Dominance Sebastiana Vettela se projevila i v GP Koreje, která se stala jeho kořistí a značně jej přiblížila k zisku dalšího titulu mistra světa. Scuderia Ferrari toho mnoho v této GP nepředvedla.
Termín 6. 10. 2013 |
Okruh Yeongam |
Počasí zataženo |
Pole position Sebastian Vettel |
Vítěz Sebastian Vettel |
Vettelův výkon z GP Singapuru dával tušit, že ani v této GP nebude mít Vettel konkurenci, ale v motorsportu není nikdy nic jistého. Od jezdců Ferrari jsme se nedočkali žádných hvězdných časů v trénincích a když Alonso málem nepostoupil z první částí kvalifikace, hodně z nás už v duchu lamentovalo. Alonso nakonec zrychlil a postoupil až do třetí části kvalifikace, kde se umístil jako šestý a Massa byl sedmý. Díky Webberovo penalizaci, pak oba jezdci Ferrari poskočili o jedno místo vpřed.
Na startu závodu Vettel nenechal nic náhodě a bezpečně si uhájil své první místo. Alonso po svém průměrném startu doplatil na nedostatek místa v první zatáčce a musel se trochu stáhnout. Massa sice sliboval, že nebude pomáhat Alonsovi, ale také nesliboval, že bude Alonsovi škodit, proto poněkud zabolely Massovy (neúmyslné) hodiny za první rovinkou v prvním kole a lehký kontakt s Alonsem, který musel svůj monopost vyhnat mimo trať, ale naštěstí mnoho neztratil.
Alonso pak bojoval s Hulkenbergem a později i s Hamiltonem, ale nedokázal na tyto jezdce nic vymyslet. Když už se k nim dostal či vedle ně, vždy zvolil stopu tak, aby jeho soupeř byl na vnitřní straně a mohl jej v následující zatáčce úspěšně zavřít.
Asi o největší zpestření závodu vyvolaly dva výjezdy Safety caru, resp. příčiny jeho výjezdu. Poprvé to bylo po defektu pravé přední pneumatiky Perezovo monopostu a podruhé to bylo po požáru vozu Marka Webbera, kterého sestřelil Sutil. Bezradnost a neschopnost místních traťových komisařů při hašení Red Bullu dávala tušit, že GP Koreje již příště nebude mít místo v kalendáři F1. V této souvislosti není možno zapomenout ani na jiskrnou show, kterou předvedl Rosberg a jeho uvolněný nos, který nevydržel nápor vzduchu při předjížděcím manévru na Rosberga.
Vyhrál tedy Vettel a na stupních vítězů jej doprovodili Raikkonen s Grosjeanem. Šestý byl Alonso a dva body do poháru připsal Massa, který se po většinu závodu, po svém kiksu z prvního kola pohyboval v druhé půlce startovního pole (snad ještě nebude potrestán za své chování k Perezovi).
Průběžné bodové hodnocení jezdců: Sebastian Vettel 272 bodů, Fernando Alonso 195, Kimi Räikkönen 167, Lewis Hamilton 161, Mark Webber 130, Nico Rosberg 122, Felipe Massa 89, Romain Grosjean 72, Jenson Button 58, Paul di Resta 36, Nico Hulkenberg 31, Adrian Sutil 26, Sergio Perez 23, Daniel Ricciardo 18, Jean-Eric Vergne 13, Pastor Maldonado 1.
Průběžné bodové hodnocení týmů: Red Bull Racing-Renault 402 bodů, Ferrari 284, Mercedes 283, Lotus-Renault 239, McLaren-Mercedes 81, Force India-Mercedes 62, Sauber-Ferrari 31, STR-Ferrari 31, Williams-Renault.1
Nashledanou za 7 dnů v Japonsku ...
V minulých letech to při GP Koreje vypadalo následovně:
2012 - Z pohledu Ferrari se program Korejské GP 2012 vyvíjel vcelku pozitivně, když v jednotlivých trénincích jeho jezdci nezářili, ale byli vždy ve špičce. Sobotní kvalifikace byla velmi napínavá už v Q1, kde měl Alonso velmi namále, aby vůbec postoupil, v dalších částech kvalifikace už pak přišlo uklidnění a kvalitnější časy. Pozitivní bylo i to, že tentokrát obě Ferrari v závěrečné Q3 nevyjely jen na poslední jeden pokus, ale měřená kola zajely dvě. Výsledek? Alonso čtvrtý, Massa šestý. Závod samotný moc napínavý nebyl. Tajenka, kdy Vettel předjede Webbera (vítěze kvalifikace), už byla rozluštěna v první zatáčce. Alonso se naštěstí propracoval před Hamiltona hned v prvním hole a Massa také povyskočil před Raikkonena. Tentokrát byl z dvojice jezdců u Ferrari lepší Massa, ale Alonso potřeboval každý bodík a proto musel Massa na své ambice rezignovat a jistit Alonsovi záda. Alonso toho mnoho nepředvedl a byť opět mnoho neztrácel, na vedoucí Red Bully neměl.
2011 - Historicky druhá Velká cena Koreje se Ferrari po jeho loňském vítězství moc nepředvedla. Ale abychom nebyli příliš kritičtí, ztráta Alonsa i Massy nebyla natolik katastrofální. Alonso se dokonce díky skvělému výkonu v poslední části závodu dotáhl až do skupinky bojující o druhé místo. Bohužel toto dohánění jej vysílilo natolik, že již neměl čas ani sílu zaútočit na pódiová místa. Velká cena Koreje jinak mnoho zásadních soubojů či zajímavých momentů nepřinesla. Za povšimnutí jistě stál souboj Hamilton Webber, nebo crash action v podání Petrova, jehož obětí se stal Schumacher. Po většinu závodu se však moc nedělo a brzká hodina přímého přenosu lákala k návratu do postele.
2010 - Fernando Alonso zvítězil v premiérové GP Koreje. Cesta k vítězství však nebyla pro Alonsa nejlehčí. V kvalifikaci podlehl oběma Red Bullům, přesto dávalo třetí místo na startu šanci útočit na vedení v závodě. Veškeré úvahy o tlačenici v první zatáčce po startu, kde měl své říci i Hamilton, se ukázaly jako liché už při pohledu na oblohu v Yeongamu. Vedení závodu opět nechalo alibisticky startovat závod za Safety carem, aby se po pár kolech rozhodlo závod zastavit a vyčkávat jak se bude vyvíjet počasí. Tlak Bernie Ecclestona, médií, odvážného Lewise Hamiltona a hrozby stmívání donutil vedení závodu opět jezdce vypustit na trať a poté i rozjet závod. V rozporu s očekáváním to nebyl Hamilton, ale jezdci Mercedesu a Liuzzi, kteří se tlačili vpřed. První zásadní akcí pro vývoj šampionátu byla kritická chyba Marka Webbera, na kterou doplatil i Rosberg. Druhou akcí byl špatně strategicky naplánovaný pitstop Jensona Buttona, díky kterému se až do konce závodu nedostal na bodované příčky (byť příčin bylo více). Jednoduché to neměl ani Alonso. Při pitstopu (v rámci safety car fáze) měli jeho mechanici problémy se sejmutím pravé přední pneumatiky a s uchycením nové. V důsledku tohoto selhání se Alonso propadl na třetí místo za Hamiltona. Po restartu vyklidil Hamilton Alonsovi dráhu, poté co špatně zabrzdil do první zatáčky. Další zásadní akcí pro vývoj závodu přineslo selhání motoru ve voze Sebastiana Vettela, doplněné o ohňovou show kombinovanou s rozhazováním dílů po trati. Stupně vítězů pak doplnil třetí Felipe Massa.
POSTAVENÍ NA STARTU
1/ S. Vettel | |
2/ L. Hamilton | |
3/ R. Grosjean | |
4/ N. Rosberg | |
5/ F. Alonso | |
6/ F. Massa | |
7/ N. Hulkenberg | |
8/ E. Gutierrez | |
9/ K. Räikkönen | |
10/ S. Perez | |
11/ J. Button | |
12/ D. Ricciardo | |
13/ M. Webber | |
14/ A. Sutil | |
15/ P. di Resta | |
16/ J-E. Vergne | |
17/ V. Bottas | |
18/ P. Maldonado | |
19/ Ch. Pic | |
20/ G. van der Garde | |
21/ M. Chilton | |
22/ J. Bianchi |
PRŮBĚH ZÁVODU
START | Alonso i Massa - průměrný start |
1 |
Massa - hodiny a následně - Alonso - Massa - kolize |
1 |
Vettel - Grosjean - Hamilton - Rosberg - Hulkenberg - Alonso - 21.Massa |
9 |
Raikkonen - Alonso |
9 |
Alonso - pit |
11 |
Vettel - pit |
13 |
Vettel - Grosjean - Hamilton - Ricciardo - Rosberg - Hulkenberg - Alonso |
24 |
Massa - Gutierez |
26 |
Resta - out |
26 |
Webber - Alonso |
28 |
Rosberg - destrukce předního spoileru |
28 |
Alonso - pit |
30 |
Alonso - Ricciardo |
31 |
Stafety car |
35 |
Vettel - Grosjean - Raikkonen - Hamilton - Hulkenberg - Alonso - 14.Massa |
37 |
Restart |
37 |
Sutil - hodiny - kolize s Webberem |
37 |
Webber - out - požár |
38 |
Safety car |
38 |
Vettel - Raikkonen - Grosjean - Hulkenberg - Hamilton - Alonso |
41 |
Restart |
41 |
Alonso - Hamilton |
41 |
Hamilton - Alonso |
41 |
Sutil - penalty |
46 |
Massa - Gutierez - Maldonado |
53 |
Ricciardo - out |
CÍL | Vettel - Räikkönen - Grosjean - Hulkenberg - Hamilton - Alonso - Rosberg - Button - Massa - Perez - Gutierrez - Bottas - Maldonado - Pic - van der Garde - Bianchi - Chilton - Vergne - Ricciardo - Sutil |
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners