Ani v GP Koreje nebyla zastavena současná nadvláda Sebastiana Vettela, který opět zvítězil a v průběžném bodovém hodnocení vyhnal z vedoucí příčky Fernanda Alonsa.
Termín 14. 10. 2012 |
Okruh Yeongam |
Počasí hezky, slunečno |
Pole position Mark Webber |
Vítěz Sebastian Vettel |
Z pohledu Ferrari se program Korejské GP vyvíjel vcelku pozitivně, když v jednotlivých trénincích jeho jezdci nezářili, ale byli vždy ve špičce. Sobotní kvalifikace byla velmi napínavá už v Q1, kde měl Alonso velmi namále, aby vůbec postoupil, v dalších částech kvalifikace už pak přišlo uklidnění a kvalitnější časy. Pozitivní bylo i to, že tentokrát obě Ferrari v závěrečné Q3 nevyjely jen na poslední jeden pokus, ale měřená kola zajely dvě. Výsledek? Alonso čtvrtý, Massa šestý.
Závod samotný moc napínavý nebyl. Tajenka, kdy Vettel předjede Webbera (vítěze kvalifikace), už byla rozluštěna v první zatáčce. Alonso se naštěstí propracoval před Hamiltona hned v prvním hole a Massa také povyskočil před Raikkonena. Dnes byl z dvojice jezdců u Ferrari lepší Massa, ale Alonso potřebuje každý bodík a proto musel Massa na své ambice rezignovat a jistit Alonsovi záda. Alonso toho mnoho dnes nepředvedl a byť opět mnoho neztrácel, na vedoucí Red Bully neměl.
V boji o titul se ukazuje, že se letos rozhodne mezi dnes vítězným Vettelem a Alonsem. Hamilton po dnešním pokaženém závodě už ztrácí velmi mnoho, stejně jako dnes druhý Webber. Průběžně třetí Raikkonen sice pravidelně boduje, ale bez toho aniž by vyhrál několik závodů nemá šanci zlikvidovat náskok těch před sebou. Pozitivní je i výkonnostní vzestup Felipeho Massy, který konečně jede, a pořádně boduje. Kdyby takové výkony předváděl už od začátku sezóny, kdoví jestli by nebyl tím černým koněm za Vettelem a Alonsem.
Průběžné bodové hodnocení jezdců: Sebastian Vettel 215 bodů, Fernando Alonso 209, Kimi Räikkönen 167, Lewis Hamilton 153, Mark Webber 152, Jenson Button 131, Nico Rosberg 93, Romain Grosjean 88, Felipe Massa 81, Sergio Perez 66, Kamui Kobayashi 50, Nico Hulkenberg 45, Paul di Resta 44, Michael Schumacher 43, Pastor Maldonado 33, Bruno Senna 25, Jean-Eric Vergne 12, Daniel Ricciardo 9.
Průběžné bodové hodnocení týmů: Red Bull Racing-Renault 367 bodů, Ferrari 290, McLaren-Mercedes 284, Lotus-Renault 255, Mercedes 136, Sauber-Ferrari 116, Force India-Mercedes 89, Williams-Renault 58, STR-Ferrari 21.
Nashledanou za 14 dnů v Indii ...
V minulých letech to při GP Koreje vypadalo následovně:
2011 - Historicky druhá Velká cena Koreje se Ferrari po jeho loňském vítězství moc nepředvedla. Ale abychom nebyli příliš kritičtí, ztráta Alonsa i Massy nebyla natolik katastrofální. Alonso se dokonce díky skvělému výkonu v poslední části závodu dotáhl až do skupinky bojující o druhé místo. Bohužel toto dohánění jej vysílilo natolik, že již neměl čas ani sílu zaútočit na pódiová místa. Velká cena Koreje jinak mnoho zásadních soubojů či zajímavých momentů nepřinesla. Za povšimnutí jistě stál souboj Hamilton Webber, nebo crash action v podání Petrova, jehož obětí se stal Schumacher. Po většinu závodu se však moc nedělo a brzká hodina přímého přenosu lákala k návratu do postele.
2010 - Fernando Alonso zvítězil v premiérové GP Koreje. Cesta k vítězství však nebyla pro Alonsa nejlehčí. V kvalifikaci podlehl oběma Red Bullům, přesto dávalo třetí místo na startu šanci útočit na vedení v závodě. Veškeré úvahy o tlačenici v první zatáčce po startu, kde měl své říci i Hamilton, se ukázaly jako liché už při pohledu na oblohu v Yeongamu. Vedení závodu opět nechalo alibisticky startovat závod za Safety carem, aby se po pár kolech rozhodlo závod zastavit a vyčkávat jak se bude vyvíjet počasí. Tlak Bernie Ecclestona, médií, odvážného Lewise Hamiltona a hrozby stmívání donutil vedení závodu opět jezdce vypustit na trať a poté i rozjet závod. V rozporu s očekáváním to nebyl Hamilton, ale jezdci Mercedesu a Liuzzi, kteří se tlačili vpřed. První zásadní akcí pro vývoj šampionátu byla kritická chyba Marka Webbera, na kterou doplatil i Rosberg. Druhou akcí byl špatně strategicky naplánovaný pitstop Jensona Buttona, díky kterému se až do konce závodu nedostal na bodované příčky (byť příčin bylo více). Jednoduché to neměl ani Alonso. Při pitstopu (v rámci safety car fáze) měli jeho mechanici problémy se sejmutím pravé přední pneumatiky a s uchycením nové. V důsledku tohoto selhání se Alonso propadl na třetí místo za Hamiltona. Po restartu vyklidil Hamilton Alonsovi dráhu, poté co špatně zabrzdil do první zatáčky. Další zásadní akcí pro vývoj závodu přineslo selhání motoru ve voze Sebastiana Vettela, doplněné o ohňovou show kombinovanou s rozhazováním dílů po trati. Stupně vítězů pak doplnil třetí Felipe Massa.
POSTAVENÍ NA STARTU
1/ M. Webber | |
2/ S. Vettel | |
3/ L. Hamilton | |
4/ F. Alonso | |
5/ K. Räikkönen | |
6/ F. Massa | |
7/ R. Grosjean | |
8/ N. Hulkenberg | |
9/ N. Rosberg | |
10/ M. Schumacher | |
11/ J. Button | |
12/ S. Perez | |
13/ K. Kobayashi | |
14/ P. di Resta | |
15/ P. Maldonado | |
16/ J.-E. Vergne | |
17/ B. Senna | |
18/ V. Petrov | |
19/ H. Kovalainen | |
20/ T. Glock | |
21/ D. Ricciardo | |
22/ P. de la Rosa | |
23/ N. Karthikeyan | |
24/ Ch. Pic |
PRŮBĚH ZÁVODU
START | Alonso - rpůměrný start |
1 |
Alonso - Hamilton |
1 |
Massa - Raikkonen |
1 |
Kobayashi - Button - kolize |
1 |
Button - out |
1 |
Kobayashi - pit |
1 |
Vettel - Webber - Alonso - Hamilton - Massa - Raikkonen - Hulkenberg - Grosjean - Perez |
2 |
Rosberg - out |
Kobayashi - penalty |
|
13 |
Hamilton - pit - první v boxech z jezdců ze špičky |
14 |
Webber, Massa - pit |
15 |
Vettel, Alonso - pit |
17 |
Massa - Perez |
18 |
Kobayashi - out |
18 |
Rosa - out |
21 |
Massa - Hamilton |
32 |
Webber - pit |
34 |
Alonso - pit |
35 |
Vettel - pit z 1.místa, Massa, Raikkonen - pit |
CÍL | Vettel - Webber - Alonso - Massa - Räikkönen - Hulkenberg - Grosjean - Vergne - Ricciardo - Hamilton - Perez - di Resta - Schumacher - Maldonado - Senna - Petrov - Kovalainen - Glock - Pic - Karthikeyan |
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners