Historicky druhá Velká cena Koreje je za námi. Ferrari po loňském vítězství toho tentokrát moc nepředvedlo, relativní úspěch z předchozí GP Japonska se neopakoval.
Termín 16. 10. 2011 |
Okruh Yeongam |
Počasí zataženo, přeháňka |
Pole position Lewis Hamilton |
Vítěz Sebastian Vettel |
Ale abychom nebyli příliš kritičtí, ztráta Alonsa i Massy nebyla natolik katastrofální. Alonso se dokonce díky skvělému výkonu v poslední části závodu dotáhl až do skupinky bojující o druhé místo. Bohužel toto dohánění jej vysílilo natolik, že již neměl čas ani sílu zaútočit na pódiová místa. Pozitivní jistě bylo probuzení Felipeho Massy a konečně rychlé časy, které jsme od něj očekávali již opravdu dlouhou dobu.
Velká cena Koreje jinak mnoho zásadních soubojů či zajímavých momentů nepřinesla. Za povšimnutí jistě stál souboj Hamilton Webber, nebo crash action v podání Petrova, jehož obětí se stal Schumacher. Po většinu závodu se však moc nedělo a brzká hodina přímého přenosu lákala k návratu do postele. Bohužel ...
Průběžné bodové hodnocení jezdců: Sebastian Vettel 349 bodů, Jenson Button 222, Fernando Alonso 212, Mark Webber 209, Lewis Hamilton 196, Felipe Massa 98, Nico Rosberg 67, Michael Schumacher 60, Vitaly Petrov 36, Nick Heidfeld 34, Adrian Sutil 28, Kamui Kobayashi 27, Jaime Alguersuari 22, Paul di Resta 21, Sebastien Buemi 15, Sergio Perez 13, Rubens Barrichello 4, Bruno Senna 2, Pastor Maldonado 1.
Průběžné bodové hodnocení týmů: RBR-Renault 558 bodů, McLaren-Mercedes 418, Ferrari 310, Mercedes 127, Renault 72, Force India-Mercedes 49, Sauber-Ferrari 40, STR-Ferrari 37, Williams-Cosworth 5.
Nashledanou za 14 dnů v Indii ...
V minulém roce to při premiérové GP Koreje vypadalo následovně:
2010 - Fernando Alonso zvítězil v premiérové GP Koreje. Cesta k vítězství však nebyla pro Alonsa nejlehčí. V kvalifikaci podlehl oběma Red Bullům, přesto dávalo třetí místo na startu šanci útočit na vedení v závodě. Veškeré úvahy o tlačenici v první zatáčce po startu, kde měl své říci i Hamilton, se ukázaly jako liché už při pohledu na oblohu v Yeongamu. Vedení závodu opět nechalo alibisticky startovat závod za Safety carem, aby se po pár kolech rozhodlo závod zastavit a vyčkávat jak se bude vyvíjet počasí. Tlak Bernie Ecclestona, médií, odvážného Lewise Hamiltona a hrozby stmívání donutil vedení závodu opět jezdce vypustit na trať a poté i rozjet závod. V rozporu s očekáváním to nebyl Hamilton, ale jezdci Mercedesu a Liuzzi, kteří se tlačili vpřed. První zásadní akcí pro vývoj šampionátu byla kritická chyba Marka Webbera, na kterou doplatil i Rosberg. Druhou akcí byl špatně strategicky naplánovaný pitstop Jensona Buttona, díky kterému se až do konce závodu nedostal na bodované příčky (byť příčin bylo více). Jednoduché to neměl ani Alonso. Při pitstopu (v rámci safety car fáze) měli jeho mechanici problémy se sejmutím pravé přední pneumatiky a s uchycením nové. V důsledku tohoto selhání se Alonso propadl na třetí místo za Hamiltona. Po restartu vyklidil Hamilton Alonsovi dráhu, poté co špatně zabrzdil do první zatáčky. Další zásadní akcí pro vývoj závodu přineslo selhání motoru ve voze Sebastiana Vettela, doplněné o ohňovou show kombinovanou s rozhazováním dílů po trati. Stupně vítězů pak doplnil třetí Felipe Massa.
POSTAVENÍ NA STARTU
1/ L. Hamilton | |
2/ S. Vettel | |
3/ J. Button | |
4/ M. Webber | |
5/ F. Massa | |
6/ F. Alonso | |
7/ N. Rosberg | |
8/ V. Petrov | |
9/ P. di Resta | |
10/ A. Sutil | |
11/ J. Alguersuari | |
12/ M. Schumacher | |
13/ S. Buemi | |
14/ K. Kobayashi | |
15/ B. Senna | |
16/ P. Maldonado | |
17/ S. Perez | |
18/ R. Barrichello | |
19/ H. Kovalainen | |
20/ J. Trulli | |
21/ T. Glock | |
22/ J. d'Ambrosio | |
23/ V. Liuzzi | |
24/ D. Ricciardo |
PRŮBĚH ZÁVODU
START | bez komplikací, Ferrari - průměrně |
1 |
Massa - na chvíli na 3.místě |
1 |
Liuzzi - pit |
1 |
Vettel - Hamilton - Webber - Massa - Alonso - Button - Rosberg - Petrov |
13 |
Button - pit - na výjezdu souboj s Robergem |
14 |
Webber, Massa - pit |
15 |
Hamilton, Alonso - pit |
16 |
Vettel - pit |
17 |
Schumacher - Petrov - kolize - Schumacher - out, Petrov - pit - out |
18 |
Safety car |
19 |
Vettel - Hamilton - Webber - Button - Rosberg - Massa - Alonso - Algersuari - Resta - Sutil |
21 |
Restart |
22 |
Maldonado - penalty |
27 |
Massa - Rosberg |
27 |
Alonso - Rosberg |
30 |
Maldonado - out |
33 |
Hamilton, Webber - pit |
34 |
Vettel, Button, Massa - pit |
37 |
Alonso - pit - před Massu |
49 |
Webber - Hamilton |
49 |
Hamilton - Webber |
CÍL | Vettel - Hamilton - Webber - Button - Alonso - Massa - Alguersuari - Rosberg - Buemi - di Resta - Sutil - Barrichello - Senna - Kovalainen - Kobayashi - Perez - Trulli - Glock - Ricciardo - d'Ambrosio - Liuzzi |
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners