Ačkoliv nám opět na TV Nova tvrdili, že závod v Malajsii byl napínavý opak byl pravdou. Nepršelo!
Termín 4. 4. 2010 |
Okruh Sepang |
Počasí horko, polojasno, sucho |
Pole position Mark Webber |
Vítěz Sebastian Vettel |
Pršelo při kvalifikaci a bylo zajímavé jak jednotlivé týmy zvládají posílat na trať své jezdce ve správný okamžik se správnými pneumatikami. Scuderie Ferrari to nezvládla a proto byli také Felipe Massa a Fernando Alonso odsouzeni startovat z posledních řad. Podobné štěstí potkalo i Hamiltona a Button, který utopil svůj monopost v kačírku. Po kvalifikaci byl hodně kritizovaný Michael Schumacher za to, že se kvalifikoval až jako osmý, když jeho týmový kolega Roberg byl druhý. Nikdo už však nezmínil, že to byl právě jen a jen on, kdo se za hustého deště dokázal z top jezdců zachránit a postoupit do další fáze kvalifikace.
Na startu nedělního závodu už svítilo sluníčko a přesto, že se občas nad okruh valily černé mraky, nespadla z nich ani kapka. Předpoklady o rychlém postupu čtveřice Massa, Hamilton, Alonso, Button se potvrdili. Vždyť například Massa, který startoval z 21.pozice byl po prvním kole již čtrnáctý. Ještě úspěšnější byl Hamilton, kterému se dařilo svou agresivnější jízdou zdolávat jednoho jezdce za druhým. To se po úvodních úspěších už dále nedařilo Massovi, jehož postup vpřed zastavil Buemi. O to paradoxnější byl pohled do výsledkové listiny, když v cíli dělily šestého Hamiltona a sedméno Massu jen 3,6 vteřiny.
Fernando Alonso většinu závodu bojoval s Jensonem Buttonem. V úvodu závodu se mu ho podařilo předjet. O stejnou akci se snažil i v závěru závodu a téměř se mu to i podařilo. Dvě kola před cílem ho ale zastavil porouchaný motor. Jedno je jisté – Ferrari má problémy uchladit motor. V Bahrainu se měnily motory po kvalifikaci a zde motor nevydržel opět, když musel většinu závodu polykat horký vzduch, který na něj posílal Massa a pak i Button.
Sebastian Vettel se v sezóně 2010 napotřetí dočkal svého prvního vítězství. V Bahrainu i v Austrálii mu jeho vítězné snažení překazila technika. Dnes Vettel perfektně odstartoval, technika držela a muselo přijít to co se zatím nedařilo – vítězství – gratulujeme.
Průběžné bodové hodnocení jezdců: Felipe Massa 39 bodů, Fernando Alonso 37, Sebastian Vettel 37, Jenson Button 35, Nico Rosberg 35, Lewis Hamilton 31, Robert Kubica 30, Mark Webber 24, Adrian Sutil 10, Michael Schumacher 9, Vitantonio Liuzzi 8, Rubens Barrichello 5, Jaime Alguersuari 2, Nico Hulkenberg 1.
Průběžné bodové hodnocení týmů: Ferrari 76 bodů, McLaren-Mercedes 66, RBR-Renault 61, Mercedes GP 44, Renault 30, Force India-Mercedes 18, Williams-Cosworth 6, STR-Ferrari 2.
Nashledanou za 14 dnů v Číně...
V minulém roce to v Malajsii vypadalo následovně:
2009 – Malajský Sepang vždy vozům Ferrari svědčil. Vyhlídky na lepší výsledky se ještě posílily po výborném výkonu obou jezdců týmu Ferrari v druhém pátečním tréninku. Kvalifikace už tak veselá nebyla. Zklamání přišlo při pohledu na Felipeho Massu. Vypadnout hned v první fázi kvalifikace jen proto, že budu spoléhat, že mě ostatní nepřekonají? Velká cena Malajsie 2009 se bude ještě dlouho připomínat jako závod, který ovládlo počasí. Již od počátku závodu bylo jasné, že pravděpodobnost deště je velká. Když se nachýlil čas prvních zastávek v boxech, začala velká psychologická bitva o to kdo si ponechá suché pneumatiky a kdo přezuje na mokré. U Ferrari vyměnili Raikkonenovi suché pneumatiky za mokré a pršet začalo až ve chvíli, kdy Kimi odral pneumatiky do mokra na suché trati. Když přitom každé kolo ztratil 20 vteřin, bylo doslova vymalováno. Safety car, přerušení závodu, déšť, bouřka, nerozhodné vedení závodu, strašpytel Weber a mnoho dalšího způsobilo, že závod byl po 31 kole ukončen. Massa ani Raikkonen již tak nemohli vytěžit ze ztížených podmínek na trati, chyb svých soupeřů a napravit své předchozí chyby. Výsledek? Nula bodů v poháru konstruktérů. Nula bodů na kontě Felipeho Massy, nula bodů na kontě Kimiho Raikkonena.
2008 – Malajská GP mohla v roce 2008 dokonce přinést pro Ferrari i týmové double. Závod ale ztratil hodně náboje právě po výpadku Massy a nutno přiznat, že mnoho napětí nebylo na trati ani předtím. Od té doby se na trati prakticky moc nedělo a zejména Raikkonen, Kubica a Kovalainen pohodlně kroužili svá kola s jasnou vidinou pódiového umístění.
2007 – pole position pro Massu a třetí pozice pro Raikkonena znamenaly skvělou výchozí pozici pro závod, na startu se však před duo Ferrari protlačily oba McLareny. Massa se snažil rychle dostat zpět před Hamiltona, ale chyboval při tom a v cíli byl jen pátý, Raikkonen zachránil čest Ferrari třetím místem.
2006 – kvalifikace znamenala pro Ferrari pohromu – 14.Schumacher + 21.Massa. Zajímavé bylo srovnání výsledku Michael a Fellipeho – strategie jedné zastávky a start z konce pole byla úspěšnější než 2 zastávky a start z 14 místa. Do cíle dojel na pátém místě Massa a šestý byl Schumacher. Po této GP se začalo diskutovat o regulérnosti předního spoileru u Ferrari.
2005 – problémy mělo Ferrari i v Malajsii – Barrichello se kvalifikoval jako dvanáctý a Schumacher jako třináctý. V závodě přišlo mírné zlepšení. V průběhu závodu odstoupil Barrichello. Schumacher dojel sedmý.
2004 – pole position získal Schumacher, třetí byl Barrichello. Schumacher pak v samotném závodě zvítězil. Barrichello měl problémy na trati i v boxech, to se projevilo i na jeho čtvrtém místě v cíli.
2003 – Ferrari do této velké ceny ještě nasadilo F2002 místo nového a ještě nedokončeného F2003-GA. F2002 bylo už u konce se silami – v kvalifikaci byl Schumacher jen třetí a Barrichello pátý. V prvním kole závodu kolidoval Schumacher s Trullim a byl za to penalizován, po následné stíhací jízdě dojel šestý. Barrichello bojoval s Raikkonenem, ale nestačil na něj a skončil druhý.
2002 - M.Schumacher ukázal kdo je na pole position pánem a Montoyu pěkně uklidil za svá záda. Montoya mu to ovšem vrátil v první zatáčce, kdy Michaela prostě zavřel, takovým způsobem, že Michael přišel o přední spoiler, přesto však ještě zvládl dokončit závod na třetím místě. Barrichello se pohyboval část závodu na čele, závod však nedokončil.
2001 – Ferrari si z Malajsie přivezlo double. Schumacher jel bezproblémový závod a zvítězil. Barrichello přes kolizi s Ralfem Schumacherem zvládl uhájit druhou pozici.
2000 – poslední závod sezóny ukončil rok ve kterém získal Schumacher první titul pro Ferrari a ze strany Ferrari byl ukončen stylově – Schumacher zvítězil a poté se mohli všichni v červených parukách radovat a slavit úspěšný rok
POSTAVENÍ NA STARTU
1/ M.Webber | |
2/ N.Rosberg | |
3/ S.Vettel | |
4/ A.Sutil | |
5/ N.Hülkenberg | |
6/ R.Kubica | |
7/ R.Barrichello | |
8/ M.Schumacher | |
9/ K.Kobajashi | |
10/ V.Liuzzi | |
11/ V.Petrov | |
12/ P.de la Rosa | |
13/ S.Buemi | |
14/ J.Alguersuari | |
15/ H.Kovalainen | |
16/ T.Glock | |
17/ J.Button | |
18/ J.Trulli | |
19/ F.Alonso | |
20/ L.Hamilton | |
21/ F.Massa | |
22/ K.Chandhok | |
23/ B.Senna | |
24/ L.di Grassi |
PRŮBĚH ZÁVODU
de ka Rosa - porucha při nájezdu na startovní rošt |
|
START | Vettel - skvěle, Barrichello - zůstal stát na startu |
1 |
Vettel - Webber - Rosberg - Kubica - Sutil - Schumacher - Hülkenberg - 14. Massa - 16. Alonso |
2 |
Alonso - Button |
3 |
Glock - out - kolize s Trullim |
9 |
Kobajashi - out |
9 |
Button - pit |
10 |
Schumacher - out |
12 |
Kovalainen - di Grassi - kolize |
12 |
Kovalainen - pit |
13 |
Liussi - out |
15 |
Vettel - Webber - Rosberg - Kubica - Sutil - Hamilton - Buemi - Massa - Alonso |
19 |
Kovalainen - out |
23 |
Vettel - pit z 1. místa 4,8 s. |
24 |
Webber - pit 6,2 s. |
26 |
Massa - pit 4,4 s. |
Hamilton - pit |
|
33 |
Petrov - out |
36 |
Alonso - pit 4,2 s. |
40 |
Vettel - Webber - Kubica - Sutil - Hamilton - Button - Massa - Alonso |
44 |
Massa - Button |
55 |
Alonso - out |
CÍL | Vettel - Webber - Rosberg - Kubica - Sutil - Hamilton - Massa - Button - Alguersuari - Hulkenberg - Buemi - Barrichello - Alonso - di Grassi - Chandhok - Senna - Trulli |
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners