení závodu pozdě nařídilo přezutí celého pole a Ferrari to nestihlo, za to bylo Ferrari a penalizovalo. Když se k tomu přičetly četné výlety mimo trať a výpadky mnohých konkurentů, bylo třetí místo Raikkonena a šesté místo Massy vlastně ještě úspěch.
2006 - Boj o titul vrcholil a ve své poslední GP Japonska to měl Michael Schumacher velmi dobře rozehrané. V závodě do nějž vstupoval z pole position bezpečně vedl. Ale ve 36 kole přišel hořký konec. Schumacherovu monopostu vypověděl službu motor a najednou byl konec reálným nadějím na zisk titulu. Tehdy vyhrál Alonso a druhý byl Massa.
2005 - Japonsko jezdce v pátek přivítalo sluníčkem, v sobotu přichystalo déšť, který řádně zašmodrchal startovní rošt (9. Barrichello, 14.Schumacher) a v neděli bylo opět hezky a slunečně. Závod byl velmi zajímavý, napínavý a dramatický. Michale Schumacher byl oceněn dvěma body za 7. místo, což bylo za předvedený výkon docela málo. Souboje s Alonsem a Raikkonenem byly strhující, zejména nájezdy s Raikkonenem do první zatáčky. Kdyby neměl Fernando ani Kimi o tolik rychlejší auto (top speed) asi těžko by ho pokořili, protože nedokázali vymyslet nic průlomového a pořád zkoušel stejný trik. Rubens Barrichello se již evidentně chystal do Hondy, kdyby se nepodíval v první zatáčce mimo trať a nebyl několikrát v boxech, člověk by ani nevěděl, že taky nějakou GP Japonska jel.
2004 - Napínavý, zajímavý, šťastný a pro Oliviera Panise rozlučkový. Diváci se již těšili, že se podívají na kvalitní mokrý závod, ale nejdříve se počasí zvrhlo v tajfunovou hrozbu a pak při závodě svítilo sluníčko a cvrlikali ptáčci. Samotný konec závodního víkendu byl velmi hektický, neboť se v neděli ráno musela odjet kvalifikace, o jejíž hodnotě i vzhledem k různým podmínkám na trati, se dá pochybovat. Ale budiž. Další pole position své kariéry si odnesl Michael Schumacher a do první startovní řady se vedle něj postavil jeho bratr Ralf. Rubens Barrichello bohužel udělal chybu v poslední šikaně a do závodu se vydal až z patnáctého místa. Zatímco v závodě udávali jasně tempo bratři Schumacherové, ostatní závodníci bojovali velmi těsně a starali se o správnou napínavost dnešního závodu. Skvělé předjížděcí manévry předvedl i Rubens Barrichello, škoda, že mu ten poslední nevyšel a musel se zlomeným závěsem levého předního kola odstoupit. Michael Schumacher uspěl a připsal si své letošní 13. vítězství, 83. v kariéře.
2003 - poslední závod v sezóně přinesl napínavé rozuzlení boje o titul mezi jezdci i v poháru konstruktérů. Naštěstí si tým i fanoušci oddechli a začali slavit. Závod přinesl opravdu napínavý průběh. Bezchybný výkon Rubense Barrichella a jeho zasloužené vítězství (v roce 2003 druhé), díky kterému odstavil K. Raikkonena od možnosti získat titul a pojistil pozici Ferrari v poháru konstruktérů (i když nakonec Williams v této GP nezískal ani bod). Jako na houpačce si musel připadat M.Schumacher. V páteční kvalifikaci třetí, v sobotní čtrnáctý (zmoklá trať). V úvodu závodu se úspěšně prokousával na čelnější pozice, ale přes Sata (náhradník za Villeneuve, který skončil u BAR) se už nedostal. Odneslo to přední křídlo. Štěstím bylo, že se incident stal těsně před nájezdem do boxů. Michael se pak prokousával do předu a nakonec (i přes "kočkování" s bratrem Ralfem) závod dokončil na vše jistící osmou pozici. Scuderia Ferrari tak získala 13. pohár konstruktérů a Michael Schumacher 6. titul mistra světa F1.
2002 - Pole position a vítězství v závodě pro Schumachera a druhé místo na startu i v závodě pro Barrichella – to byly poslední kamínky do mozaiky veleúspěšného roku pro Ferrari.
2001 - Schumacher vyhrál a Barrichello dojel pátý. V roce nadšených diskusí o týmové režii (Ferrari v GP Raukouska) všechny nepřátele Ferrari potěšil příkaz Rona Dennise aby Häkkinen před sebe pustil Coultharda.
2000 - v boji o titul v předposlední GP sezóny zůstávali ještě Mika Häkkinen a Michael Schumacher. Díky bezchybnému výkonu za proměnlivých povětrnostních podmínek Michael Miku zdolal a oslavil svůj první titul pro Ferrari a třetí titul v kariéře, dokončil tak svou dlouho cestu, kterou započal již v roce 1996.
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners