Pohled do minulosti GP Monaco
2010 - Hlavní zápletku tohoto závodu připravil Fernando Alonso, když v posledním sobotním tréninku havaroval a značně poškodil svůj vůz. Zprvu se zdálo, že jeho mechanici stihnou opravu ještě do kvalifikace, ale když se zjistilo, že bylo poškozeno i šasi, účast v kvalifikaci byla vyloučena. Felipe Massa byl v trénincích silný a svou pozici potvrdil i v kvalifikaci svým čtvrtým místem. Start závodu proběhl vcelku bez komplikací, chvíli to vypadalo, že by Massa mohl překonat Kubicu, ale jeho pozice byla pevná. Alonso startoval z boxů a proto se očekávalo, že bude agresivně postupovat vpřed. Ferrari překvapilo svou strategií, kdy poté co po havárii Hülkenberga v prvním kole vyjel safety car, ihned povolali Alonsa do boxů k výměně pneumatik. Alonso neztratil ani pozici a navíc vydělal, protože už na stejné sadě vydržel až do konce závodu. Alonso se nemohl spokojit se svou pozicí na chvostu závodu a předjížděl, slabší soupeři pro něj byli lehkou kořistí. Jeho postup vpřed zakončilo až dotažení Hamiltona, což je obdivuhodné vzhledem k pozici za jaké startoval. Massa chvílemi Kubicu dojížděl, chvíli na něj ztrácel, ale pod soustavný tlak Kubicu nikdy nedostal. Webber si v pohodě kroužil na čele závodu a brzdil ho jen safety car svými výjezdy. Na poslední výjezd safety caru, po kolizi Trulliho a Chandhoka, doplatil Alonso, kterého předjel Schumachert. Michael Schumacher dostal po závodě penalizaci 20 sekund a tím vypadl z bodovaných pozic.
2009 - Ferrari už od prvních tréninků začalo prokazovat, že i na této městské trati by mohl pokračovat jeho výsledkový postup vpřed. Největším důkazem bylo druhé a páté místo v kvalifikaci. Kimi Raikkonen plánoval na startu udolat Buttona a prosadit se do vedení závodu. Realita byla trochu jiná. Z třetího místa startující Barrichello nedal Raikkonenovi šanci a ještě před první zatáčkou se posunul na druhé místo. Raikkonen až do cíle se svým umístěním nic neudělal a dojel třetí. Massa v úvodu bojoval s pomalým Vettelem. Časová ztráta, kterou takto nabral ho ve výsledku stála umístění na pódiu. Je velmi pravděpodobné, že by na trati nebo v boxech předjel Barrichella i Raikkonena. Takto se musel spokojit jen se čtvrtým místem. Závod v Monte Carlu nepřekypoval akčností, ale stále bylo co sledovat. Jistě zaujalo Buemiho brždění s Piquetem na přídi, Vettelovo uklouznutí v první zatáčce, Massovo zkracování šíkan, Kovalainenovo polibek bariér u bazénu, Hamiltonova neschopnost probojovat se startovním polem vpřed nebo vítězný běh Jensona Buttona cílovou rovinkou.
2008 - Déšť v Monte Carlu je vždy hodně zvláštní a přináší do závodu hodně napětí, neboť i na suchu je tento závod vždy velmi nebezpečný. Ze strany Raikkonena to byl hodně nešťastný závod - pokažený start, penalizace za pozdě nasazené pneumatiky na startu, srážka s Kubicou, sestřelení Sutila - opravdu nic veselého. Massa byl od startu na vedoucí pozici a v úvodní fázi závodu neměl konkurenci. Konkurence ho však dohnala díky výjezdům Safety caru a jeho chybě v nájezdu do první zatáčky. Lze konstatovat, že to byl i hlavní důvod jeho porážky. Lewis Hamilton opět prokázal že je dítětem štěstěny. Opět chyboval, opět poškodil vůz, ale místo aby se propadl pořadím či vypadl ze závodu, vyhrál.
2007 - v tomto roce jsme zažili velmi rozporuplnou GP Monaca, začalo to už v kvalifikaci, Massa byl jen třetí, Raikkonen ve snaze zlepšit svůj čas nezvládl svůj vůz v pasáži u bazénu, proto již nenastoupil do druhé a třetí fáze kvalifikace a startoval jako šestnáctý. V závodě se statečně probíjel vpřed a dokázal všem že v Monte Carlu se předjíždět dá. V cíli byl osmý, Massa se neposunul vpřed ani vzad, dojel třetí.
2006 - kontroverzní kvalifikace o které se ještě dlouho mluvilo. Schumacher po smyku zablokoval trať za Rascasse a prakticky znemožnil ostatním jezdcům v poslední fázi kvalifikace, aby si zlepšili svůj čas. Zda to udělal úmyslně nebo ne se nikdy neprokázalo, to však nebránilo komisařům politicky rozhodnout (po doručení objednávky od Renaultu) a Schumachera potrestat startem z poslední pozice. Z předposlední pozice startoval Massa, který taktéž chyboval v kvalifikaci. V závodu dojel devátý. To Schumacher předvedl jiný koncert. Svou strhující jízdou se dostal na páté místo a moc nechybělo aby byl čtvrtý. Schumacher tehdy předvedl jedinečný výkon.
2005 - obě Ferrari byly po kvalifikaci v hloubi pole - Schumacher startoval z osmého místa a Barrichello z desátého. V cíli byl Schumacher sedmý a Barrichello osmý.
2004 - Schumacher zajel v kvalifikaci čtvrté místo a Barrichello šesté. Po Alonsově nehodě v tunelu vyjel na trať Safety car, za který se srovnal Schumacher a Montoya. V posledním kole před restartem se Schumacher snažil pořádně zahřát brzdy, nepočítal však s nepřipraveným Motnoyu, který ho odstrčil do bariéry. Následná demoilice Schumacherova vozu znamenala konec nadějí na body z této GP. Za dané situace bylo alespoň malou radostí to, že se Barrichello umístil jako třetí.
2003 - Schumacher odstartoval z páté pozice a Barrichello z sedmé. Prodloužený rozvoz F2003-GA zkrátka v Monacu neseděl. Cenu útěchy nakonec získal Schumacher za třetí místo a slavný jeden bod utrpěl Barrichello.
2002 - Schumacherovi prohrál závod Montoya, který si nechal ujet Coultharda o cca 10 sekund, Schumacher sice raději zajel do boxů, ale ztrátu zaviněnou Montyovou neschopností už nesmazal a dojel druhý za Coulthardem. Barrichello sice nebodoval, ale pral se až do konce. Kvalifikaci mu pokazili pomalí jezdci včetně Montoyi a vítěze GP Coultharda. A v závodě už bylo nad jeho síly dostat se přes tehdejší mobilní šikanu Raikkonena, se kterým kolidoval a kterého tímto vyřadil, sám dojel sedmý.
2001 - problémy McLarenu posunuly Schumachera ihned na vedoucí místo závodu. Barrichello byl třetí. Poté co Häkkinen odstoupil již nic nezabránilo Schumacherovi a Barrichellovi v zisku double.
2000 - Schumacherovo pole position bylo hodně nadějné. Barrichello se kvalifikoval jako šestý. Schumacher i dlouho v závodě vedl, ale až do chvíle kdy již nevydrželo jeho zavěšení pravého zadního kola (prasklo v důsledku nadměrného ohřívání výfukovými plyny z též prasklého výfuku). Barrichello dojel za vítězným Coulthardem jako druhý.
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners