Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Monaco 2010

Grand Prix Monaco 2010

Jaroslav Hanus, datum vydání 16.5.2010

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Monaco 2010
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Monacké knížectví opět po roce přivítalo kolotoč Formule 1. Závod, od kterého nikdo nic moc nečekal, byl nakonec docela pohledný.



Termín
16. 5. 2010
Okruh
Monaco
Počasí
polojasno
Pole position
Mark Webber
Vítěz
Mark Webber




Hlavní zápletku tohoto závodu připravil Fernando Alonso, když v posledním sobotním tréninku havaroval a značně poškodil svůj vůz. Zprvu se zdálo, že jeho mechanici stihnou opravu ještě do kvalifikace, ale když se zjistilo, že bylo poškozeno i šasi, účast v kvalifikaci byla vyloučena. Felipe Massa byl v trénincích silný a svou pozici potvrdil i v kvalifikaci svým čtvrtým místem.

Start závodu proběhl vcelku bez komplikací, chvíli to vypadalo, že by Massa mohl překonat Kubicu, ale jeho pozice byla pevná. Alonso startoval z boxů a proto se očekávalo, že bude agresivně postupovat vpřed. Ferrari překvapilo svou strategií, kdy poté co po havárii Hülkenberga v prvním kole vyjel safety car, ihned povolali Alonsa do boxů k výměně pneumatik. Alonso neztratil ani pozici a navíc vydělal, protože už na stejné sadě vydržel až do konce závodu. Alonso se nemohl spokojit se svou pozicí na chvostu závodu a předjížděl, slabší soupeři pro něj byli lehkou kořistí. Jeho postup vpřed zakončilo až dotažení Hamiltona, což je obdivuhodné vzhledem k pozici za jaké startoval.

Massa chvílemi Kubicu dojížděl, chvíli na něj ztrácel, ale pod soustavný tlak Kubicu nikdy nedostal. Webber si v pohodě kroužil na čele závodu a brzdil ho jen safety car svými výjezdy. Na poslední výjezd safety caru, po kolizi Trulliho a Chandhoka, doplatil Alonso. Nedal si pozor na Schumachera a nové pravidlo o předjíždění po zajetí safety caru. Dříve se smělo předjíždět až po přejetí cílové čáry (tj. předjetí před cílovou čárou by bylo potrestáno), dnes se smí předjíždět už od místa, kde první jezdec přejel linii safety caru. Toho Schumacher využil a urval šestou pozici, která patřila většinu závodu právě Alonsovi.

Aktualizace – 16.5.2010 – 19.00 h. - Michael Schumacher dostal penalizaci 20 sekund a tím vypadl z bodovaných pozic. Dle vedení závodu se jednalo formálně o dojetí závodu za Safety carem (tj. nesmělo se předjíždět), který z trati odjel jen aby nenarušoval idylku vítězné fotografie.







Průběžné bodové hodnocení jezdců: Mark Webber 78 bodů, Sebastian Vettel 78, Fernando Alonso 73, Jenson Button 70, Felipe Massa 61, Robert Kubica 59, Lewis Hamilton 59, Nico Rosberg 54, Michael Schumacher 30, Adrian Sutil 18, Vitantonio Liuzzi 9, Rubens Barrichello 7, Vitaly Petrov 6. Jaime Alguersuari 3, Nico Hulkenberg 1.

Průběžné bodové hodnocení týmů: RBR-Renault 156 bodů, Ferrari 134, McLaren-Mercedes 129, Mercedes GP 84, Renault 65, Force India-Mercedes 27, Williams-Cosworth 8, STR-Ferrari 3.




Nashledanou za 14 dnů v Turecku...



V minulých letech to v Monacu vypadalo následovně:

2009 - Ferrari už od prvních tréninků začalo prokazovat, že i na této městské trati by mohl pokračovat jeho výsledkový postup vpřed. Největším důkazem bylo druhé a páté místo v kvalifikaci. Kimi Raikkonen plánoval na startu udolat Buttona a prosadit se do vedení závodu. Realita byla trochu jiná. Z třetího místa startující Barrichello nedal Raikkonenovi šanci a ještě před první zatáčkou se posunul na druhé místo. Raikkonen až do cíle se svým umístěním nic neudělal a dojel třetí. Massa v úvodu bojoval s pomalým Vettelem. Časová ztráta, kterou takto nabral ho ve výsledku stála umístění na pódiu. Je velmi pravděpodobné, že by na trati nebo v boxech předjel Barrichella i Raikkonena. Takto se musel spokojit jen se čtvrtým místem. Závod v Monte Carlu nepřekypoval akčností, ale stále bylo co sledovat. Jistě zaujalo Buemiho brždění s Piquetem na přídi, Vettelovo uklouznutí v první zatáčce, Massovo zkracování šíkan, Kovalainenovo polibek bariér u bazénu, Hamiltonova neschopnost probojovat se startovním polem vpřed nebo vítězný běh Jensona Buttona cílovou rovinkou.

2008 - Déšť v Monte Carlu je vždy hodně zvláštní a přináší do závodu hodně napětí, neboť i na suchu je tento závod vždy velmi nebezpečný. Ze strany Raikkonena to byl hodně nešťastný závod - pokažený start, penalizace za pozdě nasazené pneumatiky na startu, srážka s Kubicou, sestřelení Sutila - opravdu nic veselého. Massa byl od startu na vedoucí pozici a v úvodní fázi závodu neměl konkurenci. Konkurence ho však dohnala díky výjezdům Safety caru a jeho chybě v nájezdu do první zatáčky. Lze konstatovat, že to byl i hlavní důvod jeho porážky. Lewis Hamilton opět prokázal že je dítětem štěstěny. Opět chyboval, opět poškodil vůz, ale místo aby se propadl pořadím či vypadl ze závodu, vyhrál.

2007 - v tomto roce jsme zažili velmi rozporuplnou GP Monaca, začalo to už v kvalifikaci, Massa byl jen třetí, Raikkonen ve snaze zlepšit svůj čas nezvládl svůj vůz v pasáži u bazénu, proto již nenastoupil do druhé a třetí fáze kvalifikace a startoval jako šestnáctý. V závodě se statečně probíjel vpřed a dokázal všem že v Monte Carlu se předjíždět dá. V cíli byl osmý, Massa se neposunul vpřed ani vzad, dojel třetí.

2006 - kontroverzní kvalifikace o které se ještě dlouho mluvilo. Schumacher po smyku zablokoval trať za Rascasse a prakticky znemožnil ostatním jezdcům v poslední fázi kvalifikace, aby si zlepšili svůj čas. Zda to udělal úmyslně nebo ne se nikdy neprokázalo, to však nebránilo komisařům politicky rozhodnout (po doručení objednávky od Renaultu) a Schumachera potrestat startem z poslední pozice. Z předposlední pozice startoval Massa, který taktéž chyboval v kvalifikaci. V závodu dojel devátý. To Schumacher předvedl jiný koncert. Svou strhující jízdou se dostal na páté místo a moc nechybělo aby byl čtvrtý. Schumacher tehdy předvedl jedinečný výkon.

2005 - obě Ferrari byly po kvalifikaci v hloubi pole - Schumacher startoval z osmého místa a Barrichello z desátého. V cíli byl Schumacher sedmý a Barrichello osmý.

2004 - Schumacher zajel v kvalifikaci čtvrté místo a Barrichello šesté. Po Alonsově nehodě v tunelu vyjel na trať Safety car, za který se srovnal Schumacher a Montoya. V posledním kole před restartem se Schumacher snažil pořádně zahřát brzdy, nepočítal však s nepřipraveným Motnoyu, který ho odstrčil do bariéry. Následná demoilice Schumacherova vozu znamenala konec nadějí na body z této GP. Za dané situace bylo alespoň malou radostí to, že se Barrichello umístil jako třetí.

2003 - Schumacher odstartoval z páté pozice a Barrichello z sedmé. Prodloužený rozvoz F2003-GA zkrátka v Monacu neseděl. Cenu útěchy nakonec získal Schumacher za třetí místo a slavný jeden bod utrpěl Barrichello.

2002 - Schumacherovi prohrál závod Montoya, který si nechal ujet Coultharda o cca 10 sekund, Schumacher sice raději zajel do boxů, ale ztrátu zaviněnou Montyovou neschopností už nesmazal a dojel druhý za Coulthardem. Barrichello sice nebodoval, ale pral se až do konce. Kvalifikaci mu pokazili pomalí jezdci včetně Montoyi a vítěze GP Coultharda. A v závodě už bylo nad jeho síly dostat se přes tehdejší mobilní šikanu Raikkonena, se kterým kolidoval a kterého tímto vyřadil, sám dojel sedmý.

2001 - problémy McLarenu posunuly Schumachera ihned na vedoucí místo závodu. Barrichello byl třetí. Poté co Häkkinen odstoupil již nic nezabránilo Schumacherovi a Barrichellovi v zisku double.

2000 - Schumacherovo pole position bylo hodně nadějné. Barrichello se kvalifikoval jako šestý. Schumacher i dlouho v závodě vedl, ale až do chvíle kdy již nevydrželo jeho zavěšení pravého zadního kola (prasklo v důsledku nadměrného ohřívání výfukovými plyny z též prasklého výfuku). Barrichello dojel za vítězným Coulthardem jako druhý.





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ M.Webber

2/ R.Kubica
3/ S.Vettel

4/ F.Massa
5/ L.Hamilton

6/ N.Rosberg
7/ M.Schumacher

8/ J.Button
9/ R.Barrichello

10/ V.Liuzzi
11/ N.Hülkenberg

12/ A.Sutil
13/ S.Buemi

14/ V.Petrov
15/ P.de la Rosa

16/ K.Kobajashi
17/ J.Alguersuari

18/ H.Kovalainen
19/ J.Trulli

20/ T.Glock
21/ L.di Grassi

22/ B.Senna
23/ K.Chandhok

24/ F.Alonso


PRŮBĚH ZÁVODU



Alonso - start z boxů
START Massa - dobře
1
Hülkenberg - out
1
Safery car
1
Alonso - pit
1
Webber - Vettel - Kubica - Massa - Hamilton - Barrichello - Schumacher - Rosberg
3
Button - out
7
Restart
10
Alonso - di Grassi
11
Alonso - Trulli
15
Alonso - Glock
16
Alonso - Kovalainen
17
Hamilton - pit
19
Massa - pit, Schumacher - pit
22
Vettel - pit
22
de la Rosa - pit - problémy - out
23
Webber - pit
24
Glock - out
28
Grassi - out
28
Kobajashi - out
30
Webber - Vettel - Kubica - Massa - Hamilton - Alonso - Schumacher - Rosberg
31
Alguersuari - mimo trať
32
Barrichello - out
32
Safety car
34
Restart
44
Safety car
46
Restart
61
Kovalainen - out
61
Senna - out
74
Trulli - Chandhok - kolize - out
76
Safety car
76
Petrov - out
77
Restart
77
Schumacher - Alonso


CÍL Webber - Vettel - Kubica - Massa - Hamilton - Schumacher - Alonso - Rosberg - Sutil - Liuzzi - Buemi - Alguersuari - Petrov - Chandhok - Trulli




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners