Formule 1 se po dlouhých letech vrátila zpět do Mexika a pro Ferrari to rozhodně nebyl šťastný návrat.
Termín 1. 11. 2015 |
Okruh Autódromo Hermanos Rodríguez |
Počasí jasno, teplo |
Pole position Nico Rosberg |
Vítěz Nico Rosberg |
Úvod závodního programu v Mexiku se trochu podobal tomu v USA, neboť v prvním tréninku byla mokrá trať. Ta ale postupně osychala a jezdci mohli lépe a lépe poznávat záludnosti nového okruhu, když zejména extra dlouhá startovní rovinka slibovala vysoké rychlosti.
Kvalifikace se nevydařila Raikkonenovi, jehož motor zaznamenal poruchu a dokonce i malý požár. Vettel byl úspěšnější a s malou ztrátou se kvalifikoval jako třetí za Rosberga a Hamiltona. Jak se v úvodu sezóny Vettelovi starty dařily, tak nyní je tomu spíše naopak. Výjimkou nebyla ani GP Mexika. A právě vlažnější start dovedl Vettela ke kontaktu s Ricciardem v první zatáčce. Vettel to odnesl defektem pneumatiky a zkaženým závodem, Ricciardo za svůj manévr samozřejmě trestán nebyl (protože poškozeno bylo Ferrari). Vettel proto musel po celý závod stahovat. Raikkonen také stahoval, neboť startoval až ze samého závěru startovního pole, jezdil dobré časy, dařilo se mu předjíždět a Kimi se dotahoval na více a více bodované místa. Jeho pokrok zarazil Bottas, který Kimiho torpédoval mimo trať. Bottas s si Raikkonenem prohodili pozice z Ruska, kde to byl naopak Kimi, který sestřelil mimo trať Bottase. V Rusku byl Kimi penalizován, zde Bottas samozřejmě potrestán nebyl. Každý nechť si o tom myslí co chce…
Vettel se po výměně pneumatik v prvním kole snažil jezdit rychlé časy a nutno uznat, že se mu dařilo, když dosahoval tempa na úrovni suveréne vedoucích Mercedesů, dařilo se mu i předjíždět, ale nevyhnul se chybám, ty vyvrcholily až jeho havárií a vynuceným odstoupením.
Tím se zavřela opona nad vystoupením Ferrari v Mexiku, kde vítězství v závodě získal Rosberg. A přitom nutno uznat, že mexický závod byl zajímavý, trať je dobře uspořádaná a hlavně super dlouhá cílová rovinka a závěrečný stadion si zaslouží velkou pochvalu. O to více nás může mrzet dvojité odstoupení jezdců našeho teamu. Snad to bude příští rok veselejší …
Průběžné bodové hodnocení jezdců: Lewis Hamilton 345 bodů, Nico Rosberg 272, Sebastian Vettel 251, Valtteri Bottas 126, Kimi Räikkönen 123, Felipe Massa 117, Daniil Kvyat 88, Daniel Ricciardo 84, Sergio Perez 68, Max Verstappen 47, Romain Grosjean 45, Nico Hulkenberg 44, Felipe Nasr 27, Pastor Maldonado 26, Carlos Sainz 18, Jenson Button 16, Fernando Alonso 11, Marcus Ericsson 9.
Průběžné bodové hodnocení týmů: Mercedes 617 bodů, Ferrari 374, Williams 243, Red Bull Racing 172, Force India 112, Lotus 71, Toro Rosso 65, Sauber 36, McLaren 27.
Nashledanou za 14 dnů v Brazílii ...
POSTAVENÍ NA STARTU
1/ N. Rosberg | |
2/ L. Hamilton | |
3/ S. Vettel | |
4/ D. Kvyat | |
5/ D. Ricciardo | |
6/ V. Bottas | |
7/ F. Massa | |
8/ M. Verstappen | |
9/ S. Perez | |
10/ N. Hulkenberg | |
11/ C. Sainz | |
12/ R. Grosjean | |
13/ P. Maldonado | |
14/ M. Ericsson | |
15/ F. Nasr | |
16/ A. Rossi | |
17/ W. Stevens | |
18/ F. Alonso | |
19/ K. Räikkönen | |
20/ J.Button |
PRŮBĚH ZÁVODU
START | Vettel – špatně |
1 |
Vettel - Ricciardo - kolize |
1 |
Ricciardo - Vettel |
1 |
Vettel – pit – defekt pneu |
1 |
Rosberg – Hamilton – Kvyat – Ricciardo – 15. Räikkönen |
1 |
Alonso – pit – out |
7 |
Räikkönen – Ericsson |
12 |
Rosberg – Hamilton – Kvyat – 8. Räikkönen – 13. Vettel |
15 |
Vettel – Sainz |
17 |
Vettel – Button |
18 |
Vettel – hodiny |
23 |
Räikkönen – out – kolize s Bottasem |
28 |
Rosberg – Hamilton – Kvyat – Bottas – Massa – 13. Vettel |
35 |
Vettel – pit |
52 |
Vettel – out |
53 |
Safety car |
58 |
Restart |
58 |
Rosberg – Hamilton – Bottas – Kvyat – Ricciardo |
59 |
Nasr - out |
CÍL | Rosberg - Hamilton - Bottas - Kvyat - Ricciardo - Massa - Hulkenberg - Perez - Verstappen - Grosjean - Maldonado - Ericsson - Sainz - Button - Rossi - Stevens |
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners