Pohled do minulosti GP Koreje
2011 - Historicky druhá Velká cena Koreje se Ferrari po jeho loňském vítězství moc nepředvedla. Ale abychom nebyli příliš kritičtí, ztráta Alonsa i Massy nebyla natolik katastrofální. Alonso se dokonce díky skvělému výkonu v poslední části závodu dotáhl až do skupinky bojující o druhé místo. Bohužel toto dohánění jej vysílilo natolik, že již neměl čas ani sílu zaútočit na pódiová místa. Velká cena Koreje jinak mnoho zásadních soubojů či zajímavých momentů nepřinesla. Za povšimnutí jistě stál souboj Hamilton Webber, nebo crash action v podání Petrova, jehož obětí se stal Schumacher. Po většinu závodu se však moc nedělo a brzká hodina přímého přenosu lákala k návratu do postele.
2010 - Fernando Alonso zvítězil v premiérové GP Koreje. Cesta k vítězství však nebyla pro Alonsa nejlehčí. V kvalifikaci podlehl oběma Red Bullům, přesto dávalo třetí místo na startu šanci útočit na vedení v závodě. Veškeré úvahy o tlačenici v první zatáčce po startu, kde měl své říci i Hamilton, se ukázaly jako liché už při pohledu na oblohu v Yeongamu. Vedení závodu opět nechalo alibisticky startovat závod za Safety carem, aby se po pár kolech rozhodlo závod zastavit a vyčkávat jak se bude vyvíjet počasí. Tlak Bernie Ecclestona, médií, odvážného Lewise Hamiltona a hrozby stmívání donutil vedení závodu opět jezdce vypustit na trať a poté i rozjet závod. V rozporu s očekáváním to nebyl Hamilton, ale jezdci Mercedesu a Liuzzi, kteří se tlačili vpřed. První zásadní akcí pro vývoj šampionátu byla kritická chyba Marka Webbera, na kterou doplatil i Rosberg. Druhou akcí byl špatně strategicky naplánovaný pitstop Jensona Buttona, díky kterému se až do konce závodu nedostal na bodované příčky (byť příčin bylo více). Jednoduché to neměl ani Alonso. Při pitstopu (v rámci safety car fáze) měli jeho mechanici problémy se sejmutím pravé přední pneumatiky a s uchycením nové. V důsledku tohoto selhání se Alonso propadl na třetí místo za Hamiltona. Po restartu vyklidil Hamilton Alonsovi dráhu, poté co špatně zabrzdil do první zatáčky. Další zásadní akcí pro vývoj závodu přineslo selhání motoru ve voze Sebastiana Vettela, doplněné o ohňovou show kombinovanou s rozhazováním dílů po trati. Stupně vítězů pak doplnil třetí Felipe Massa.
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners